koynoypia-telos-anakalypsan-soyper-antikoynoypiko-poy-diochnei-to-99-ton-koynoypion-159568

Κουνούπια τέλος: Ανακάλυψαν «σούπερ αντικουνουπικό» που διώχνει το 99% των κουνουπιών

Φώτης Γαλανόπουλος

To καλοκαίρι έχει φτάσει και στην χώρα μας και μπορεί οι θερμοκρασίες και ο καιρός τις τελευταίες ημέρες να μη θυμίζει ακριβώς καλοκαίρι αλλά να παραπέμπει μάλλον σε φθινοπωρινούς μήνες, πάντως τα κουνούπια έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους και πέρα από την ηχητική και γενικότερη ενόχληση χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς μερικά από αυτά μεταφέρουν και ασθένειες και σε αρκετές χώρες παρατηρούνται και θάνατοι από ελονοσία. Κατα καιρούς έχουμε δοκιμάσει διαφόρους τρόπους για να τα απωθήσουμε ενώ αρκετοί από τους τρόπους είναι και από μόνοι τους επιβλαβής για την ίδια μας την υγεία. Έρχεται μια ανακάλυψη από το Ισραήλ η οποία ακούγεται “ελπιδοφόρα στον αγώνα μας” κατά των κουνουπιών.

Ιός του δυτικού Νείλου – Συναγερμός για τα κουνούπια, εμφανίστηκαν ένα μήνα νωρίτερα

Το καλοκαίρι έφτασε και μαζί και τα κουνούπια

Επιστήμονες στο Ισραήλ ανέπτυξαν ένα νέο είδος “χημικού καμουφλάζ” που θα μπορούσε να κρατήσει πιο αποτελεσματικά τα ενοχλητικά τσιμπήματα κουνουπιών μακριά.

Το καλοκαίρι έφτασε στο βόρειο ημισφαίριο.

Αλλά μαζί με την ηλιοφάνεια, τα μακρύτερα βράδια και τις θερμότερες θερμοκρασίες, η εποχή φέρνει επίσης μαζί της ένα αναπόφευκτο κύμα κουνουπιών και την ενόχληση από τα τσιμπήματά τους.

Ακόμα χειρότερα είναι οι ποικιλίες του εντόμου που μεταφέρουν την ελονοσία και τα τσιμπήματα των οποίων προκαλούν εκατοντάδες χιλιάδες θανάτους ετησίως σε όλο τον κόσμο.

Επιστήμονες ανακάλυψαν «σούπερ αντικουνουπικό»

Για την καταπολέμησή τους. επιστήμονες του Εβραϊκού Πανεπιστημίου στο Ισραήλ ανέπτυξαν ένα νέο είδος εντομοαπωθητικού – ένα “χημικό καμουφλάζ” – που, όπως λένε, θα αποτρέψει το 99% των κουνουπιών από το να προσγειωθούν στο δέρμα όπου εφαρμόζεται.

“Πρώτον, πρόκειται για μια μηχανική προστασία από τα κουνούπια που τσιμπάνε μέσω του δέρματός σας. Δεύτερον, αυτό το πολυμερές κυτταρίνης λειτουργεί ως χημικό καμουφλάζ”, εξήγησε ο δρ Τζόναθαν Μπόμποτ, επικεφαλής ερευνητής από τη Σχολή Γεωργίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος του Εβραϊκού Πανεπιστημίου.

“Εμποδίζει τη μυρωδιά σας που προσελκύει τα κουνούπια και φέρνει περισσότερα κουνούπια και, στη συνέχεια, απελευθερώνει επίσης το απωθητικό μας πολύ αργά. Έτσι, παρατείνει τη διάρκεια της προστασίας του”, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον Bohbot, τα τυπικά τοπικά απωθητικά – δηλαδή αυτά που εφαρμόζονται στο δέρμα – λειτουργούν εμποδίζοντας τα κουνούπια να τσιμπήσουν το άτομο.

Το απωθητικό της ομάδας δρα εμποδίζοντας το κουνούπι να πλησιάσει ένα άτομο εξαρχής.

Το «σούπερ αντικουνουπικό» που διώχνει το 99% των κουνουπιών

Η φόρμουλα είναι ένας συνδυασμός δύο φυσικών συστατικών: της ινδόλης, μιας αρωματικής ουσίας που βρίσκεται στα λουλούδια, και ενός πολυμερούς που ονομάζεται κυτταρίνη.

Τα ευρήματα της ομάδας, που δημοσιεύθηκαν σε μελέτη στο περιοδικό PNAS Nexus τον Απρίλιο, ανέφεραν μείωση κατά 80% της σίτισης στο ανθρώπινο δέρμα όταν εφαρμόστηκε μια λεπτή στρώση νανοκρυστάλλων κυτταρίνης.

Η συνδυασμένη επίδραση των νανοκρυστάλλων κυτταρίνης με ινδόλη βρέθηκε να μειώνει την ωοτοκία μετά την έκθεση κατά 99,4%.

“Ο συνδυασμός αυτού του πολυμερούς και του απωθητικού μας είναι το τέλειο σύστημα προσωπικής προστασίας που θα μπορούσατε να φανταστείτε, με μεγάλης εμβέλειας δράση και μεγάλη διάρκεια”, δήλωσε ο Bohbot.

Η ομάδα του λέει ότι ελπίζει να φέρει το νέο απωθητικό στην αγορά το επόμενο έτος.

Δείτε και το βίντεο παρακάτω με το “ηχητικό καμουφλάζ”