Advertisement
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Για να μην πετάτε άδικα τα… λεφτά σας: Να γιατί δεν πρέπει να βάζετε ποτέ δέκα – δέκα ευρώ βενζίνη

16:39
Newsroom

Το «φουλάρισμα» ενός αυτοκινήτου πλέον με τις κατακόρυφες αυξήσεις στη βενζίνη είναι ένας «εφιάλτης», ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζουμε πως δεν πρέπει να αφήνουμε για πολύ καιρό το ρεζερβουάρ με μικρές ποσότητες καυσίμου.

Συγκεκριμένα η γήρανση της βενζίνης αποτελεί πρόβλημα ήδη από την εφεύρεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και χάνει την ποιότητα ανάφλεξής της κατά την κρύα εκκίνηση.

Advertisement

Βενζίνη: Πότε ξεκινάει η διαδικασία γήρανσης – Ποιοι παράγοντες την επηρεάζουν

Η γήρανση της βενζίνης ξεκινά αμέσως μόλις φύγει από το διυλιστήριο. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση χωρίς να χάνει σε ποιότητα από τρεις μήνες έως και έναν χρόνο.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την εξέλιξη της γήρανσής της είναι το πόσο εκτίθεται σε φως και αέρα και ποιες διακυμάνσεις υπόκειται το καύσιμο. Για παράδειγμα η βενζίνη γερνάει πιο γρήγορα σε ανοιχτό παρά σε κλειστό δοχείο. Το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι μια ενδιάμεση κατάσταση. Και αυτό που έχει σημασία είναι πόσος αέρας, δηλαδή πόσο λίγη βενζίνη βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ.

Advertisement

Σε περίπτωση που υπάρχει αρκετός αέρας, τα πτητικά συστατικά της βενζίνης που είναι σημαντικά για την κρύα ανάφλεξη διαφεύγουν σταδιακά από την δεξαμενή, γεγονός που την καθιστά βαρύτερη και με μειωμένη ποιότητα στην ανάφλεξη.

Advertisement

Μία άλλη διαδικασία που γίνεται σε μακρά αποθήκευση της βενζίνης είναι η οξείδωση. Οι ακόρεστες ενώσεις του καυσίμου, οι ολεφίνες, αντιδρούν με το οξυγόνο του αέρα, σχηματίζοντας διάφορα οξέα αλλά και πολυμερή που δεν είναι διαλυτά στο καύσιμο. Αυτή η «λάσπη» που σχηματίζεται μπορεί να φράξει αντλίες ή και τα μπεκ, δημιουργώντας πρόβλημα στον κινητήρα.

Άρα όσο περισσότερος είναι ο αέρας στη δεξαμενή, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος οξείδωσης. Σε κάθε περίπτωση, είτε οδηγείτε PHEV είτε πρόκειται να αφήσετε το αυτοκίνητό σας για αρκετό διάστημα σε ακινησία, καλό θα ήταν να είναι φουλαρισμένο, έτσι ώστε να έχει την μικρότερη δυνατή ποσότητα αέρα μέσα στο ρεζερβουάρ. Το κόστος είναι μεγάλο πλέον, αλλά σίγουρα πολύ μικρότερο από τις βλάβες που θα κληθεί να πληρώσει ο οδηγός όταν θα χρειαστεί να εκκινήσει και πάλι το όχημά του.

Advertisement
TAGS:
Advertisement