Enimerotiko.gr
Ελλάδα

Βενζίνη: Συμφωνείτε ότι η τιμή της στην Ελλάδα θα έπρεπε να είναι 0,40 ευρώ ανά λίτρο;

Βενζίνη στην Ελλάδα: Η πτώση της ζήτησης και η υποχώρηση των τιμών σε διεθνή κλίμακα έχουν επιπτώσεις. Οδήγησαν σε χαμηλά επίπεδα τις τιμές καυσίμων. Αυτό ισχύει και για τις τιμές της τελευταίας δεκαπενταετίας στην Ελλάδα. Όμως, η τιμή αμόλυβδης βενζίνης βρίσκεται ακόμη πάνω από το 1,10 ευρώ. Επιπλέον, το πετρέλαιο κίνησης δεν πέφτει κάτω από τα 0,95 ευρώ το λίτρο.

Βενζίνη στην Ελλάδα: Τι έγινε τον Απρίλιο

Σύμφωνα με στελέχη της ελληνικής αγοράς καυσίμων η πτώση της κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου έχει ξεπεράσει το 70% και στο πετρέλαιο κίνησης το 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τη δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου η πτώση στην αμόλυβδη βενζίνη περιορίστηκε στο 60%. Όσον αφορά, το πετρέλαιο κίνησης, περιορίστηκε στο 45%. Θα πρέπει να τονίσουμε πως δεν έχει καταγραφεί ποτέ να διαπραγματεύονται οι τιμές του πετρελαίου με αρνητικό πρόσημο. Το προηγούμενο ιστορικό χαμηλό είχε σημειωθεί το 1986 με την τιμή να ανέρχεται σε 10,4 δολάρια ανά βαρέλι.

Ωστόσο παρά το γεγονός πως έχουμε αρνητικές τιμές δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο και στις τιμές λιανικής των καυσίμων στα πρατήρια και οι καταναλωτές απλά έχουν διαπιστώσει μια μείωση στην τιμή διάθεσης των καυσίμων έως και 30% με αποτέλεσμα οι χαμηλότερες τιμές για κάθε λίτρο αμόλυβδης να κυμαίνονται σε πάνω από 1,1 ευρώ και του πετρελαίου κίνησης σε 0,95 ευρώ.

Ο λόγος διατήρησης των υψηλών τιμών στα καύσιμα στην Ελλάδα δεν είναι άλλος από τους φόρους, οι οποίοι αυξήθηκαν άνω του 200% απο παλαιότερες Κυβερνήσεις με αποκορύφωμα τον κάθετο διπλασιασμό του φόρου κατανάλωσης που έγινε επι κυβερνήσεως Γιώργου παπανδρέου με Υπουργό Οικονομικών των Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Σημειώστε πως αν δεν υπήρχαν οι τόσο υψηλοί φόροι τότε το κόστος ανά λίτρο θα κυμαίνονταν κάτω από 0,40 ευρώ το λίτρο εκ των οποίων τα μισά θα εισέπρατταν τα διυλιστήρια και τα υπόλοιπα οι εταιρείες καυσίμων και οι πρατηριούχοι.

Με: Διαμόρφωση τιμών στα καύσιμα

Η τιμή διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Πέμπτη 09/04/2020 διαμορφώθηκε στα 0,2135 ευρώ ανά λίτρο. Σε σχέση με την τιμή διυλιστηρίου της προηγούμενης εβδομάδας (02/04/2020) σημειώθηκε αύξηση κατά 0,019 ευρώ ανά λίτρο (1,9 λεπτά). Οι φόροι, τα τέλη και οι λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν σε 0,9713 ευρώ ανά λίτρο. Η μέση τιμή λιανικής της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων για την Παρασκευή 10/04/2020 διαμορφώθηκε στα 1,364 ευρώ ανά λίτρο.

Σε σχέση με την τιμή της προηγούμενης εβδομάδας (03/04/2020) σημειώθηκε μείωση κατά 0,025 ευρώ ανά λίτρο (2,5 λεπτά). Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1791 ανά λίτρο (17,91 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 15,66 %, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 71,21%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 13,13%.

Παρά το γεγονός πως είναι αρνητικές οι τιμές του πετρελαίου στην Ελλάδα οι φόροι διατηρούν ψηλά τις τιμές στα καύσιμα.Η τιμή του πετρελαίου διεθνώς κατέρρευσε κάτω από το μηδέν την Δευτέρα 20 Απριλίου στη Νέα Υόρκη, κλείνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία με αρνητικές τιμές εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός.