marinella-to-alithino-onoma-to-paidi-ektos-gamoy-i-schesi-me-to-voskopoylo-kai-oi-apeiles-gia-tin-zoi-toys-27740
19:54

Μαρινέλλα: Το αληθινό όνομα, το παιδί εκτός γάμου, η σχέση με το Βοσκόπουλο και οι απειλές για την ζωή τους

19:54
Newsroom

Η Μαρινέλλα κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και σήμερα κατοικεί στην Κηφισιά Αττικής. Αποτελεί σημαντική εκπρόσωπο του λαϊκού τραγουδιού, με εξαιρετική εκφραστική δυνατότητα.

Έπη Τρίμη

Advertisement

Τραγουδά επαγγελματικά από το 1956. Έχει κυκλοφορήσει πολλά προσωπικά άλμπουμ, τα περισσότερα από τα οποία γνώρισαν εμπορική επιτυχία. Είναι διάσημη κυρίως στην Ελλάδα και την Κύπρο αλλά και με διεθνή καριέρα. Το 2020 η Μαρινέλλα συμπλήρωσε 63 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην ελληνική μουσική. Από πολλούς θεωρείται ως η σημαντικότερη ερμηνεύτρια του ελληνικού τραγουδιού.

Έχει εμφανιστεί σε 18 ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου ερμηνεύοντας τα τραγούδια της, ενώ έχει παίξει στην τηλεοπτική σειρά “ Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες” που προβλήθηκε στην ΕΤ-1 και αποτελεί μεταφορά στη μικρή οθόνη του ομότιτλου βιβλίου του Γιάννη Ξανθούλη.

Advertisement

Εκπροσώπησε την Ελλάδα το 1974 στην πρώτη συμμετοχή της στο θεσμό της Eurovision που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, ερμηνεύοντας το τραγούδι “Κρασί, θάλασσα και τ’ αγόρι μου”.

Advertisement

Η δική της διαδρομή είναι γεμάτη αλλαγές πορείας

Από τα μπουλούκια στο λαϊκό πάλκο (στο πλευρό του Στέλιου Καζαντζίδη), από τα φροντισμένα σόου στις μπουάτ, από τα αφιερώματα στα μιούζικαλ στη σκηνή του θεάτρου και μετά ξανά στις πίστες, η Μαρινέλλα πάντα απαντούσε καταφατικά στις προκλήσεις. «Είμαι ανήσυχο πνεύμα» λέει. «Όποτε ένιωθα στάσιμη αναζητούσα κάποια αλλαγή. Είχα ένα ένστικτο που δεν με πρόδωσε ποτέ, με καθοδήγησε σωστά.

Όποτε κάτι μέσα μου μου έλεγε «κάν’ το αυτό», το έκανα. Ό,τι ωραίο προέκυπτε στη ζωή μου ήθελα να το δοκιμάζω. Αισθάνομαι καμιά φορά σαν ένα δέντρο που τα κλαδιά του έχουν μεγαλώσει προς πολλές κατευθύνσεις και ρίχνει ωραία, βαριά σκιά». Και είναι αλήθεια πως χάρη σε κάποιες ανατρεπτικές κινήσεις της προέκυψαν πολλά ωραία. Το «Ρεσιτάλ», η κλασική πλέον σύμπραξή της με τον Κώστα Χατζή, συγκαταλέγεται σίγουρα σε αυτά. Κάποιες ριψοκίνδυνες αποφάσεις της, πάλι, στέφθηκαν με επιτυχία. Το 1995, ας πούμε, έπαιξε ως η Κορυφαία του Χορού σε μια παράσταση με μελοποιημένα χορικά από τραγωδίες του Ευριπίδη, που είχαν μελοποιήσει για παλαιότερες θεατρικές παραγωγές ο Χρήστος Λεοντής, ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Γιώργος Κουρουπός και ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης. Το θέαμα είχε τον τίτλο «Γυναικών πάθη» και παρουσιάστηκε στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη και χορογραφίες Ντόρας Τσάτσου. Λίγα χρόνια αργότερα ανέλαβε έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου του Γιάννη Ξανθούλη «Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες» που σκηνοθέτησε ο Κώστας Κουτσομύτης

Advertisement

«Το πραγματικό μου όνομα είναι Κυριακή Παπαδοπούλου»

Το καλλιτεχνικό της όνομα “Μαρινέλλα” της δόθηκε το 1956 από τον τραγουδοποιό Τόλη Χάρμα, με τον οποίο συνεργαζόταν στο κέντρο “Πανόραμα” και είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο τραγούδι του.

