apagoreysi-poliseon-aytokiniton-me-venzini-kai-ntizel-o-epomenos-stochos-tis-kyvernisis-83156
12:57

Απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ, ο επόμενος στόχος της Κυβέρνησης

12:57
Newsroom

Αυτοκίνητα με βενζίνη ή ντίζελ: Ο επόμενος στόχος της κυβέρνησης είναι να απαγορευτεί η πώληση αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.

Μάλιστα, είναι ο επόμενος στόχος μετά την απολιγνιτοποίηση, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Advertisement

Αυτοκίνητα με βενζίνη ή ντίζελ: Η παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με την χθεσινή παρέμβασή του για τον κλιματικό νόμο, ουσιαστικά ζήτησε την πολιτική και κοινωνική συναίνεση για τον καθορισμό χρονικής προθεσμίας ως προς την πώληση αυτοκινήτων που καταναλώνουν συμβατικά υγρά καύσιμα:

Αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ: Σε τι στοχεύει η κυβέρνηση;

Advertisement

«Η ηλεκτροκίνηση προφανώς είναι το μέλλον. Για να μην πω ότι είναι ήδη το παρόν το οποίο είναι εδώ. Θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε εθνικό επίπεδο ποιος είναι ο στόχος τον οποίο θέτουμε στην Ελλάδα. Ως όριο για να απαγορεύσουμε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά να προσαρμοστεί προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει όμως ταυτόχρονα και η ενέργεια η οποία παράγεται και την οποία καταναλώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να είναι ενέργεια πράσινη» ήταν μέρος της ομιλίας του.

Advertisement

Η γνώμη των συνεργατών του πρωθυπουργού

Κυβερνητικές πηγές, σημείωναν πως ο πρωθυπουργός έκανε αυτή την αναφορά (σ.σ. για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που αφορούν και εκείνα με βενζίνη και ντίζελ) ώστε να ανοίξει ο διάλογος. Να επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή συμφωνία για την οριοθέτηση του στόχου και την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο η συγκεκριμένη συζήτηση για την απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει ανοίξει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με πρόταση. Στόχος είναι από το 2025 και μετά να μηδενιστούν οι εκπομπές CO2 από την αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόκειται για το νέο πρότυπο των υγρών καυσίμων «Euro 7». Ουσιαστικά με την υπό συζήτηση κοινοτική οδηγία που προωθεί σθεναρά ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Φρανς Τίμερμανς, ανοίγει ο δρόμος για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων.

Advertisement