o-leonidas-kavakos-symprattei-me-tin-kratiki-orchistra-athinon-104110
09:01

Ο Λεωνίδας Καβάκος συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

09:01
Χριστίνα Προφαντή

Ο Λεωνίδας Καβάκος πρόκειται να επαναλάβει τη σύμπραξη, που είχε πραγματοποιήσει και στο παρελθόν με την ΚΟΑ.

Για μια ακόμα φορά ο Λεωνίδας Καβάκος συμπράττει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αφιλοκερδώς, σε τέσσερις κορυφαίες συναυλίες στην περιφέρεια και την Αθήνα παραχωρώντας την αμοιβή του υπέρ των μεγάλων αναγκών της Ορχήστρας, με τα έσοδα των συναυλιών να δίνονται για φιλανθρωπικούς σκοπούς συγκινώντας τους πολλούς φίλους της λόγιας μουσικής σε όλη τη χώρα.

Φέτος, αυτή η σύμπραξη ξεκινά από την Αθήνα 8/3 με συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής, συνεχίζει στα Γιάννενα 13/3 στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών – Αίθουσα “Βασίλειος Πυρσινέλλας”, τη Βέροια, 14 Μαρτίου στον Χώρο Τεχνών Δήμου Βέροιας, και στα Τρίκαλα 15/3 στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Τρικκαίων.

Advertisement

Ο Λεωνίδας Καβάκος εν δράσει.

«Όταν ξεκίνησε η σκέψη γι’ αυτό το πρόγραμμα, θέλησα να δώσω μια ακόμη διάσταση πέραν της αμιγώς καλλιτεχνικής. Να προσεγγίσουμε δηλαδή, μέσω της μουσικής, ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, μικρές πόλεις και παράλληλα, με την αμοιβή μου να βοηθήσω όσο μπορώ και την ίδια την Ορχήστρα» σχολιάζει ο Λεωνίδας Καβάκος για τη συνεργασία με την ΚΟΑ που ξεκίνησε πέρυσι σε συστηματική βάση με συναυλίες στην περιφέρεια. Η «Προσφορά Μουσικής & Μουσική Προσφορά» σχολιάζει ο κορυφαίος μουσικός «εμφορείται από τη συναίσθηση των δυσκολιών με τις οποίες αναμετριέται ο άνθρωπος που ζει στην Ελλάδα σήμερα. Και επιπλέον από την αντίληψη ότι οι δυσκολίες αυτές πολλαπλασιάζονται για όσες και όσους γεννιούνται και ζουν σε πόλεις μικρότερες της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης ούσες και όντες καταδικασμένοι σε έναν πολιτιστικό αποκλεισμό, χωρίς να φέρουν καμία ευθύνη».

Το πρόγραμμα των συναυλιών σε Αθήνα και περιφέρεια διαφοροποιείται στο δεύτερο μέρος. Ξεκινώντας από το κατά γενική ομολογία πιο δημοφιλές Κοντσέρτο για βιολί του Μότσαρτ, το ευρηματικό και πολύχρωμο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ.3 σε σολ μείζονα, Κ.216 συνεχίζει με τη μεγαλειώδη Συμφωνία αρ.31 σε ρε μείζονα «του Παρισιού», K. 297 – έργο ταυτόσημο με τη μετάβαση του Μότσαρτ στην ωριμότητα. Η συναυλία της Αθήνας ολοκληρώνεται με την αριστουργηματική Πρώτη Συμφωνία του Μπραμς, δημιουργία-σταθμό στην πορεία του προς την καταξίωση που έχει χαρακτηριστεί ως «η Δέκατη του Μπετόβεν». Ενώ οι συναυλίες σε Γιάννενα, Βέροια και Τρίκαλα κλείνουν με την πανηγυρικού χαρακτήρα Έβδομη του Μπετόβεν.

Advertisement

Τέλος, συγκεκριμένες κινήσεις βοηθούν στο να έρθουν κοντά οι πολίτες με το χώρο της τέχνης.

Advertisement