Enimerotiko.gr
Κόσμος

Σοϊτσίρο Χόντα: Η απόρριψη από την Toyota, η πατέντα δισεκατομμυρίων και το χτίσιμο μιας αυτοκρατορίας

Χόντα: Είναι μια από τις πιο γνωστές μάρκες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που υπάρχει μέχρι και σήμερα και πρωτοπορεί σε πολλούς τομείς. Πολλοί ομως δεν ξέρουν την ιστορία του ανθρώπου που ίδρυσε τον κολοσσό αυτό.

Χόντα: Σοϊτσίρο Χόντα

Ο ίδιος είναι ένας εφευρετικότατος άνθρωπος που αποφάσισε με την θέληση και τη πυγμή του να τα καταφέρει πάση θυσία.

Η επιτυχία της Honda Motor Company οφείλεται στην εν μέρει στην Toyota η οποία άργησε να καταλάβει πως οι ιδέες του Σοϊτσίρο Χόντα ήταν πολλά υποσχόμενες.

Ο Χόντα γεννήθηκε το 1906. Ο ίδιος μεγάλωσε στο αρχικό διάστημα της ζωής του στα μηχανουργία. Ο πατέρας του ηταν επισκευαστής ποδηλάτων. Έτσι ο φιλόδοξος Ιάπωνας κόλλησε το «μικρόβιο» της μηχανουργειας από πολύ νωρίς.

Λάτρευε τα αυτοκίνητα και τους αγώνες. Έτσι είχε μια ιδέα. Θα κάνει το πάθος του μια κερδοφόρα επιχείριση.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’30, λίγο μετά τα 20 του χρόνια, ξεκινά να σχεδιάζει τα πρώτα μεταλλικά ελατήρια εμβόλου. Είχε σκοπό να πουλήσει το δημιούργημα του στην Toyota

Η Toyota ομως τον απέρριψε.

Πολλοί θα το είχαν βάλει κάτω χωρίς δεύτερη σκέψη. Ο ίδιος ομως το είδε σαν μια ευκαιρία. Ξεκίνησε αμέσως να βελτιώνει το σχεδιασμό των μεταλλικών του ελατηρίων. Είχε ξοδέψει ήδη δυο ολόκληρα χρόνια για τα σχέδια που είχε.

Χόντα: Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος

Ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος έβαλε φρένο στα όνειρα του ομως. Το κόστος του να ανοίξει μια εταιρία ηταν τεράστιο. Καταφέρνει τελικά το 1948, στα 42 του χρόνια, να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων.

Τα μεταλλικά ελατήρια εμβόλου που ο ίδιος εμπνεύστηκε έγιναν σε χρόνο ρεκόρ ανάρπαστα.

Το εργοστάσιό του στην Ιαπωνία χτυπήθηκε πολλές φορές και καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς από τους βομβαρδισμούς των Αμερικανών. Ο Χόντα ομως για ακόμα μια φορά δεν το έβαλε κάτω. Το όνειρο του ηταν πιο κοντά από ποτέ. Έτσι αποφάσισε να βρει μια λύση που θα αποφέρει κέρδος στην επιχείριση του.

Έχοντας στο μυαλό του πως μετά τους βομβαρδισμούς τα αμερικανικά αεροσκάφη θα αναγκάζονταν να πετάξουν τα περίσσια μπιτόνια βενζίνης για να γλιτώσουν το περιττό βάρος κατά το ταξίδι της επιστροφής, αποφασίζει να τα περισυλλέξει και να κερδίσει χρήματα ώστε να ξαναχτίσει το εργοστάσιό του από την αρχή.

Τα χαρακτήρισε «μικρά δωράκια του προέδρου Τρούμαν»…

Το επόμενο «χτύπημα» βρισκόταν ένας μόλις βήμα μακριά. Στις 13 Ιανουαρίου του 1945, το εργοστάσιό του γκρεμίζεται από έναν τεράστιο σεισμό, με τον ίδιο να πουλά στην Toyota τη φόρμουλα σχεδιασμού πάνω στην οποία τόσο καιρό εργαζόταν.

Χόντα: Με την λήξη του πολέμου

Η τύχη, όμως, ήταν ξανά με το μέρος του. Μετά τη λήξη του πολέμου, η έλλειψη καυσίμων είχε πλήξει για τα καλά την Ιαπωνία, με τον κόσμο που θέλει να μετακινηθεί να έχει μόλις δύο εναλλακτικές: είτε να πάρει το τρένο ή να οδηγήσει ποδήλατο.

Έτσι, ο επιχειρηματίας αποφασίζει να εκμεταλλευτεί την κατάσταση και να «ενισχύσει» τη δυναμική των ποδηλάτων με έναν μικρό κινητήρα στο πίσω μέρος τους. Με τον τρόπο αυτό και θα αύξανε την ταχύτητά τους και θα έκανε ευκολότερη τη ζωή των οδηγών.

Ο Χόντα είχε επιστρέψει για τα καλά στις business, αλλά δεν τα είχε καταφέρει ακόμα. Χρειάστηκε να στείλει επιστολές σε 18.000 καταστήματα ποδηλάτων εξηγώντας τον σχεδιασμό του κινητήρα -ο οποίος θα εκτόξευε τις πωλήσεις των προϊόντων τους-, μέχρι να βρει επενδυτές που θα χρηματοδοτούσαν τη δική του έμπνευση.

Η ανταπόκριση υπήρξε τεράστια και σε λίγους μόλις μήνες ο Σοϊτσίρο είχε πολλά παραπάνω χρήματα από αυτά που χρειαζόταν για να βάλει το σχέδιό του σε εφαρμογή.