Η Μαρινέλλα είχε πει:«Γεννήθηκα στις 20 Μαΐου του 1938 στη Θεσσαλονίκη, όπου πέρασα και τα πρώτα 18 μου χρόνια.  Είμαι το τέταρτο και τελευταίο μέλος της οικογένειας. Οι γονείς μου πριν εγκατασταθούν στην Θεσσαλονίκη, ζούσαν στην Κωνσταντινούπολη και κατάγονταν από τον Πόντο. Τα παιδικά μου χρόνια ήταν φτωχικά, αλλά πολύ ζεστά».

Advertisement

«Έχω μία καταπληκτική οικογένεια. Δεν θέλει τίποτα άλλο ο άνθρωπος»!

Η Μαρινέλλα είχε πει: «Με την αδελφή μου τη Λούλα, ζούμε μαζί σχεδόν σαράντα χρόνια, από τότε που τα παιδιά μας ήταν μωρά, και με την οικογένεια της κόρης μου. Όλη η φαμίλια μαζί. Νιώθω προστατευμένη μ’ αυτό το «κουκούλι» γύρω μου. Είμαι καλά. Κοιτάω την κόρη μου κοιτάω τα εγγόνια μου κοιτάω τον γαμπρό μου κοιτάω τα ανίψια μου. Όλοι είμαστε μία οικογένεια».

«Ναι έκανα παιδί εκτός γάμου»

Η Μαρινέλλα είχε πει: «Ήμουν τόσο τολμηρή για την εποχή μου. Να βλέπεις μια γυναίκα με την κοιλιά να τραγουδάει. Δεν έδωσα ποτέ καμία σημασία. Ζούσα για αυτό το παιδί και δεν με ενδιέφερε τίποτε. Ο κόσμος το ήξερε. Δεν βγήκα ποτέ να πω ποιος, πώς, τι. Ποτέ. Ήξερε ο κόσμος για μια σχέση που είχα. Δεν το έκρυψα, δεν μπήκα στο κουκούλι μου. Βγήκα και είπα “αυτή είμαι”. Με δέχτηκε ο κόσμος έτσι ακριβώς όπως ήμουν, με αγάπησε πιο πολύ, μπορώ να πω. Θάρρος ήθελε. Η κοινωνία τότε δεν μπορούσε να το δεχτεί. Θα μπορούσε να πει “σαν δεν ντρέπεται”. Ήθελε τόλμη. Ήμασταν δύο τότε που το τολμήσαμε. Εγώ και η Έλενα Ναθαναήλ».

Δεν ήθελα η κόρη μου να με βλέπει μια με τον έναν γκόμενο και μια με τον άλλο

Η Μαρινέλλα είχε πει για την προσωπική της ζωή: «Έκανα δύο γάμους, είχα και δυο-τρεις μεγάλες σχέσεις. Γνώρισα τον πατέρα της Τζωρτζίνας, γεννήθηκε εκείνη, με τον Φρέντι (σ.σ. Σερπιέρη) μείναμε καλοί φίλοι. Αν κάνεις τη σούμα, βγαίνουν πολλά χρόνια. Από τότε που το παιδί μου έγινε 11-12 ετών, είπα: Δεν σε παίρνει πια, κορίτσι μου, τελείωσαν οι άντρες για σένα.

Δεν ήθελα η κόρη μου να με βλέπει μια με τον έναν γκόμενο και μια με τον άλλο, ούτε να διαβάζει για τους έρωτές μου στα περιοδικά. Είμαι χορτάτη. Ερωτεύτηκα, με ερωτεύτηκαν, έκανα έρωτα, ευχαριστήθηκα, το φόρεσα αυτό το «κοστούμι». Κάτσε να κάνω την αφαίρεση… Τριάντα χρόνια είμαι χωρίς άντρα. Δεν λέω ότι δεν με φλέρταραν από τότε, αλλά όλα είναι στο μυαλό μας.

