Οι παρατεταμένοι καύσωνες και η ξηρασία στην Ευρώπη, προκαλούν εκτεταμένα προβλήματα και στις μεταφορές, εκτοξεύοντας το κόστος και απειλώντας μεταξύ άλλων την ομαλή λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων. Η χαμηλή στάθμη στους μεγάλους ποταμούς της γηραιάς ηπείρου περιορίζουν τη ναυσιπλοΐα σε κρίσιμες πλωτές οδούς, αναγκάζοντας τα πλοία να κινούνται μερικώς φορτωμένα.
Στον Ρήνο, νότια του Ντούισμπουργκ και της Κολωνίας στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου του σημείου συμφόρησης του Κάουμπ, τα πλοία μπορούν να πλέουν μόνο κατά το ήμισυ της χωρητικότητάς τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εκτοξεύονται τα ναύλα, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος, αλλά και το χρόνο μεταφοράς, καθώς τα φορτία που μεταφέρονται κανονικά από ένα πλοίο, απαιτούν πλέον τη χρήση πολλαπλών φορτηγίδων. Ο Ρήνος, ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός στην Ευρώπη μετά τον Δούναβη αποτελεί σημαντική αρτηρία για το ευρωπαϊκό εμπόριο. Η πλειονότητα των σχεδόν 200 εκατομμυρίων τόνων φορτίου που μετακινούνται στη χώρα, από άνθρακα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων μέχρι τρόφιμα- μεταφέρονται μέσω του Ρήνου.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στον Δούναβη, στην Ουγγαρία, όπου οι θερμοκρασίες ξεπέρασαν τους 35 βαθμούς Κελσίου τις προηγούμενες μέρες. Τα φορτηγά πλοία αναγκάζονται να αφήσουν πίσω τους περισσότερο από το μισό του φορτίου τους, λειτουργώντας μόλις στο 30-40% της χωρητικότητάς τους. Αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις όχι μόνο στη ναυτιλία αλλά και στη γεωργία.
Στην Πολωνία, ο Βιστούλας, ο μεγαλύτερος ποταμός της χώρας, έχει υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ στη Βαρσοβία. Αυτό οφείλεται στις παρατεταμένες θερμοκρασίες άνω των 30°C και τις περιορισμένες βροχοπτώσεις. «Οι συνθήκες είναι ανησυχητικές. Η έλλειψη βροχοπτώσεων και η παρατεταμένη ζέστη επιταχύνουν την έλλειψη νερού σε όλη τη χώρα» δήλωσε εκπρόσωπος της Μετερολογικής Υπηρεσίας της χώρας.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ευρωπαϊκοί ποταμοί «διψούν». Πριν από τρία χρόνια, γερμανικές εταιρείες είχαν βρεθεί αντιμέτωπες με σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα και προβλήματα παραγωγής λόγω δραματικής μείωσης της στάθμης των υδάτων στον Ρήνο.






