Το πραγματικό όνομα της Τζένης Καρέζη και άλλα 14 «μυστικά» για την ζωή της που ελάχιστοι γνωρίζουν
15 Δεκεμβρίου 2019
Enimerotiko.gr
Ελλάδα

Το πραγματικό όνομα της Τζένης Καρέζη και άλλα 14 «μυστικά» για την ζωή της που ελάχιστοι γνωρίζουν

Τζένη Καρέζη – Άγνωστες πληροφορίες: Μία από τις πιο διάσημες Ελληνίδες του παλιού καλού κινηματογράφου ήταν η Τζένη Καρέζη. Επιβλητική με αριστοκρατικό στυλ, αρχοντική με ναζιάρικα μάτια.

Τζένη Καρέζη – Άγνωστες πληροφορίες: 15 πράγματα που πιθανότατα δεν γνωρίζατε

Ζούσε την κάθε στιγμή, έπαιζε και αγαπούσε πολύ. Όπως έλεγε κι η ίδια: «Εγώ δεν είμαι για το λίγο». Παρακάτω ακολουθούν 15 πράγματα που πιθανότατα δεν γνώριζες για εκείνη.

1.Από Ευγενία σε Ευγενούλα, κι από Ευγενούλα σε Τζένη

Το όνομά της, της το άλλαξε μια αδελφή μοναχή στην Ελληνογαλλική Σχολή Καλογραιών Saint Joseph που πήγαινε. Μια ημέρα, απλά της ανακοίνωσε ότι θα την φωνάζουν Τζένη από εδώ και πέρα. Το όνομα, προκύπτει από το Εugénie στα γαλλικά. Ο πατέρας της δεν σταμάτησε ποτέ να την φωνάζει «Ευγενούλα». Ο λογοτέχνης και θεατρικός συγγραφέας, Άγγελος Τερζάκης, μετέτρεψε το επίθετο της από Καρπούζη σε Καρέζη. Κάπως έτσι, γεννήθηκε το όνομα μιας από τις μεγαλύτερες σταρ της Ελλάδας!

2.Γιόρταζε την ονομαστική της εορτή

Ευγενίας της Οσιομάρτυρος την Παραμονή των Χριστουγέννων, η μητέρα της Καρέζη, κυρία Θεώνη, έβαζε όλη της την τέχνη και μαγείρευε τις καλύτερες σπεσιαλιτέ. Λέγεται ότι όταν κάποτε είχε παραθέσει δείπνο σε άτομα από τη γαλλική πρεσβεία. Είχαν τηλεφωνήσει και της ζήτησαν να τους δανείσει τον μάγειρά της. Η Τζένη γέλασε και με το γνωστό της χιούμορ αποκάλυψε: «Λυπάμαι δεν μπορώ… Γιατί είναι η μητέρα μου».

3.Σχέση μίσους αγάπης με τον πατέρα της

Οι γονείς της ήταν κι οι δύο εκπαιδευτικοί. Ωστόσο, ήταν εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες. Ο Κωνσταντίνος Καρπούζης ήταν γυμνασιάρχης, μαθηματικός και όλα στη ζωή έπρεπε να υπάγονται σε μαθηματικούς κανόνες. Παντού κουτάκια, εξισώσεις και νούμερα. Η μητέρα της, Θεώνη, ήταν δασκάλα. Ήταν πιο θεωρητική στη ζωή της, υποστηρίζοντας την μικρή Τζένη σε κάθε της απόφαση.

Ο Καζάκος είχε δηλώσει ότι η Καρέζη του μίλησε για τον πατέρα της. Όταν έμαθε ότι αψήφησε την επιθυμία του για ακαδημαϊκές σπουδές, ενώ ήταν πάντα άριστη, εκείνος της έδωσε ένα χαστούκι λέγοντας της «Πουτ@#$ θα γίνεις». Στη συνέχεια έφυγε με την μητέρα της από το σπίτι για να ζήσουν οι δυο τους, κόβοντας κάθε επαφή με εκείνον. Συναντήθηκαν ξανά μετά από χρόνια, όταν πλέον είχε γεννηθεί ο γιος της.