Όπως πέταξα ένα πρωί τα τσιγάρα μου από το παράθυρο, εγώ που κάπνιζα πέντε πακέτα τη μέρα, όπως σταμάτησα να τρώω κρέας, έτσι έγινε και με τους άντρες. Τέρμα!». Μαρινέλλα: «Έχω κάνει τις επιλογές μου» «Δεν μου λείπει ο σύντροφος. Δεν νιώθω μόνη. Είμαι πανευτυχής. Έχω κάνει τις επιλογές μου. Έχω ζήσει μεγάλους έρωτες. Είμαι χορτασμένη. Πολύ αγάπησα, πολύ με αγάπησαν, πολύ ερωτεύτηκα, πολύ χτυπήθηκα, πολύ πόνεσα. Δεν έκανα τίποτε λίγο. Ο έρωτας δεν έχει ηλικία. Αν είναι να έρθει, ας έρθει. Αλλιώς να προσπεράσει. Δεν βγήκα στη γύρα ποτέ. Κατ αρχήν τώρα δεν με κοιτάνε πια, τελείωσε. Πάει και αυτό το θέμα, κλείσαμε».

Πνίγηκε τρώγοντας και πέθανε ο πατέρας της κόρης της

Ο Φρέντυ Σαρπιέρης, πατέρας της Γεωργίας – Χριστίνας (ή αλλιώς Τζωρτζίνας)  πέθανε , σε ηλικία 78 ετών, έπειτα από πολύμηνη νοσηλεία σε ιδιωτικό θεραπευτήριο. Ο Φρέντυ ήταν ο μεγάλος έρωτας της Μαρινέλλας με τον οποίο απέκτησε την μοναχοκόρη της.

Ο Φρέντυ Σαρπιέρης ήταν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, ένας δυναμικός ιππέας με πολλές διακρίσεις, που δόθηκε με όλη του την ψυχή στο άθλημα της ιππασίας και χαρακτηρίστηκε «πατέρας» της. Ο διακεκριμένος αθλητής και μετέπειτα επιχειρηματίας υπήρξε για τέσσερα χρόνια ένας μεγάλος έρωτας για τη Μαρινέλλα, με το ζευγάρι να αποκτά το 1973 εκτός γάμου την κόρη του.

Η Μαρινέλλα είχε δηλώσει για τον εκλιπόντα: «Τον Φρέντυ Σερπιέρη τον είχα ερωτευτεί πολύ. Ήμασταν τέσσερα χρόνια μαζί. Μετά τη γέννηση της κόρης μας, εκείνος ήθελε να παντρευτούμε. Του είπα, όμως, ότι δεν χρειάζεται, καλύτερα να μείνουμε φίλοι. Φυσικά την αναγνώρισε, της έδωσε το όνομα του, έγιναν όλα όπως έπρεπε. Τον αγαπάω πολύ, είναι εξαιρετικός άνθρωπος κι αυτός και η γυναίκα του, η Σαμπίνα, ο γιος τους επίσης, που είναι πραγματικός αδελφός της κόρης μου».

Όσο για τις συνθήκες θανάτου του, ένα γεύμα έμελλε να σταθεί μοιραίο για έναν από τους τελευταίους αριστοκράτες της Ελλάδας. Στις 20 του περασμένου Δεκεμβρίου, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα και κατά τη διάρκεια του φαγητού, ο Φρέντυ Σερπιέρης ένιωσε να πνίγεται.

Δυστυχώς το περιστατικό αποδείχτηκε πολύ σοβαρό, αφού για μεγάλο χρονικό διάστημα ο εγκέφαλός του έμεινε χωρίς οξυγόνο, με αποτέλεσμα να προκληθεί σοβαρή βλάβη και εκείνος να καθηλωθεί στο κρεβάτι της εντατικής. Έπειτα από τέσσερις μήνες νοσηλείας έφυγε από τη ζωή.

Ο εκβιαστής που ζήτησε από τον Βοσκόπουλο και τη Μαρινέλλα 300.000 δρχ, για να μην τους δολοφονήσει με υδροκυάνιο

Νοέμβριος 1973. Στο σπίτι της μητέρας του τραγουδιστή Τόλη Βοσκόπουλου το τηλέφωνο χτυπούσε όλη μέρα. Ένας άγνωστος άνδρας ζητούσε επίμονα το τηλέφωνο του Τόλη, λέγοντας ότι ήταν επείγον να μιλήσει μαζί του.

Η μητέρα του όμως δεν έδινε τον τηλεφωνικό αριθμό και ο άγνωστος συνέχιζε απτόητος τις κλήσεις.

Στο τελευταίο τηλεφώνημα όμως την αιφνιδίασε. Της είπε ότι «ανήκε σε αντιστασιακή οργάνωση και πως έπρεπε να συναντήσει αμέσως τον Βοσκόπουλο για να ενισχύσει την οργάνωση με 300 χιλιάδες δραχμές. Σε διαφορετική περίπτωση το ζευγάρι δεν θα επιζούσε».

