eleytheria-rigoy-ypirxan-anthropoi-me-toys-opoioys-sygkroystika-anoichta-39812
11:38

 Ελευθερία Ρήγου: «Υπήρξαν άνθρωποι με τους οποίους συγκρούστηκα ανοιχτά»

11:38
Newsroom

Η ταλαντούχα ηθοποιός Ελευθερία Ρήγου είναι γνωστή στο πανελλήνιο καθώς είχε μπει σε έλα τα ελληνικά σπίτια μέσω της τηλεόρασης.

Της: Έπη Τρίμη

Advertisement

Έχει συνεργαστεί με ανθρώπους της πρώτης γραμμής και κάθε φορά άφηνε τις καλύτερες εντυπώσεις είτε ως συνεργάτης, είτε με το καλλιτεχνικό αποτύπωμα. Κάναμε μια ενδιαφέρουσα κουβέντα επ’ αφορμή της νέας της συνεργασίας στο θέατρο με τη Μαίρη Ραζή την οποία και ελπίζω να απολαύσετε.

Ελευθερία πόσο χαίρομαι που ξανασυναντιόμαστε. Μίλησε μας για τη συνεργασία με τη Μαίρη Ραζή, τον Σωτήρη Τσόγκα, την Κοραλία Τσόγκα και μια πλειάδα άλλων ταλαντούχων ηθοποιών στην παράσταση του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Τα πόδια του τραπεζιού». Πώς προέκυψε η εν λόγω σύμπραξη και ποιες είναι οι δυσκολίες του ρόλου της  που υποδύεσαι; 

Advertisement

Αισθάνομαι πολύ τυχερή φέτος που θα συνεργαστώ με τη Μαίρη Ραζή, το Σωτήρη Τσόγκα, την Κοραλία Τσόγκα και μια πλειάδα άλλων ταλαντούχων ηθοποιών στα «Τέσσερα πόδια του τραπεζιού» του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Εγώ υποδύομαι τον ρόλο της θείας. Πρόκειται για έναν ρόλο «έκπληξη» για τον θεατή που θα με παρακολουθήσει να υποδύομαι μια υπέργηρη κυρία. Για μένα είναι ένας ρόλος πρόκληση που απαιτεί μια μεταμόρφωση επί σκηνής.

Advertisement

Ελευθερία, πόσο επίκαιρο είναι κατά την άποψή σου το έργο και τι θα πρέπει να περιμένει ο θεατής;

Το έργο είναι διαχρονικό γιατί με τρόπο και γλώσσα καθημερινή και οικεία στον σύγχρονο άνθρωπο πραγματεύεται ένα κοινό θέμα όπως είναι η κληρονομιά ενός δυνάστη πατέρα ο οποίος είναι 91 ετών  και δεν λέει να πεθάνει. Κατέχει το 51% των μετοχών στην οικογενειακή επιχείρηση και αυτό γίνεται η αιτία για ατέλειωτες συγκρούσεις και καβγάδες μεταξύ των αδερφιών, ενώ αλληλοκατηγορούνται με την πρώτη ευκαιρία για παρατυπίες, απάτες και ψέματα. Ό,τι γίνεται δηλαδή σε μια παραδοσιακή ελληνική οικογένεια.

Advertisement

Ελευθερία το έργο διαπραγματεύεται την ακόρεστη και θηριώδη δίψα του ανθρώπου για εξουσία, δύναμη, πλούτο έλεγχο και εκμετάλλευση. Εσύ έζησες ποτέ ως ηθοποιός δύσκολες στιγμές και εκμετάλλευση; Αν «ναι» πώς το διαχειρίστηκες και τι συμβουλές θα έδινες σε έναν νεότερο άνθρωπο;

