5-imeres-prin-ti-vradia-tis-eurovision-diagnostika-me-ozo-stis-fonitikes-moy-chordes-ayto-me-sygklonise-247118
13:30

«5 ημέρες πριν τη βραδιά της Eurovision, διαγνώστηκα με όζο στις φωνητικές μου χορδές, αυτό με συγκλόνισε»

13:30
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Η Διονυσία Καρόκη υπήρξε μία από τις καλλιτέχνιδες που εκπροσώπησαν την Ελλάδα στη Eurovision. Το μακρινό, πλέον 1998, η τραγουδίστρια μαζί με το συγκρότημα Θάλασσα, ανέβηκε στο stage του διαγωνισμού στο Μπέρμινγχαμ στη Μεγάλη Βρετανία και τραγούδησε την μπαλάντα «Μία κρυφή ευαισθησία» σε στίχους Γιάννη Μαλαχιά και σύνθεση του Γιάννη Βάλβη.

Η ίδια πάντως, σήμερα, συνεχίζει να ασχολείται με τη μουσική που τόσο αγαπά, με έναν, όμως, τελείως διαφορετικό τρόπο.

Advertisement

Πιο συγκεκριμένα είναι δημιουργός της Sacred Voice, και έχει πολύχρονη εμπειρία και εξειδίκευση στην Τεχνική Τοποθέτησης και Ενδυνάμωσης της Φωνής ενώ είναι και Mindset Coach. Τι σημαίνει αυτό; Ότι καθοδηγεί τους ανθρώπους στο να βρουν τον δικό τους αυθεντικό ήχο. Χρησιμοποιεί καινοτόμες τεχνικές από διάφορα διεθνώς αναγνωρισμένα πρωτοποριακά συστήματα ενώ σπουδάζει ψυχολογία και επεκτείνει τις γνώσεις της στην Ψυχο-Ακουστικο-Φωνητική θεραπεία. Είναι επίσης ένθερμη υποστηρικτής της Φιλοσοφικής Συμβουλευτικής και της Ρητορικής που έχουν ενισχύσει σημαντικά τις δεξιότητές της ως ερμηνεύτριας, δασκάλας και καθοδηγήτριας…

Advertisement

Η Διονυσία Καρόκη του χθες και του σήμερα σε μία απολαυστική συνέντευξη μετά από καιρό…

Advertisement

Πώς επιλεχθήκατε για να εκπροσωπήσετε την Ελλάδα στη Eurovision και ποιος ήταν ο μηχανισμός επιλογής τραγουδιού;

Η επιλογή έγινε μέσω μιας πρωτοβάθμιας Επιτροπής που την αποτελούσαν ο Γιώργος Κατσαρός, ο Άκης Εβένης, ο Ιωσήφ Βάγγερ, ο Γιώργος Μητρόπουλος, ο οποίος διετέλεσε και χρέη σχολιαστή της Eurovision, όπως και η Φωτεινή Γιαννουλάτου. Η επιτροπή επέλεξε από 174 τραγούδια τα πρώτα 24, στα οποία είχα συμμετοχή με 2 τραγούδια μου. Από εκεί και μετά, η διαδικασία ακολουθήθηκε μέσω televoting όπου κάθε εβδομάδα παρουσιάζονταν στην εκπομπή “Showbiz” τρία τραγούδια για 8 συνεχείς εβδομάδες. Tην 9η βδομάδα ψηφίστηκε το τραγούδι μου με τίτλο “Μια Κρυφή ευαισθησία”, το οποίο επιλέχθηκε με 19.477 ψήφους έναντι των υπολοίπων 6 γιατί συμμετείχε και το 2ο τραγούδι μου μέσα στην τελική οκτάδα.

Advertisement

Πώς βιώσατε όλο αυτό το ταξίδι της Eurovision; Οι περισσότεροι το περιγράφουν ως «μαγικό». Ήταν για εσάς έτσι;

Θα το περιέγραφα ως μοναδικό και περιπετειώδες. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για μένα.

Θυμηθείτε κάποιο περιστατικό που έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας αλλά θα είχε πολύ ενδιαφέρον να το μάθουμε σήμερα.