Ο Καζάκος θυμάται χαρακτηριστικά: «Τρέξαμε μέσα στη νύχτα και τον βρήκαμε σε ένα ράντζο. Η Τζένη άρχισε να φωνάζει να φέρουμε γιατρούς από τη Γαλλία, ήταν θέμα ωρών, όμως, της έλεγαν οι γιατροί. Το άλλο βράδυ, μετά την παράσταση, μπαίνουμε στο δωμάτιο όπου πλέον τον είχαν μεταφέρει και μέσα στο μισοσκόταδο πλησιάζουμε στο προσκεφάλι του, από τη μία μεριά η Τζένη, από την άλλη εγώ. Είχε κλειστά τα μάτια του, δεν τα άνοιξε ποτέ, και όταν η Τζένη έσκυψε επάνω του, τον άκουσα να λέει «Ευγενούλα». Μου κόπηκαν τα γόνατα, την έπιασαν τα κλάματα την Τζένη. Δεν ξαναμίλησε εκείνος».

4.Ένα αστέρι λάμπει

Με το που τελειώνει το Εθνικό, παίζει δίπλα στη Μελίνα Μερκούρη, στην «Ωραία Ελένη» του Αντρέ Ρουσέν, και συναντιέται θεατρικά και με την Κατίνα Παξινού στο «Σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα» το 1954.

5.Η αυθόρμητη πρόταση γάμου

«Δεν μου λες, Γρηγόρη, αν παντρευτούμε θα έρθεις να τραγουδήσεις στον γάμο μας;» “Παντρέψου, εσύ ρε, και καθαρίζω εγώ”, είπε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης». Με αυτά τα λόγια ο Ζάχος Χατζηφωτίου έκανε πρόταση γάμου στην Τζένη Καρέζη. Η πρόταση είχε γίνει ένα βράδυ που είχαν πάει να ακούσουν τον επονομαζόμενο και Sir του ελληνικού τραγουδιού.

6.Στον γάμο με τον Χατζηφωτίου ήρθε η χωροφυλακή

Ο πρώτος γάμος της Καρέζη με τον Ζάχο Χατζηφωτίου έγινε στις 7 Μαΐου 1962, στην εκκλησία της Αγίας Φιλοθέης. Οι καλεσμένοι ήταν περίπου 500, ενώ έξω από το χώρο είχαν μαζευτεί 5.000 άτομα. Οι δρόμοι είχαν κλείσει. Ενώ, οι φανατικοί θαυμαστές της έσκιζαν κομμάτια από το νυφικό! Έτσι, κλήθηκε η αστυνομία, ή χωροφυλακή όπως έλεγαν τότε, για να ανοίξει τους δρόμους, να συγκρατήσει τα πλήθη και να μπορέσει να φυγαδεύσει το ζευγάρι από την εκκλησία.

7.Ερωτεύτηκε τον Κώστα Καζάκο με την πρώτη ματιά

Συναντήθηκαν τον Οκτώβριο του 1967 στα γυρίσματα της ταινίας «Κονσέρτο για πολυβόλα» και ερωτεύονται αστραπιαία, παρότι ενώ είχαν συναντηθεί πολλές φορές πριν, δεν το θυμόντουσαν. Η Καρέζη το κρατούσε κρυφό από όλους, καθώς η μάνα της την κυνηγούσε.Ο γάμος ήταν απλός. Η Τζένη πήγε στην εκκλησία με τα πόδια φορώντας μίνι νυφικό και μετά αντί δεξίωση, μαζεύτηκαν οικογενειακά στη βεράντα για φαγητό.

8.Νονοί του Κωνσταντίνου Καζάκου, παρά λίγο να είναι οι…Χουντικοί Παπαδόπουλος και Παττακός

Ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Καζάκος έχει πει γι αυτήν την περίεργη ιστορία γύρω από τη γέννηση του «Η γέννησή μου αναμενόταν κοντά στην 21η Απριλίου. Τότε, τα παιδιά που γεννιόνταν αυτή την ημέρα τα βάπτιζε ή ο Παπαδόπουλος ή ο Παττακός, και ειδικά το παιδί της Καρέζη και του Καζάκου θα έρχονταν να το βαπτίσουν με τη μία. Δεν υπήρχε καμία περίπτωση να το επιτρέψουν αυτό οι γονείς μου και είχαν καταστρώσει ολόκληρο σχέδιο για αυτή την περίπτωση, να με κρύψουν. Ευτυχώς γεννήθηκα στις 25 του μηνός». Θα ήταν τρομερή ειρωνεία αν είχε συμβεί, καθώς η Τζένη ήταν στρατευμένη με το ΚΚΕ, ενώ τα χρόνια της χούντας τόσο εκείνη όσο και ο Καζάκος είχαν κάνει φυλακή μετά το ανέβασμα της παράστασης «Το μεγάλο μας τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη το 1973.