Θα ήταν ψέμα να πω ότι δεν έχω αισθανθεί ως ηθοποιός δύσκολες στιγμές. Η δουλειά μας είναι πολύ απαιτητική από μόνη της. Πρέπει να είσαι σε πνευματική, ψυχική και σωματική εγρήγορση, να ψάχνεις συνεχώς κάτι καινούργιο αφού από που κάνεις ήδη στο παρόν θα έχει ένα τέλος. Θα πρέπει να αναβαθμίζεις την εικόνα σου ώστε να εξασφαλίζεις κάποιο ρόλο στο θέατρο, ή στην τηλεόραση, αλλά και στον κινηματογράφο. Εν τέλει πρέπει να συνεργάζεσαι με πολλούς επαγγελματίες της τέχνης και είναι άνθρωποι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους. Άλλωστε ο κοινός στόχος είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Είναι άλλοτε ένας μαραθώνιος, άλλοτε έναν σπριντ και άλλοτε μεσαίων αποστάσεων. Πάντοτε όμως πρόκειται για έναν αγώνα δρόμου που άλλες φορές έχει σημασία πότε τερματίζεις και σε ποια θέση, άλλες πάλι αρκεί να πάρεις μέρος στον αγώνα κι’ αυτό ανάλογα με το τι θέλει ο καθένας.

Σίγουρα υπήρξαν άνθρωποι με τους οποίους συγκρούστηκα ανοιχτά και είμαι βέβαιη πως κατά καιρούς έχω δεχτεί χτυπήματα που έχουν γίνει στο παρασκήνιο. Αυτά συμβαίνουν. Είμαι άνθρωπος που αντιδρά ακαριαία και όχι κατόπιν εορτής.

Advertisement

Σέβομαι τους πάντες, αλλά πρώτα απ’ όλους τον εαυτό μου και τις επιθυμίες του. Τώρα μπορώ και μιλάω γι΄ αυτά πιο άνετα. Τότε τα θεωρούσα όλα βουνό γιατί κάποιος ανθρώπους που είχα ψηλά και έπεσαν στην εκτίμησή μου, ήταν σαν να χάνω τη γη κάτω από τα πόδια μου. Αν είμαι σε θέση να δώσω κάποια συμβουλή στα νέα παιδιά θα τους έλεγα να μην πιέζονται για τίποτα. Να εμπιστεύονται το ένστικτό τους και να έχουν καλούς φίλους. Επίσης, να μην φοβούνται να αισθανθούν. Δεν θα «σπάσουν» και είναι δυνατοί. Είναι πιο cool να «σπας» κι’  όμως να προσπαθείς, παρά να μην κάνεις τίποτα για κανέναν ή να μην νιώθεις απολύτως τίποτα για κανέναν. Αυτό δεν είναι cool.

Ελευθερία στο προφίλ σου έχεις κάνει μια ανάρτηση που λέει « Όταν ανέχεσαι πολλά μηδενίζεις τον εαυτό σου». Απέδειξες ότι είσαι πολύ δυνατή ως γυναίκα και γενναιόδωρη με τους γύρω σου και τους επικριτές σου. Πώς το κατάφερες και πόσο σε ωρίμασε ως άνθρωπο;

Υπάρχει διαφορά μεταξύ του αντέχω και «ανέχομαι». Δυστυχώς ή ευτυχώς αντέχουμε γιατί αλλιώς θα δίναμε τέλος στη ζωή μας ή με κάποιο τρόπο θα επιλέγαμε να φύγουμε. Αλλά ανέχομαι γιατί; Δεν υπάρχει λόγος να ανεχόμαστε τίποτα. Η ζωή είναι σύντομη και φεύγει σαν νεράκι. Επίσης, είναι γεμάτη εναλλακτικές. Οι επικριτές μου (αν υπάρχουν) είναι καλοδεχούμενοι. Η γνώμη τους, όμως, δεν με αφορά καθόλου. Δίνω αξία και βάρος μόνο σε ανθρώπους που εκτιμώ και θαυμάζω.    

Με την πάροδο των χρόνων έχεις μετανιώσει για κάτι στη ζωή σου αλλά και στην επαγγελματική σου καριέρα; 

Όχι, δεν νομίζω. Ίσως γιατί υπάρχει πάντα το αύριο για να καλύψεις κάποιες ελλείψεις, απωθημένα και να εκπληρώσεις κάποια ανεκπλήρωτα όνειρα.

Ελευθερία συνεχίζεις να ονειρεύεσαι με τα μάτια ενός παιδιού;

Αλίμονο αν ξεχάσουμε να ταΐσουμε όνειρα το μικρό παιδί που έχουμε μέσα μας. Θα μελαγχολήσει και δεν πρέπει.

Απέχεις από την τηλεόραση. Είναι μια συνειδητή επιλογή;

Όχι, η τηλεόραση έχει μια αμεσότητα που μου ταιριάζει. 