Θυμάμαι ότι περίπου 5 μέρες πριν φύγω για την Αγγλία για το Βirmingham, διαγνώστηκαν μέσω του φωνιάτρου μου ένας όζος και μία κύστη αντικριστά στις φωνητικές μου χορδές. Αυτό πραγματικά με συγκλόνισε και θεωρώ ότι μου κόστισε πάρα πολύ συναισθηματικά λόγω της συγκυρίας και της πρόκλησης που είχα μπροστά μου να εκπροσωπήσω τη χώρα μου σε αυτόν το διαγωνισμό.

Advertisement

Στη Eurovision του 1998 κερδίσατε 12 πόντους από την Κύπρο αλλά κανέναν από τις υπόλοιπες χώρες. Νιώσατε απογοήτευση γι’ αυτό και τι πιστεύετε ότι έφταιξε και δεν κατάφερε το τραγούδι «Μία κρυφή ευαισθησία» να ‘’ταξιδέψει’’ στην Ευρώπη;

Γενικά υπήρξε μία δύσκολη και μη ισότιμη αντιμετώπιση από τους ιθύνοντες που ήταν υπεύθυνοι για τη δίκαιη προβολή των συμμετεχόντων χωρών στην τηλεόραση. Φαινόταν από πριν πόσο μεγαλύτερη προσοχή κατείχε η ισραηλινή συμμετοχή. Ήταν και το γεγονός ότι τη συγκεκριμένη χρονιά έκλειναν 50 χρόνια από την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ, έτσι θεωρώ ότι ήτανε ένα καθοδηγούμενο αποτέλεσμα.

Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα την ώρα της συμμετοχής της δεν προβλήθηκε σε κάποιες χώρες… Έπεσε το σήμα και υπήρξε μία δυσκολία στη μετάδοσή της, πράγμα το οποίο κόστισε όντως βαθμολογικά στην Ελλάδα, η οποία στα προγνωστικά έμπαινε στην πρώτη δεκάδα.

Πόσο έχει αλλάξει η Eurovision από τότε που πήγατε εσείς μέχρι σήμερα;

Έχουν αλλάξει κάποια πράγματα, όπως αλλάζουν παντού. Η αλλαγή είναι κάτι απολύτως φυσικό. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι είμαι πολύ προσαρμοστική στις καταστάσεις και στη ροή που αποκτούν τα πράγματα.

Στις δικές σας συμμετοχές, δεν υπήρχαν ημιτελικοί. Πώς ήταν για έναν καλλιτέχνη να βγαίνει και να τραγουδάει για πρώτη φορά μπροστά σε εκατομμύρια τηλεθεατών;

Το τραγούδι μας συνδέει με τη χαρά. Το να μπορείς να είσαι ψύχραιμος στο κοινό, μικρό ή μεγάλο, είναι κάτι στο οποίο εκπαιδευόμαστε ως τραγουδιστές. Ήταν όμως υπέροχο να τραγουδάω και να ακούγεται ελληνικά το τραγούδι που έλεγα σε όλο το κοινό.

Αν γυρνούσατε τώρα τον χρόνο πίσω και επιστρέφατε στη χρονιά που συμμετείχατε, τι θα αλλάζατε στην εμφάνισή σας με τη γνώση που έχετε σήμερα; Νιώθετε ότι αδικηθήκατε;

Η αλήθεια είναι ότι η ζωή πάει μπροστά, τα πράγματα κυλούν και αλλάζουν και είναι υπέροχο το πώς γίνονται ακριβώς την ώρα που γίνονται. Δεν νιώθω ότι αδικήθηκα, δεν νιώθω ότι έκανα κάτι έξω από την εποχή εκείνη. Ίσως το μόνο που θα άλλαζα θα ήταν ένα έχω περισσότερες επικοινωνίες με ανθρώπους του χώρου. Όμως, επειδή είμαι ένας εσωστρεφής άνθρωπος, η αλήθεια είναι ότι δεν απάντησα σε κατακρίσεις άδικες και άφησα να χτίζεται ένα διαφορετικό προφίλ για μένα από ανθρώπους οι οποίοι δεν με ήξεραν ούτε εμένα ούτε την πορεία μου, ούτε τις ικανότητές μου. Αυτό θεωρώ ότι θα το τακτοποιούσα εάν πραγματικά είχα τη γνώση που έχω σήμερα.

Η Ελλάδα κλείνει 50 χρόνια συμμετοχής στον θεσμό και είστε πλέον μέρος της ιστορίας μας. Πώς νιώθετε γι’ αυτό;

Νιώθω πολύ όμορφα για ό,τι έχει συμβεί!

