amp-8220-paraligo-nea-tempi-stis-acharnes-sothikan-teleytaia-stigmi-apo-ta-amp-8220-oyrliachta-amp-8211-skines-chaoys-mesa-sta-vagonia-236892
13:05

“Παραλίγο «νέα Τέμπη» στις Αχαρνές: Σώθηκαν τελευταία στιγμή από τα “oυρλιαχτά – Σκηνές χάους μέσα στα βαγόνια

13:05
Νίκη Μουλά

Η σύγκρουση δύο τρένων στις Αχαρνές, που αποφεύχθηκε τελευταία στιγμή, τις παραμονές των Χριστουγέννων, καταδεικνύει ότι η τραγωδία των Τεμπών μόνο τυχαία δεν ήταν.

Ειδικότερα, έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών, φαίνεται ότι από τύχη δεν σημειώθηκε και δεύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Αττική.

Advertisement

Όπως αποκάλυψε η εφημερίδα «Τα Νέα», ένα περιστατικό που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, αμφισβητεί την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.

Advertisement

Advertisement

Το εν λόγω συμβάν καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών κι αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που κινδύνευσε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών της Hellenic Train.

Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313, που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Advertisement

Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση δύο τρένων

Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση δύο τρένων

Advertisement

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρουστούν στη γραμμή 102.

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας υπογραμμίζει μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Από την πλευρά του, ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.

Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της, η Hellenic Train επιχείρησε αρχικά να το υποβαθμίσει, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να ισχυρίζονται ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών. Η εταιρεία δεν προχώρησε σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου, ώστε να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες, αλλά η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.

Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.