Enimerotiko.gr
Ελλάδα

Αναστάσιος Μαρκουΐζος: Το προσωνύμιο “Ιαβέρης”, η δωρεά νεφρού στο γιο του και η δημόσια έκκληση

Αναστάσιος Μαρκουΐζος

Ο Αναστάσιος -Ιαβέρης- Μαρκουΐζος είναι ο πρώτος που διοργάνωσε τις κοινωνικές-φιλανθρωπικές εκδηλώσεις «Γίνε Συνοδηγός» ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, με τα έσοδα να πηγαίνουν στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών, στα Special Olympics, στα παιδιά της Ελπίδας, στις Ανάδοχες Οικογένειες και σε άλλα ιδρύματα (Αλεξανδρούπολη, Σπάρτη, Γιάννενα κλπ.).

Της: Έπη Τρίμη

Γεννήθηκε στις  23 Ιουνίου 1948, ήταν οδηγός αγώνων αυτοκινήτου και είναι γνωστός με το προσωνύμιο Ιαβέρης.Το 1967 πέρασε στην Φυσικομαθηματική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, γρήγορα όμως τα παράτησε για να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου.

Η αγωνιστική του δράση

Ο πρώτος επίσημος αγώνας ήταν στο 5ο Ράλλυ Αττικοβοιωτίας (24 – 25 Οκτωβρίου του 1970) με NSU TT. Από τότε μέχρι το 1975, συμμετείχε σε αγώνες κάθε μορφής (ράλλυ, σιρκουί, αναβάσεις) με το θρυλικό NSU TT και με Alfa Romeo.

Οι πιο σημαντικές σελίδες της αγωνιστικής του ιστορίας όμως, γράφτηκαν στο Ράλλυ Ακρόπολις, τον παγκοσμίως φημισμένο ελληνικό αγώνα, στο πλαίσιο διεξαγωγής του οποίου αντιμετώπισε ως ίσος προς ίσον, τους κορυφαίους οδηγούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που συμμετείχαν επίσημοι οδηγοί των εργοστασίων. Οι θεατές τον θυμούνται ακόμα να “σταματά” τα χρονόμετρα μπροστά από τους Walter Rohrl, Markku Alen το 1978 ή από τους Bjorn Waldegaard, Hannu Mikkola το 1979.

Η περίοδος αυτή (1978-1980) είναι η πιο σημαντική για την αγωνιστική καριέρα του “Ιαβέρη” που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής σε όλους τους Έλληνες για το θεαματικό και ιδιαίτερα γρήγορο αγωνιστικό στυλ, το πάθος και την αυταπάρνηση με την οποίο οδηγούσε τα αγωνιστικά του αυτοκίνητα. Η κορυφαία του στιγμή, που τον έκανε “μύθο” στο χώρο του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού θεωρείται το 27ο Ράλλυ Ακρόπολις (1980), όταν οδηγώντας ένα Ford Escort Group 2 , σημείωσε τον 1ο χρόνο της Γενικής Κατάταξης στην Ειδική Διαδρομή της Πάρνηθας, έχοντας αφήσει πίσω του όλους τους οδηγούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο επίλογος της πλούσιας αγωνιστικής του καριέρας γράφτηκε το 1998, ενώ οδήγησε πολλά αυτοκίνητα όπως Toyota Celica, Denim-Ford Escort, Fiat 131 Abarth, Renault 5 Turbo, Audi Quattro, Lancia Delta Integrale, Audi S2, Subaru Legacy και Lancia Delta HF Integrale Deltona.

Το κοινωνικό του έργο

Ο Ιαβέρης, ήταν ο πρώτος που διοργάνωσε (1984) τις κοινωνικές-φιλανθρωπικές Rally εκδηλώσεις «Γίνε Συνοδηγός» με τα έσοδα να πηγαίνουν όλα στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών, στα Special Olympics, στα παιδιά της Ελπίδας, στις Ανάδοχες Οικογένειες και άλλα ιδρύματα (Αλεξανδρούπολη, Σπάρτη, Γιάννενα κλπ).

Ήταν ο πρώτος (από το 1994) που διοργάνωσε Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς, με διαλέξεις και ομιλίες πλήρως αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς σε όλη την Ελλάδα, με αποδέκτες χιλιάδες Ελληνόπουλα στον στρατό, αεροπορία, ναυτικό, γυμνάσια, λύκεια, ΤΕΙ, ΑΕΙ, σχολές Ικάρων, Ν. δοκίμων, Ευελπίδων, υπαξιωματικών, σε δήμους, κοινότητες, νομαρχίες. Ιδρύματα αιμοδοσίας, παιδιών, καθώς και σε νέους οδηγούς αγώνων και γενικά προς όλους τους Έλληνες.

Με 40-50.000 ευαισθητοποιημένους μαθητές κάθε χρόνο!

