Advertisement
ΚΟΣΜΟΣ

Βούκινο, κυκλοφορούν παντού φώτο τους: Αυτοί είναι οι τζαμπατζήδες που πάνε στα μαγαζιά, τρώνε και εξαφανίζονται

23:02
Νίκη Μουλά

Ένα ζευγάρι τζαμπατζήδων είναι γνωστό σε όλη την Ουαλία για την άνεση με την οποία πηγαίνουν σε εστιατόρια, τρώνε και στη συνέχεια φεύγουν, χωρίς να πληρώσουν τον λογαριασμό.

Το κόλπο τους είναι απλό. Αφού παραγγείλουν και καταναλώσουν ένα πλούσιο γεύμα, όταν έρχεται η ώρα του λογαριασμού, προφασίζονται ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την κάρτα τους και δεν μπορούν να πληρώσουν με πλαστικό χρήμα και ζητούν να φύγουν από το εστιατόριο, προκειμένου να πάνε στο κοντινότερο μηχάνημα ανάληψης μετρητών, αλλά δεν επιστρέφουν.

Advertisement

 

Όπως αναφέρει η MailOnline έχει γίνει χαρτογράφηση των χώρων εστίασης στους οποίους έχουν κάνει την εμφάνισή τους και πρόκειται για τουλάχιστον επτά εστιατόρια σε μια ακτίνα περίπου 50 χιλιομέτρων, στην ευρύτερη περιοχή της Νότιας Ουαλίας.

Advertisement

 

Advertisement

Όπως προκύπτει, το ζευγάρι τζαμπατζήδων ξεκίνησε τη δράση του τον περασμένο Αύγουστο.

 

Η βρετανική εφημερίδα επικοινώνησε με τους ιδιοκτήτες των εστιατορίων και από τις μαρτυρίες τους, αποκαλύπτεται ότι οι τζαμπατζήδες είναι καλοφαγάδες.

Advertisement

 

Πως ενεργεί το ζευγάρι τζαμπατζήδων

 

Στη συμπεριφορά τους παρατηρείται ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Καταφθάνουν με ένα μπλε βανάκι, μάρκας Ford. Κάθονται σε μεγάλα τραπέζια, μαζί με φίλους τους, που είναι ήδη εκεί (συνήθως η παρέα αποτελείται από έξι άτομα) και όταν φθάνει ο σερβιτόρος για την παραγγελία, όλοι επιλέγουν τα ακριβότερα πιάτα στο μενού.

 

Advertisement

Συνήθως προτιμούν το κρέας, ενώ στην αρχή, για απεριτίφ παραγγέλνουν τουλάχιστον από δύο ακριβά κοκτέιλ και συμπληρώνουν την παραγγελία με δύο ορεκτικά και στο τέλος δύο επιδόρπια.

 

Προς το τέλος του γεύματος, η παρέα σκορπίζει, αλλά δεν εξαφανίζονται όλοι, πριν ζητήσουν τον λογαριασμό. Αντίθετα, για να μην κινήσουν υποψίες, ζητούν να πληρώσουν. Αλλά πάντα, κάποιο πρόβλημα υπάρχει με την κάρτα τους και πάντα, τελευταία έχει μείνει η γυναίκα. Η κάρτα δεν περνάει. Η γυναίκα σηκώνεται κι αυτή από το τραπέζι και κατευθύνεται στο ταμείο. Ρωτά πού είναι το πλησιέστερο ATM. Και δεν την ξαναβλέπουν ποτέ.

 

Ο τελευταίος λογαριασμός που άφησαν απλήρωτος ήταν στο ιταλικό εστιατόριο “Bella Ciao” στο Τάλμποτ, ένα λιμάνι της Ουαλίας, το βράδυ της Παρασκευής 19 Απριλίου δείπνησαν, αφήνοντας φέσι ύψους 329 λιρών (πάνω από 380 ευρώ).

 

Τα άλλα εστιατόρια που έχει επισκεφθεί το ζευγάρι τζαμπατζήδων είναι τα: “The Somerset Arms” επίσης στο Τάλμποτ, “The Longbow Beefeater” στο Πόντικλαν, “Chilli Too Indian” στο Κλάιντακ, “La Casona” στο Σκιούεν, “Riverhouse Lounge” στο Σουόνσι και “The Yard” στο Κάουμπριτζ.

 

Στο τελευταίο, το “Yard”, που είναι μια οικογενειακή πιτσαρία, η ιδιοκτήτρια είπε ότι άφησαν απλήρωτο λογαριασμό 151 λιρών (περίπου 175 ευρώ).

 

 

Το κάνουν & δεν παίρνεις χαμπάρι: Το έξυπνο κόλπο στα εστιατόρια για να αφήσει μεγαλύτερο φιλοδώρημα ο πελάτης

 

Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε ότι η προσθήκη ενός emoji με χαμογελαστή φάτσα σε έναν λογαριασμό έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τα φιλοδωρήματα που λαμβάνει ένας μέσος σερβιτόρος σε εστιατόριο κατά 11%, όπως καταδεικνύει ένας άρθρο που δημοσιεύτηκε την προηγούμενη μήνα στο International Journal of Hospitality Management.

«Διαπιστώνουμε ότι όταν τα emojis περιλαμβάνονται με προτάσεις φιλοδωρήματος κατά τη διάρκεια της συναλλαγής πληρωμής, οι πελάτες δίνουν φιλοδώρημα σε υψηλότερο ποσοστό από ό,τι όταν δεν περιλαμβάνονται emojis», αναφέρουν οι συγγραφείς της έρευνας.

 

Πως τα emojis επηρεάζουν τους πελάτες;

Πιο συγκεκριμένα, τα φιλοδωρήματα είδαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε περιπτώσεις όπου οι αποδείξεις περιείχαν πολλαπλά emojis δίπλα στις προτεινόμενες συνεισφορές. Αποδείξεις με emojis που είχαν ουδέτερη έκφραση συνδέονταν με λιγότερο γενναιόδωρα φιλοδωρήματα.

Ειδικότερα, στα εστιατόρια με πλήρη εξυπηρέτηση, τα ευχάριστα emojis ώθησαν το μέσο ποσοστό φιλοδωρήματος από 22,86% σε 25,38%, σε μια βιομηχανία όπου ακόμη και ένα φιλοδώρημα 20% θεωρείται δείγμα ικανοποίησης του πελάτη.

 

«Αυτό το αποτέλεσμα εξηγείται από θετικά συναισθήματα, όταν η παρουσία των emoji οδηγεί σε μια θετική συναισθηματική εμπειρία για τον πελάτη, ο οποίος με τη σειρά του αφήνει ένα μεγαλύτερο φιλοδώρημα από ό,τι θα έκανε όταν δεν περιλαμβάνονται emoji», εξηγούν οι ερευνητές.

Η μελέτη προσφέρει επίσης μια επιστημονική εξήγηση σχετικά με αυτήν την επίδραση, αναλύοντας το πώς το ανθρώπινο μυαλό είναι προγραμματισμένο να αντιδράει θετικά σε χαμογελαστές ή φιλικές εικόνες προσώπων. Συγκεκριμένα, η θέαση ενός χαμογελαστού προσώπου ενεργοποιεί μια περιοχή του εγκεφάλου γνωστή ως ινιακός κροταφικός φλοιός, η οποία αναλαμβάνει την αναγνώριση και επεξεργασία των προσώπων.

TAGS:
Advertisement