anthi-goyroynti-thaymazo-osoys-sevontai-ton-eayto-toys-ti-moysiki-kai-toys-moysikoys-chorodoys-toys-6620
18:44

Ανθή Γουρουντή: «Θαυμάζω όσους σέβονται τον εαυτό τους, τη μουσική και τους μουσικούς χορωδούς τους»

18:44
Newsroom

Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro τιμώντας την μνήμη της Μικρασιατικής Καταστροφής παρουσιάζει την «Μικρασιατική σουίτα» σε διδασκαλία και διεύθυνση Ανθής Γουρουντή.

Της: Έπη Τρίμη

Advertisement

Για το λόγο αυτό συναντήσαμε και συνομιλήσαμε με την ψυχή του Libro Coro, την Ανθή Γουρουντή η οποία μίλησε για τη συγκεκριμένη συναυλία καθώς και για τα προσεχή της σχέδια.

Advertisement

Το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro τιμώντας την μνήμη της Μικρασιατικής Καταστροφής παρουσιάζει την «Μικρασιατική σουίτα» στις 29 Αυγούστου στον Πολυχώρο Λιπασμάτων, στα πλαίσια του Φεστιβάλ στη Θάλασσα 2022 – Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας. Ήταν τυχαία η επιλογή του Δήμου και τι είναι αυτό που θα εκπλήξει τους θεατές;

Advertisement

Το να ξεκινήσουμε από «τη γειτονιά μας» είναι ευλογία, οι συνθήκες έφεραν την έναρξη των συναυλιών μας να πραγματοποιείται σε ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ της Αττικής, το Δημοφιλέστατο Φεστιβάλ στη Θάλασσα.

 Τα τραγούδια και οι χοροί της Μικράς Ασίας κατατάσσονται κυρίως σε δύο μεγάλες κατηγορίες, οι οποίες δηλώνουν και τον τρόπο που χορεύονται: στους συρτούς-μπάλλους που είναι κυκλικοί και στους καρσιλαμάδες που είναι αντικρυστοί. Το πρόγραμμά σας τι συμπεριλαμβάνει και με ποια κριτήρια κάνατε την επιλογή των τραγουδιών;

Τα τραγούδια επιλέχθηκαν  με κριτήριο τη δραματουργική τους λειτουργικότητα. Στην παράστασή μας,  η ρυθμολογία τους έχει ενδιαφέρουσα ενορχηστρωτική υποστήριξη και αντιμετώπιση ώστε να προκείπτει ένα ενιαίο παραστατικό αποτέλεσμα . Η Μικρασιατική Σουίτα δεν είναι μία συναυλία μουσικής διανθισμένη με κάποια κείμενα, αλλά είναι μία παράσταση όπου o λόγος και η μουσική συνυπάρχουν εννοιολογικά. Υπηρετούν όλα την ανάγκη του ανθρώπου να υπερασπιστεί τη μνήμη του και να υπάρξει στη «νέα χώρα» .

Advertisement

 Η διδασκαλία και διεύθυνση είναι δική σας. Τι προκλήσεις αντιμετωπίσατε;

Δουλεύω με την ομάδα μου το μουσικό κείμενο, παίζω πιάνο και διευθύνω, είναι μια σύνθετη διαδικασία που χρειάζεται αρκετά μεγάλη προσπάθεια και συγκέντρωση  όχι μόνο από την μεριά μου αλλά και από τους ανθρώπους με τους οποίου συνεργάζομαι. Λειτουργώντας όμως συλλογικά τα μεν τεχνικά ζητήματα λύνονται μέσα από τις γνωστικές δεξαμενές μας, τα δε αισθητικά αντιμετωπίζονται  μέσα από την συναισθηματική προσέγγιση λόγου και μουσικού κειμένου.

Το διάστημα της καραντίνας λειτούργησε ως ευκαιρία να ανασυγκροτηθείτε και να προετοιμαστείτε καλύτερα δημιουργικά ή η ανασφάλεια και το πρωτόγνωρο του πράγματος έκοψε μαχαίρι κάθε διάθεση για δημιουργία;

Η καραντίνα για εμάς λειτούργησε ως ανακουφιστικός καμβάς δημιουργίας. Υπήρξαμε ιδιαιτέρως εργώδεις γυρίζοντας τo desavantageτης υγειονομικής κρίσης σε πλεονέκτημα. Σίγουρα μας εξάντλησε η πιστότατη τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων αλλά καταφέραμε να παρουσιάσουμε τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν» α΄ μελοποίηση Ν. Χαλικιόπουλου Μάντζαρου-Δ. Σολωμού με το ανδρικό τμήμα, να συμμετέχουμε σε μία παραγωγή της Εναλλακτικής σκηνής της Ε.Λ.Σ. (“Γεγονότα”) και να πάρουμε μέρος  σε ηχογράφηση των Septicflech με τη Newclear Blust.

Advertisement

Ποιους ομότεχνούς σας θαυμάζετε;

’Οσους σέβονται τον εαυτό τους, τη μουσική και τους μουσικούς- χορωδούς τους. Όσους έχουν μέσα από τη δουλειά τους αποτυπώσει μια προσωπική αισθητική, και βέβαια όσους συνδέουν τη τέχνη τους με την κοινωνία.

Έχετε κάποιο επαγγελματικό πρότυπο;

Ξέρετε , είμαι αρκετά μεγάλη ηλικιακά και δεν θα τα καταφέρω να σας περιγράψω «τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω»….Προσπαθώ να είμαι ειλικρινής στις καλλιτεχνικές μου προθέσεις, άλλωστε το δικό μου mondus vivendi έχει πια καταγραφεί μέσα στο χρόνο….