Με δωρεάν διανεμημένα τουλάχιστον 1.000.000 βιβλία Οδικής Συμπεριφοράς και Ασφάλειας (Εθνικό Θέμα – Εθνικό Πένθος – Άγνοια Άγνοιας), τα τελευταία 10 χρόνια, καθώς και με αφιλοκερδή παρουσία και συνεντεύξεις σε εκατοντάδες εκατοντάδων εκπομπών των TV καναλιών και ραδιοφωνικών, με λόγο μαστίγιο κατά της Οδικής Ασυνειδησίας και Εγκληματικότητας, ο συγκεκριμένος κορυφαίος οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, που κατάφερε στην δεκαετία του 70-80 να ξεπεράσει στις ειδικές διαδρομές του Διεθνούς Rally Ακρόπολις, τους ξένους παγκόσμιους «θεούς» των Rally για τουλάχιστον 20 φορές, έδωσε και συνεχίζει να δίνει και την ψυχή του ακόμη για την προστασία των Ελληνόπουλων από τους φρικαλέους κινδύνους που καραδοκούν στους φονικά εχθρικούς δρόμους.

Έτσι, με αναγνωρισμένη κοινωνική χρησιμότητα από εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες (της σκληρής και απάνθρωπης εποχής μας), πολεμάει ακατάπαυστα, ακούραστα και ασταμάτητα κάθε μέρα σε όλη την χώρα κατά της Ανοησίας και Εθνικής ασυνειδησίας των, σε εμφύλιο επί τροχών πόλεμο ευρισκόμενων Ελλήνων.

Προσωπική ζωή

Ο Αναστάσιος (Τάσος)  Μαρκουΐζος, είναι παντρεμένος με την Ελένη Μαρκουΐζου, με την οποία έχουν αποκτήσει 3 παιδιά, τον Άρη, τον Κωνσταντίνο και τον Δημήτρη και πλέον χαίρεται τον πρώτο του  εγγονό, τον Αναστάσιο. Τον Δεκέμβριο του 2018 ο Ιαβέρης έδωσε τον έναν του νεφρό για να μεταμοσχευθεί στον γιο του Κωνσταντίνο, ο οποίος ήταν νεφροπαθής τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Μάλιστα ο ίδιος είχε δηλώσει στο news247.gr: “Η έννοια της οικογένειας είναι αναντικατάστατο συναίσθημα. Κάθε οικογένεια πρέπει να συζητά την πιθανότητα ότι σε κάποιον μπορεί να συμβεί κάτι. Πρέπει να υπάρχει ευαισθητοποίηση σε τέτοια θέματα και η ίδια η ευαισθητοποίηση πρέπει να υπάρχει και για τα χειρότερα, όταν δηλαδή σκοτώνονται νέα παιδιά στους δρόμους”.

Το χρονικό της μεταμόσχευσης νεφρού

Ο Ιαβέρης Junior ( Κωνσταντίνος) δεν είναι μόνο μαχητής στις ειδικές διαδρομές αλλά και στη ζωή. Αυτό του έμαθε ο πατέρας του, που γίνεται δωρητής οργάνου στον γιο του.Πατέρας και γιος, που έχουν διαπρέψει στους αγώνες αυτοκινήτων, ο Ιαβέρης και Ιαβέρης junior (Κωνσταντίνος), ζουν τα πάντα μαζί.

Ο Γολγοθάς του Κωνσταντίνου ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2014. Από μια αδιαθεσία ο Κωνσταντίνος βρέθηκε στο νοσοκομείο, όπου και υποβλήθηκε σε μια σειρά εξετάσεων. Ξεκίνησε να νοσηλεύεται, να μπαινοβγαίνει στο νοσοκομείο, 3 φορές βρέθηκε κοντά στον θάνατο. Ο Κωνσταντίνος υποβαλλόταν  σε αιμοκάθαρση προκειμένου να κρατηθεί στη ζωή. Οι γιατροί μετά από στενή παρακολούθηση βρήκαν ότι ο πατέρας του είναι συμβατός δότης. Ο Ιαβέρης δεν σκέφτηκε ούτε λεπτό τη συνέχεια και του δώρισε το νεφρό του δίνοντάς του την ευκαιρία να ζήσει υγιής και με ποιοτικό χρόνο. Συγκεκριμένα, την  Παρασκευή (14.12.2018) ο Ιαβέρης υποβλήθηκε στο νοσοκομείο “Ευαγγελισμός” σε επέμβαση αφαίρεσης νεφρού το οποίο μεταμοσχεύθηκε αμέσως στον γιο του Κωνσταντίνο, μία διαδικασία που διήρκεσε συνολικά 7 ώρες.

Το δημόσιο κάλεσμα για μεταμοσχεύσεις

“Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει πως δεν είναι ανάγκη να είναι συγγενής. Είναι τραγικό πως ο βασικός τροφοδότης οργάνων είναι τα τροχαία.

Σκοτώνονται άνθρωποι μεταξύ 15 και 30, είναι γενοκτονία. Αυτοί δίνουν το νεφρό τους σε έναν άλλο άνθρωπο. Αυτοί είναι οι βασικοί τροφοδότες και αυτό είναι τραγικό”, συμπλήρωσε.

Κάλεσε, επίσης, τον κόσμο να δηλώσει δωρητής οργάνων λέγοντας: “Είναι μαγικό να βλέπεις τα όργανα να ξαναζούν μέσα σε έναν άλλο άνθρωπο. Υπάρχουν χώρες που αντιμετωπίζουν τα τροχαία εγκλήματα με κοινωνικές ποινές και υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση ότι γίνονται δότες ζωτικών οργάνων. Έτσι, η Πολιτεία θα διαχειριστεί τα όργανά του αν συνεχίσει την ανεύθυνη οδήγηση”, κατέληξε την περίοδο της δωρεάς νεφρού ο Ιαβέρης.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News