Η ηλικιωμένη γυναίκα τρόμαξε και κάλεσε αμέσως το γιο της, που τότε ήταν παντρεμένος με τη Μαρινέλλα.

Την επόμενη ημέρα ο τραγουδιστής πήγε στο σπίτι της μητέρας του και περίμενε το τηλεφώνημα.

Όταν κάλεσε ο άγνωστος άνδρας, του συστήθηκε ως αντιστασιακός.

«Ενεργώ δια λογαριασμό του αρχηγού της αντιστασιακής οργανώσεως, την οποία πρέπει να ενισχύσεις εσύ και η γυναίκα σου, με 300 χιλιάδες δραχμές.

Εξάλλου την οργάνωσή μας έχουν ενισχύσει οικονομικώς και άλλοι καλλιτέχνες, βιομήχανοι και εφοπλισταί».

Ο Τόλης Βοσκόπουλος συμφώνησε με τον άγνωστο άνδρα να συναντηθούν στις 26 Νοεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, στο φανάρι της οδού Σπύρου Μερκούρη στο Παγκράτι.

Προηγουμένως όμως είχε ενημερώσει την αστυνομία. Οι αξιωματικοί του έδωσαν οδηγίες και προσημειωμένα χαρτονομίσματα.

Όταν ο «αντιστασιακός» μπήκε στο αυτοκίνητο, είπε πάλι την ίδια ιστορία στον τραγουδιστή.

«Αν δε δώσετε τα χρήματα η ζωή σας διατρέχει κίνδυνο. Έχουμε ανάγκη από χρήματα για να δράσουμε. Ξέρουμε ότι έχεις πολλά λεφτά.

Έχεις χρεωθεί με 150 χιλιάδες εσύ και με άλλα τόσα η γυναίκα σου. Αν δεν τα δώσετε, θα δολοφονηθείτε με υδροκυάνιο».

Ο Βοσκόπουλος όμως του απάντησε ότι είχε μόνο 50 χιλιάδες δραχμές και ο άγνωστος χωρίς να το σκεφτεί τα δέχτηκε.

Πριν αποβιβαστεί από το αυτοκίνητο, ο τραγουδιστής του ζήτησε να υπογράψει μια απόδειξη. Όσο και αν ακούγεται παράλογο, ο εκβιαστής την υπέγραψε.

Λίγα στιγμές μετά, οι άνδρες της αστυνομίας «φόρεσαν» χειροπέδες στον «αντιστασιακό».

Στην απόδειξη είχε υπογράψει ως Νικόλας Παλιούρης, αλλά το πραγματικό του όνομα ήταν Βασίλης Κούδας.

Στα ελαφρά λόγω βλακείας

Μετά από ένα χρόνο στη δίκη του, η υπεράσπιση έβγαλε τα μεγάλα όπλα. Ο Βοσκόπουλος είπε στον πρόεδρο ότι είχε καταλάβει ότι επρόκειτο περί αστείας ιστορίας, ενώ οι δικηγόροι του κατηγορούμενου επικαλέστηκαν τη βλακεία του πελάτη τους.

Παρουσίασαν μάλιστα και απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης για τρία αδικήματα που είχε διαπράξει στο παρελθόν και είχε απαλλαχθεί για αυτόν τον λόγο.Κατά τη διάρκεια της δίκης, ο Κούδας μιμούνταν τις κινήσεις σκύλου όταν έξυνε το κεφάλι, τη μύτη, το αυτί, και το σβέρκο του, προκαλώντας τον εκνευρισμό του προέδρου.

«Κάτσε καλά κατηγορούμενε. Να πάρεις το ύφος που είχες όταν έκανες την εισβολή στο αυτοκίνητο του παθόντος», του φώναξε.

«Το ίδιο ύφος είχε και τότε κύριε πρόεδρε. Από την πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι αντιμετώπιζα έναν ηλίθιο», είπε στην έδρα ο Τόλης Βοσκόπουλος.

Στην απολογία του πάντως ο Κούδας ισχυρίστηκε, ότι εκβίασε το καλλιτεχνικό ζευγάρι με σκοπό να γίνει διάσημος, χωρίς όμως να δώσει διευκρινίσεις με ποιο τρόπο θα το κατάφερνε.

Η δήλωση του τραγουδιστή πάντως για ηλιθιότητα του κατηγορουμένου και η επιθυμία του να μην τιμωρηθεί αυστηρά, έκαναν το δικαστήριο να επιβάλλει τη μικρότερη ποινή στον «αντιστασιακό».