Ως γυναίκα πώς αισθάνεστε με το φαινόμενο της αύξησης των γυναικοκτονιών; Θα θέλατε μέσα από τη μουσική να περάσετε κάποια στιγμή ένα μήνυμα;

Η γυναικεία ανισοτιμία όπως και η εκμετάλλευση και τα η καταπίεση των γυναικών είναι πολυπαραγοντική, βαθιά ριζωμένη στον ιστορικό χρόνο και «βολική» …ανατρέπεται μόνο με τη μόρφωση, την εκπαίδευση και μέσα από συλλογικούς αγώνες.

Ποια είναι τα προσεχή επαγγελματικά σας σχέδια.

Ετοιμάζω μουσική για την παράσταση «Πάκο Γιούνκε» του Vallejo Cesar που θα παρασταθεί στη νέα σαιζόν από την ομάδα Blick Public. Η νέα μας παραγωγή  ως Libro Coro κρύβει εκπλήξεις και νεωτερισμούς που με χαρά μόλις συμπληρωθεί το cast των νέων μας συνεργατών με μεγάλη χαρά θα μοιραστούμε μαζί σας.

Λίγα λόγια για την «Μικρασιατική σουίτα»

Με αφετηρία  τα παραδοσιακά τραγούδια της Μικράς Ασίας αλλά και οργανικούς παραδοσιακούς σκοπούς των παραλίων της Ιωνίας, ο Δημήτρης Μηνακάκης συνθέτει (πρωτότυπο έργο) την Μικρασιατική σουίτα. Αντιμετωπίζει με φρεσκάδα τα παραδοσιακά ακούσματα και με τρυφερότητα αναδημιουργεί βασισμένος στις μουσικές από τις χαμένες πατρίδες. Η μουσική επεξεργασία τους διαθλά μέσα από το πρίσμα των δυτικών μουσικών οργάνων το φως της παραδοσιακής μουσικής της Μικρασίας φτιάχνοντας ένα νέο, σύγχρονο, ηχητικό περιβάλλον.

Το  Φωνητικό  σύνολο LIBRO CORΟ με τη σύμπραξη κουαρτέτου εγχόρδων και πιάνου αποδίδει με ευαισθησία τους ήχους και τα αρώματα από τα παράλια του Αιγαίου. Η Ανθή Γουρουντή αντιμετωπίζοντας τη μουσική και το χορωδιακό τραγούδι με ολιστικά  παραστατικό τρόπο ,στήνει με τη μουσική κολεκτίβα της μια ανθρωποκεντρική παραμυθία  “από” και “προς” τη χώρα των ανθρώπων με μελωδικά μικρασιάτικα κεντίδια.

Δραματουργικά τώρα παρουσιάζεται, με πρωτότυπα κείμενα του Τσιμάρα Τζανάτου, ο βίος ως η περιπέτεια ενός ανθρώπου (ο Τραγουδιστής), που με μόνο εργαλείο του τον λόγο και το τραγούδι, καταγράφει την από τόπο σε τόπο περιπλάνηση της ζωής, με αφετηρία τη Σμύρνη του 1922.

Μια υπαρξιακή αναζήτηση του εαυτού και του  κόσμου ,μέσω  του τόπου που θα γίνει  πατρίδα του και Κόσμος.

Παράλληλα παρακολουθούμε την πορεία μιας γυναίκας ( η Γυναίκα), ένα δραματικό πρόσωπο, που φέρει το άχθος της προσφυγιάς, αλλά και αυτής της ίδιας της ζωής, σαν εγγενές σισύφειο χρέος στην τραγωδία του ανθρώπου να  επιβιώσει.

Οι δύο αυτοί άνθρωποι θα ενώσουν τους κόσμους τους, μέσα από αποχωρισμούς, συναντήσεις, θριάμβους και καταστροφές, σε ένα μέλλον που θα αποκτήσει το βάρος της Ιστορίας του ελληνικού πολιτισμού.

Η χορωδία-αρχαίος χορός-τραγουδά την αγάπη τη  χαρά και  τη  μνήμη, νανουρίζει, απαλύνει τον πόνο και εύχεται…..

Quarto Syllabus Ensemble

Βιολί: Ζήσιμος Σουλκούκης, Σταυρούλα Μέντη

Βιόλα: Στέφανος Ρουντίν Μήλα

Τσέλλο:  Bove Alexis

Libro coro

 Αμπραχαμιάν Μαρία, Αποστολάκος Μάξιμος Ευστράτιος, Αρμενιάκου Ζορμπά Δέσποινα, Βλάχου Μαρία, Γιαννίκου Δανάη, Γιαννίκου Θάλεια, Γκαρτζόπουλος Μιχάλης,  Ηλιοπούλου Θεοδώρα, Καζής Απόλλωνας, Καριώτης Τάκης, Κολοσιώνης Δημήτρης, Κοτρωνάκη Μπούρμπη Ουρανία, Κωστήρη Αγάθη, Λεκοδημήτρη Μάγια, Λεκοδημήτρη Μυρσίνη, Μασμανίδης Αλέξανδρος, Μιχαλίτσης Βασίλης Μάριος, Μπαρμπαγιάννη Ελένη, Ορφάνη Σουζάννα, Παπαχειμώνα Κλεοπάτρα, Σταθόπουλος Αναστάσης,  Σταθοπούλου  Κατερίνα, Τζίτζη Ελεάννα,  Τζίτζη Μαριάννα, Φάντη Μαίρη, Χυτήρη Σταυρούλα.