Ελευθερία τι εύχεσαι καθημερινά για σένα και τους αγαπημένους σου και για τι αιτία θα γινόσουν λέαινα για να τους υπερασπίσεις;

Εύχομαι καθημερινά να είναι καλά στην υγεία τους. Λέαινα γίνομαι καθημερινά νομίζω όπως κάθε σύγχρονη γυναίκα που έχει να φροντίσει πέρα από τους δικούς της ανθρώπους και τις ανάγκες τους, το σπίτι της, τις υποχρεώσεις της, τη δουλειά της αλλά και την προσωπική της ζωή και υπόσταση.

Ποιος είναι ο μεγαλύτερός σου εφιάλτης και ποια είναι τα αντίβαρά σου ως άνθρωπος;

Δεν θα μου άρεσε καθόλου να εξαρτώμαι από κάποιον είτε οικονομικά, είτε λόγω κάποιας ασθένειας που θα είχα. Ενώ έχω μάθει να δίνω στη ζωή μου, δεν είμαι σε θέση να παίρνω και να με φροντίζουν. Δεν ξέρω γιατί, αλλά θα προτιμούσα να πεθάνω παρά να ζητήσω βοήθεια. Δεν θέλω να γίνομαι βάρος και κυρίως στους ανθρώπους που αγαπώ, Το θέατρο και η υποκριτική είναι τα αντίβαρά μου ως άνθρωπος.

Ελευθερία είσαι μια κούκλα και ένας βαθιά γλυκός, έντιμος και τρυφερός άνθρωπος. Πώς κατάφερες να αναγεννηθείς από μια δύσκολη περίοδο της ζωής σου και τι έχεις να πεις για το απίστευτο bullying και την κριτική που με τόση ευκολία βγαίνει από το στόμα όλων μας;

Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ξεφύγει ως ανθρώπινο γένος. Μπορείς να δεις την κατάντια μας από τον τρόπο που φερόμαστε στο υπόλοιπο ζωικό βασίλειο. Ενώ τα ζώα μάς σέβονται εμείς δεν τα σεβόμαστε. Επίσης, δεν σεβόμαστε ούτε υπολογίζουμε ως κοινωνία τις ευάλωτες ομάδες ή τους ανθρώπους που είναι σε κάποια ηλικία και μας έχουν ανάγκη. Πόσοι γέροντες και γερόντισσες πεθαίνουν μόνοι τους ξεχασμένοι και παραπεταμένοι σαν σκουπίδια λες και δεν πρόσφεραν τίποτα στη ζωή τους. Πόσες γυναίκες έφυγαν άδικα από τα χέρια αντρών, συντρόφων, πρώην ή μη για λόγους που δεν το χωράει ο ανθρώπινος νους μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια, μπροστά στον εγωισμό, στη ζηλοφθονία και στην  κακία.

Έχουμε αποκτηνωθεί και δεν υπάρχει πάτος σε όλη αυτήν την κατρακύλα. Τα social media είναι ένας τρόπος να νιώθει ο καθένας από εμάς ότι είναι σημαντικός και ότι η γνώμη του, όποια και αν είναι αυτή, όταν καταγραφεί θα είναι και η αλήθεια.

Ελευθερία, ποιος είναι ο δικός σου Θεός μέσα στην ψυχή και στην καρδιά σου; 

Δεν γνωρίζω, πάντως είναι ένας. Κάθε φορά γεννιέται κάτι καινούργιο μαζί με το παλιό που πεθαίνει.

Θα ήθελες να ξαναπαντρευτείς;

Δεν το έχω σκεφτεί.

Ελευθερία είχες συνεργαστεί με τον Πέτρο Φιλιππίδη στην τηλεοπτική σειρά «C’est la vie». Είχες αντιληφθεί ποτέ την σκοτεινή του πλευρά;

Όχι ποτέ.

Ποια είναι τα επόμενά σου επαγγελματικά και προσωπικά σχέδια; Συναντιούνται κάπου;

Στις 27 Μάϊου έχουμε πρεμιέρα στο έργο: «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ανεβαίνει στο θέατρο «Πρόβα» και σε προγραμματισμένες παρατάσεις σε δήμους της Αττικής. Επίσης, μου έχουν προτείνει να συμμετέχω σε μια ταινία μικρού μήκους.