Περιγράψτε μας τη διαδικασία λίγο πριν βγείτε στη σκηνή. Πόση ώρα είναι σε αναμονή ένας καλλιτέχνης πριν βγει και πόσο έντονο είναι το άγχος λίγο πριν βγει on stage;

Η αλήθεια είναι ότι δεν θυμάμαι να έχω άγχος, όπως επίσης και δεν θυμάμαι καθόλου αυτό το αίσθημα αναμονής πριν βγω στη σκηνή. Όχι, ήμουν ήρεμη.

Η 1η συμμετοχή της Ελλάδας στην Eurovision: Όταν η 35χρονη Μαρινέλλα έγραψε ιστορία με το τραγούδι της 50 χρόνια πριν

Το Αρχείο της ΕΡΤ παρουσιάζει σπάνιο υλικό από την πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision, με τη Μαρινέλλα. Φέτος γιορτάζονται τα 50 χρόνια από την πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας στον διαγωνισμό της Eurovision, που πραγματοποιήθηκε στο Μπράιτον της Μεγάλης Βρετανίας στις 6 Απριλίου 1974. Την χώρα μας είχε εκπροσωπήσει η Μαρινέλλα με το τραγούδι “Κρασί, θάλασσα και τ’ αγόρι μου”, μια σύνθεση του Γιώργου Κατσαρού, σε στίχους Πυθαγόρα.

Σπάνιο υλικό από την πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision

Στο αφιέρωμα παρουσιάζονται δύο δημοσιογραφικά ρεπορτάζ από την τηλεοραση της ΕΙΡΤ, σχετικά με την αναχώρηση και την επιστροφή της Μαρινέλλας από το Μπράιτον, καθώς και το μουσικό βίντεο του τραγουδιού που γυρίστηκε στον Πειραιά και προβλήθηκε σε πολλές δημόσιες τηλεοράσεις σε όλο τον κόσμο.

Η παρουσιάστρια Μακώ Γεωργιάδου είχε αναλάβει τον σχολιασμό για την εμφάνιση της Ελλάδας στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision μέσω τηλεόρασης του ΕΙΡΤ. Η Ειρήνη Γαβαλά ανακοίνωσε τη βαθμολογία της Ελλάδας, η οποία συγκέντρωσε 7 βαθμούς και κατέλαβε την 11η θέση ανάμεσα σε 17 χώρες που συμμετείχαν.

Η Σουηδία κατέκτησε την πρώτη θέση στη Eurovision με το γνωστό γκρουπ ABBA και το τραγούδι “Waterloo”, το οποίο θεωρείται ένα από τα κορυφαία τραγούδια που έχουν νικήσει ποτέ στον διαγωνισμό.

Στο ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει το Αρχείο της ΕΡΤ, βλέπουμε το ρεπορτάζ από την αίθουσα επισήμων του Δυτικού Αερολιμένα του Ελληνικού, όπου βρίσκονται η τραγουδίστρια Μαρινέλλα, ο συνθέτης Γιώργος Κατσαρός και ο στιχουργός Πυθαγόρας. Επίσης, παρευρίσκεται ο διευθυντής τηλεόρασης Γιώργος Ανεστόπουλος με μια αντιπροσωπεία του ΕΙΡΤ.

Η Μαρινέλλα εμφανίζεται πολύ συγκινημένη που εκπροσωπεί την Ελλάδα και εύχεται τα καλύτερα για το ελληνικό τραγούδι. Μαζί με τον Γιώργο Κατσαρό μιλούν για τις επιτυχίες τους σε διάφορους μουσικούς διαγωνισμούς στο εξωτερικό. Επίσης, παρουσιάζεται το βίντεο κλιπ του τραγουδιού, που γυρίστηκε στον Πειραιά και προβλήθηκε σε κρατικές τηλεοράσεις σε διάφορες χώρες.

Τέλος, η κάμερα του ΕΙΡΤ κατέγραψε την άφιξη της Μαρινέλλας στο αεροδρόμιο του Ελληνικού μετά τη συμμετοχή της στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Στη συνέχεια, προβάλλονται δηλώσεις της τραγουδίστριας και του συνθέτη Γιώργου Κατσαρού σχετικά με τη βραδιά του Διαγωνισμού, την ανταπόκριση του κοινού στο τραγούδι τους και το τελικό αποτέλεσμα.

Tags