9.Τρελαινόταν για τάβλι, μπιρίμπα και Stratego

Μιλώντας σε συνέντευξη για τη μητέρα του, ο Κωνσταντίνος Καζάκος μεταξύ άλλων αναφέρει: «Θυμάμαι η μπιρίμπα άρεσε πολύ στη μητέρα μου. Εγώ ψιλοβαριόμουν, φαντάζομαι και ο πατέρας μου, αλλά εκείνη είχε μανία. Το αγαπημένο της παιχνίδι, βέβαια, ήταν το τάβλι. Και αυτό, επίσης, που παίζαμε όλοι μαζί ήταν το Stratego, στο οποίο γίνονταν φοβερές μάχες. Εκεί δεν με κέρδιζε κανένας».

10. Όπως η μητέρα της, έτσι κι η ίδια ήταν δεινή μαγείρισσα

Της άρεσε να μαγειρεύει, αλλά και να τρώει. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Καζάκο: «Μπουκώναμε, παχαίναμε και μετά λέγαμε “όπα, κράτει τώρα”. Πάντα στις δίαιτες όλοι μαζί. Έφτιαχνε πολλά φαγητά, από απλές ομελέτες, στραπατσάδες, μακαρονάδες μέχρι παστίτσια, μουσακάδες. Έκανε τα πάντα».

11.Είχε κάνει φυλακή και άνετα θα ξανά έκανε

Η Καρέζη και ο Καζάκος, βγαίνοντας από τη φυλακή το 1973, είναι αμετανόητοι και περισσότερο πεισμωμένοι να συνεχίσουν το έργο. Όταν η αυλαία πέφτει στην πρώτη παράσταση μετά τη σύλληψη, οι θεατές ραίνουν τους ηθοποιούς με κόκκινα γαρίφαλα υπό την παρουσία δεκάδων όρθιων αστυνομικών και ασφαλιτών, με την Καρέζη να ψιθυρίζει «Ναι, μπορώ να ξανακάνω φυλακή. Αν χρειαστεί, μπορώ να ξαναπάω».

12.Η σχέση της με την Αλίκη Βουγιουκλάκη

Είχαν διαφορά δύο χρόνια. Η Τζένη ήταν μεγαλύτερη. Ήταν συμμαθήτριες, μάλιστα στο Εθνικό, ξεκίνησαν σαν κολλητές φίλες κι έγινα αντίπαλες όταν έγιναν διάσημες πρωταγωνίστριες. Η Καρέζη δεν είχε καλέσει την Αλίκη στο γάμο της με τον Χατζηφωτίου, αφού όπως θυμάται ο ίδιος «ας μη συζητήσουμε για την Αλίκη. Δεν ήταν καλό κορίτσι. Βέβαια, έφταιγε και η Καρέζη. Η Τζένη στο γάμο μας κάλεσε όλο το ελληνικό θέατρο εκτός από την Αλίκη, λέγοντας συνέχεια “Αυτή θα μου χαλάσει το γάμο”».

Ενώ, συνεχίζει «Ήταν φίλες μόνο όταν πήγαιναν καλά και οι δύο. Η φιλία τους εξαρτιόταν από το πόσα εισιτήρια έκοβε η καθεμία. Στο σινεμά νικούσε η Αλίκη. Στο θέατρο ποτέ». Από την άλλη η Αλίκη είχε πει για το για το γεγονός ότι δεν ήταν καλεσμένη στο γάμο «Εγώ πάντα την προσκαλώ στις δεξιώσεις που κάνω ενώ εκείνη το αποφεύγει συστηματικά. Αν και ξέρει ότι αρέσουμε και οι δυο στον αντρικό κύκλο εγώ δεν θα τη φοβόμουνα αν διεκδικούσαμε και οι δυο τον ίδιο άντρα».

