Enimerotiko.gr
Κόσμος

Στα 15 της παράτησε το σχολείο, έστησε τη δική της επιχείρηση με μόλις 53€ και σήμερα βγάζει 120.000 το χρόνο

Αληθινή ιστορία: Πρόκειται για την Ρόουζ Ντάισον, η οποία δημιούργησε την Pura Cosmetis. Η ίδια έφτιαξε τη συγκεκριμένη επιχείρηση με λίγο περισσότερα από 50 ευρώ (σ.σ. πιο συγκεκριμένα με πενήντα τρία ευρώ). Πλέον, η ίδια βγάζει περισσότερα από εκατόν είκοσι χιλιάδες ευρώ. Αναλυτικότερα ολόκληρη η ιστορία της:

Αληθινή ιστορία: Πώς ξεκινά η ιστορία της Ρόουζ Ντάισον

Στην ηλικία μόλις 15 ετών, η Ρόουζ Ντάισον δημιούργησε την Pura Cosmetics. Ήταν μία εταιρεία περιποίησης χειλιών φιλική προς το περιβάλλον για έναν διαγωνισμό γυμνασίου. Σε εκείνο οι συμμετέχοντες έπρεπε να δημιουργήσουν μια επιχείρηση με μόλις 53 ευρώ. Επτά χρόνια μετά η επιχειρηματίας από το Γιορκσάιρ της βόρειας Αγγλίας, δηλώνει στο CNBC πως ήταν πάντα «το παιδί στο σχολείο που καταπιανόμουν με τα πάντα».

Πράγματι, έξι χρόνια μετά τη νίκη της σε αυτόν τον διαγωνισμό γυμνασίου, η Pura Cosmetics καταγράφει πλέον έσοδα άνω των 120. 000 ευρώ ετησίως. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Ντάισον ασχολήθηκε με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ταυτόχρονα, συμμετείχε και σε εκθέσεις στην περιοχή της για να πουλήσει τα προϊόντα της εταιρείας. Εξασφάλιζε παράλληλα τα χρήματα. Σκοπός της ήταν να δημιουργήσει τον δικό της ιστότοπο.

Αληθινή ιστορία: Η συνέχεια

Στη συνέχεια, κέρδισε μία κρατική χρηματοδότηση. Το 2018, ανακηρύχθηκε η πιο υποσχόμενη έφηβη διευθύνων σύμβουλος στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία στον διαγωνισμό TransferWise. Αυτό, διότι συμμετείχε μαζί με τον συνιδρυτή της Fintech, Τάαβετ Χίνρικους, κερδίζοντας χρηματικό έπαθλο 12.000 ευρώ. Ένα χρόνο αργότερα, η Dyson κέρδισε τον διαγωνισμό «The F Factor» στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κέρδισε επιπλέον 12.000 ευρώ. Η Ντάισον παραδέχεται ότι η αρχική ιδέα για την Pura Cosmetics προήλθε από τη συνεχή απογοήτευση έλλειψης προϊόντων μακιγιάζ και περιποίησης δέρματος φιλικών προς το περιβάλλον. Αυτά τα προϊόντα έτειναν να έχουν μια «premium» τιμή. Αυτή, όμως, ήταν απρόσιτη για τις εφηβικές ηλικίες.

Για να βρει τις φόρμουλες σε προσιτές τιμές για τα προϊόντα της εταρείας, περνούσε όλο τον ελεύθερο χρόνο της μετά το σχολείο και τα σαββατοκύριακα ερευνώντας και δοκιμάζοντας συστατικά, καθώς και επικοινωνώντας με άλλες εταιρείες προκειμένου να λάβει τις απαραίτητες συμβουλές. Εκτός από την τιμή των προϊόντων, που ξεκινούν στα 4,40 ευρώ, η Ντάισον είπε ότι προσπάθησε επίσης να λανσάρει χρώματα τα οποία δεν ταυτίζονται εύκολα με το περιβάλλον. Αντί για τις αποχρώσεις «πράσινο και καφέ» που συνήθως συνδέονται με το περιβάλλον, η Ντάσιον επέλεξε πιο χαρούμενα και φωτεινά χρώματα για τη συσκευασίες που απευθύνονται περισσότερο στις νεαρές ηλικίες.

Το τέλος της ιστορίας:

Τόνισε επίσης ότι η εταιρεία της ήταν σε θέση να παρέχει μη πλαστικές συσκευασίες και άλλα «οικολογικά οφέλη». Επιπλέον, απόρησε, γιατί οι μεγαλύτερες εταιρείες δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν μια πιο συνειδητοποιημένη στάση προς το περιβάλλον. Η Pura Cosmetics σημείωσε αύξηση των πωλήσεων της εν μέσω της πανδημίας, καθώς αρκετοί άνθρωποι εφοδιάζονταν με οικονομικά προϊόντα περιποίησης με την Ντάισον να πιστεύει πως οι καταναλωτές είχαν περισσότερο χρόνο να επανεξετάσουν τα προϊόντα που χρησιμοποιούσαν.

Ποιο ήταν το τέλος από την ιστορία της Ρόουζ Ντάισον; Προκειμένου να επικεντρωθεί στην επιχείρηση, η Ντάισον αποφάσισε να μην πάει στο κολέγιο, μια απόφαση που συγκλόνισε τον κοινωνικό της περίγυρο. «Νομίζω ότι ο καθένας έχει το δικό του μονοπάτι και δεν σημαίνει απαραίτητα oτι πρέπει να κατέχει κάποιο τίτλο σπουδών… μπορείτε να πετύχετε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους», είπε. Η πιο σημαντική συμβουλή που μπορεί να δώσει ως επιχειρηματίας είναι πως η εστίαση σε ένα προϊόν από μικρή ηλικία είναι καθοριστική, ειδικά γι’ αυτούς που δεν διαθέτουν μεγάλα κεφάλαια επενδύσεων.