den-tha-to-deixoyn-ta-kanalia-matheytike-to-paraskinio-piso-apo-ton-thanato-toy-dimosiografoy-se-stylo-tis-deddie-234710
17:10

Δεν θα το δείξουν τα κανάλια: Μαθεύτηκε το παρασκήνιο πίσω από τον θάνατο του δημοσιογράφου σε στύλο της ΔΕΔΔΗΕ

17:10
Έλενα Θάνου

Ξημερώματα Δευτέρας 19 Φεβρουαρίου, υπάρχει η είδηση ότι άγνωστος άντρας έχασε τη ζωή του κεραυνοβολημένος από ηλεκτρικό ρεύμα, μαζί με τη βλακώδη εικασία ότι ανέβηκε σε στύλο υψηλής τάσης της ΔΕΔΔΗΕ για να κλέψει καλώδια ή τον μετασχηματιστή.

Όλο το παρασκήνιο για τον θάνατο του δημοσιογράφου Απόστολου Φουρνατζόπουλου

Advertisement

Σε παρόμοιο μήκος κύματος το ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης. Χωρίς να να είναι γνωστή η ταυτότητα του νεκρού, κυκλοφορεί ήδη σενάριο από τις αρχές ότι αποπειράθηκε, μαζί με άλλο άτομο, να κλέψει καλώδια ή τον μετασχηματιστή. Η ελληνική δημοσιογραφία στα καλύτερά της.

Advertisement

Advertisement

Κανένας δεν νοιάζεται πραγματικά για την ταυτότητα του νεκρού νεαρού, ούτε καν για τα ακριβή αίτια του λόγου που βρέθηκε στον στύλο της ΔΕΔΔΗΕ. Η φράση «πιθανότατα για να κλέψει καλώδια ή τον μετασχηματιστή», γίνεται η καραμέλα στο στόμα των συστημικών δημοσιογράφων.

Advertisement

Κάποια sites, μάλιστα το πάνε ένα βήμα παραπέρα, ανακαλύπτοντας Ρομά άνδρα που προσπαθούσε να κλέψει καλώδια. Αναμεταδίδεται σε διάφορα sites και η είδηση περνάει στα ψιλά. Κανένας δεν ασχολείται, η ταυτότητα του νεκρού και τα ακριβή αίτια του θανάτου του δεν απασχολούν κανέναν.

Αρκετές ημέρες μετά, έρχεται δημοσίευμα από το Documento, από το οποίο πληροφορούμαστε ότι ο νεκρός είναι ο δημοσιογράφος Απόστολος Φουρνατζόπουλος, που όλοι θυμόμαστε για τα αντικειμενικά ρεπορτάζ του πριν από λίγα χρόνια στο Kontra.

Από εκείνο το σημείο και μετά, αρχίζει μια παραφιλολογία στα social media γύρω από τα αίτια που ο Απόστολος Φουρνατζόπουλος βρέθηκε νεκρός επάνω σε πυλώνα υψηλής τάσης της ΔΕΔΔΗΕ (στη φωτογραφία, ο εν λόγω πυλώνας, στη συμβολή των οδών Αιόλου και Τρίτωνος στο Παλαιό Φάληρο).

Τα ενημερωτικά sites μιλάνε για ανατροπή στην υπόθεση, αναφέρουν το όνομα του Απόστολου Φουρνατζόπουλου, υπενθυμίζουν τα ρεπορτάζ του στο Kontra, ψελλίζουν απλά ότι είναι άγνωστες οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή του και ουδείς κάνει έρευνα γι’ αυτές τις συνθήκες.

Ώσπου ήρθε το Debater, με μια μαρτυρία σχετική με τον λόγο που ο Απόστολος Φουρνατζόπουλος βρέθηκε επάνω στον στύλο υψηλής τάσης της ΔΕΔΔΗΕ. Σύμφωνα με αυτή τη μαρτυρία, ανέβηκε να σώσει ένα γατάκι, γλίστρησε και χτυπήθηκε από ηλεκτρικό ρεύμα.

Ακούστε τα λόγια από τη μαρτυρία στο βίντεο από το δημοσίευμα του Debater, διότι έχουν σημασία. «Είχε απομακρυνθεί από την δημοσιογραφία λόγω της σαπίλας που υπάρχει στον κλάδο. Δεν έβαζε νερό στο κρασί του ο Απόστολος».

Γιατί έχουν σημασία τα λόγια της κυρίας που μιλάει για τον Απόστολο Φουρνατζόπουλο; Διότι περιέχουν μια τραγική ειρωνεία. Η ίδια δημοσιογραφική σαπίλα που έκανε τον Φουρνατζόπουλο να αποχωρήσει από τον κλάδο, διαχειρίστηκε ακόμα και τον θάνατο του ιδίου με τον τρόπο που είδαμε.

Ως επίλογο, θα πω ότι την παρτίδα για την δημοσιογραφία σήμερα στην Ελλάδα, την σώζουν κάποιοι λίγοι ρομαντικοί, οι οποίοι δεν αναπαράγουν ως ειδήσεις τις διαρροές και τα δελτία τύπου της αστυνομίας, αλλά κάνουν αληθινό ρεπορτάζ, όπως ακριβώς έκανε κι ο Απόστολος Φουρνατζόπουλος.

Απόστολε Φουρνατζόπουλε, θα σε θυμόμαστε ως έναν πολύ ωραίο τύπο που τίμησε την δημοσιογραφία όσο ελάχιστοι σε αυτή την χώρα.

Συνάδερφοι αποχαιρετούν τον Απόστολο Φουρνατζόπουλο

Ένα νέο παιδί, ένας δημοσιογράφος που τον μάθαμε από το KONTRA και που πρόλαβε να τιμήσει το λειτούργημα του, βρήκε τραγικό θάνατο πάνω σ’ έναν στύλο της ΔΕΗ. Όπως και στην περίπτωση του Ζακ Κωστόπουλου, που τον είχαν πει “κλέφτη”, το ίδιο είπαν και γι’ αυτόν. Αποδείχτηκε όμως πως ο συγκεκριμένος επιχείρησε να σώσει ένα γατάκι και το πλήρωσε με την ίδια του τη ζωή. Τον έλεγαν Απόστολο Φουρνατζόπουλο και γι’ αυτόν η Κατερίνα Γώγου θα έγραφε το ποίημα της, “Ο συγκεκριμένος άνθρωπος”. Πολύ κρίμα, πολύ…

Αυτός εκεί

ο συγκεκριμένος άνθρωπος

είχε μια συγκεκριμένη ζωή

με συγκεκριμένες πράξεις.

Γι’ αυτό και

η συγκεκριμένη κοινωνία

για το συγκεκριμένο σκοπό

τον καταδίκασε

σ’ έναν αόριστο θάνατο.

Κατερίνα Γώγου

Τρία κλικ αριστερά, 1978