Οι σχέσεις τους αποκαταστάθηκαν όταν και οι δυο πρωταγωνίστριες έγιναν μητέρες. Από τότε και μετά παρέμειναν φίλες. Η Καρέζη μάλιστα, είχε δηλώσει πως δεν υπήρχε ανταγωνισμός με την Βουγιουκλάκη στην τελευταία συνέντευξη που έδωσε σε περιοδικό στον Παναγιώτη Τιμογιαννάκη

Σύμφωνα με την ίδια: «Για το αν έχω ανταγωνισμό με την Αλίκη Βουγιουκλάκη; Μην τα ακούς αυτά. Ποτέ δεν υπήρξε. Κάποτε εξυπηρετούσε, ειδικά στον κινηματογράφο, τις εταιρείες στο να μας μοιράζονται. Από κει και πέρα είμαστε εντελώς διαφορετικοί σαν χαρακτήρες. Αυτό όμως δεν μας εμπόδισε να έχουμε μια ωραία σχέση ανάμεσα μας».

Μια από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της μεταξύ τους σχέσης, ήταν όταν είδαμε την Αλίκη να σπαράζει μετά το θάνατο της Τζένης.

13. Ήταν ξανθιά αλλά τα έβαφε μαύρα

Η Καρέζη γεννήθηκε ξανθιά κι έβαφε τα μαλλιά της μαύρα. Μόνο μία φορά, στις αρχές της δεκαετίας του ’60, για την παράσταση “Ένα κουτό κορίτσι”, η Τζένη Καρέζη επέστρεψε στο φυσικό της χρώμα.

14.Πίστευε ότι ήταν πεισματάρα και καθόλου σέξι

«Έχω όλα τα προσόντα που μπορούν να ενοχλήσουν έναν άντρα. Είμαι εγωίστρια, πεισματάρα, ισχυρογνώμων, κυκλοθυμική. Με άλλα λόγια, είμαι δύσκολη περίπτωση. Αλλά, αν ένας άντρας έχει το κουράγιο να περάσει απτόητος μέσα απ’ όλα αυτά τα ελαττώματά μου και περάσει το φράγμα, τότε πια δεν είμαι ούτε τόσο εγωίστρια ούτε τόσο πεισματάρα. Βασικό μου χάρισμα είναι ότι γίνομαι “πολλή παρέα” με τον άντρα που αγαπάω. Μπορώ δηλαδή να είμαι συγχρόνως και καλή φίλη. Μόνο σέξι δεν είμαι. Αυτό είναι σίγουρο, τουλάχιστον με την έννοια που κυκλοφορεί ο όρος αυτός. Άλλωστε, πιστεύω ότι οι άντρες άλλες γυναίκες βρίσκουν σέξι κι άλλες τελικά ερωτεύονται. Το αν είμαι γοητευτική δεν μπορώ να το κρίνω εγώ. Ας πούμε πως είμαι απλώς μια γυναίκα. Κρύβει τόσα πολλά αυτή η λέξη, που εμένα μου φτάνει».

15.Τι έλεγε για το σεξ

«Το σεξ είναι ένα από τα ωραιότερα πράγματα στη ζωή και η βασική προϋπόθεση του έρωτα. Μπορεί ένα ζευγάρι να το συνδέουν χίλια δυο πράγματα, αλλά η βάση όλων είναι το σεξ. Έρωτας χωρίς σεξ είναι αδύνατον να υπάρξει. Δυστυχώς, όμως, υπάρχει σεξ χωρίς έρωτα. Τώρα τι σόι σεξ είναι αυτό δεν μπόρεσα ποτέ να το καταλάβω. Γιατί, για μένα, ένα από τα πιο μαγευτικά στοιχεία του σεξ είναι η ανακάλυψη του άλλου ανθρώπου. Αλλά το άλλο άτομο πρέπει να το αγαπάς για να θέλεις κάθε στιγμή να το ανακαλύπτεις.»

«Δεν είμαι καθόλου πουριτανή, σιχαίνομαι όμως βαθύτατα τον ελεύθερο έρωτα. Αυτή η χειραφέτηση της γυναίκας, η κακώς εννοούμενη σεξουαλική ελευθερία και η εξίσωσή της με τον άντρα βρίσκω πως είναι ολέθρια. Ποτέ δεν ανακαλύπτει κανείς τον έρωτα μέσα από πολλούς ανθρώπους. Μια γυναίκα πρέπει να κρατάει τον εαυτό της για τον άνθρωπο που θα ερωτευτεί ή έστω που θα νομίσει ότι έχει ερωτευτεί και να μη σπαταλιέται. Γιατί αν «ζει τη ζωή της» έντονα, όταν θα έρθει εκείνος ο άντρας που θα ερωτευτεί πραγματικά, δεν θα έχει πια να του δώσει, παρά μόνο ένα βρόμικο κορμί και μια ακόμα πιο βρόμικη ψυχή».


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα