Advertisement
MEDIA

Γιορτή της Μητέρας: 10 θρυλικές μάνες από αγαπημένες ελληνικές σειρές που έγραψαν ιστορία

16:50
Newsroom

Η ημέρα της μητέρας γιορτάζεται στην Ελλάδα, όπως και σε αρκετές άλλες χώρες, τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα. Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα.

Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της, Ρέα, σύζυγο και αδερφή του Κρόνου. Η Ρέα λατρεύεται σαν η «Μητέρα των Θεών», καθώς φαίνεται να είναι η πρώτη, που γέννησε με τοκετό και ανάθρεψε τα παιδιά της με μητρικό γάλα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τιμές στη Ρέα κάθε Άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας.

Advertisement

Η Γιορτή της Μητέρας ή Ημέρα της Μητέρας καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών.

Ωστόσο, ο ρόλος της μητέρας  έχει υμνηθεί σε όλες τις εκφάνσεις της τέχνης, από τη μουσική μέχρι τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και κυρίως στις ελληνικές σειρές. Με αφορμή τη σημερινή “Γιορτή της Μητέρας” θυμόμαστε 10 θρυλικές μανάδες που έγραψαν ιστορία στην ελληνική τηλεόραση.

Advertisement

Η Ντένη Μαρκορά θα μπορούσε να χριστεί “βασίλισσα” των τηλεοπτικών μανάδων, αφού 22 χρόνια μετά το τέλος των “Δυο Ξένων” συνεχίζει να αποτελεί σύμβολο και να σκορπίζει γέλιο με τις διαχρονικές ατάκες της. Η πλούσια χήρα με τους απίστευτους συνειρμούς, το βιτριολικό χιούμορ και την τεράστια αγάπη για τον Παναθηναϊκό, βολτάρει στο Κολωνάκι και εξοργίζει τον γιο της, Κωνστατίνο Μαρκορά, κάθε φορά που τον συναντά. Την Ντένη, που δεν αποχωρίζεται ποτέ το Εβιάν της και την υπηρέτριά της, την Μαρούσκα, υποδύθηκε η Ντίνα Κώνστα και δεν θα μπορούσαμε να σκεφτούμε άλλη ηθοποιό για τον ρόλο.

Advertisement

Η Χριστίνα Μαρκάτου είναι η απόλυτη vintage μάνα και έρχεται από το μακρινό “Ντόλτσε Βίτα” που προβλήθηκε τη σεζόν 1995-97. Η χήρα Άννα Παναγιωτοπούλου, που ζει με την ιδιότροπη πεθερά της – ή με τον αστυνόμο Σαΐνη θα μπορούσε να πει κανείς – ερωτεύεται τον πολύ μικρότερο Αντώνη, ο οποίος τυγχάνει σύντροφος της κόρης της Ντορίτας. Παρασύρεται στο ερωτικό κάλεσμα, σκαρφίζεται απίστευτες δικαιολογίες για να “ξεπορτίσει” ώστε να τον συναντήσει και προσφέρει μοναδικές στιγμές γέλιου στους τηλεθεατές, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Advertisement

Η Ελισάβετ Κεραντάρη Μαυροδιοβουνιώτη (Χρυσούλα Διαβάτη) με το κωδικό όνομα Μπουμπού είχε μια ιδιαίτερη αδυναμία στον γιο της, τον Νούλη, τον οποίο δεν άφηνε σε ησυχία. Μπορεί τον Νούλη να μην τον είδαμε στη σειρά, αλλά ακούγαμε συνεχώς τη Μπουμπού να του μιλάει στο τηλέφωνο, να παρεμβαίνει στη ζωή του και να τον ενοχλεί.

Εδώ βρίσκουμε ξανά τη Χρυσούλα Διαβάτη στον ρόλο της μάνας, αν και αυτή τη φορά είναι πολύ διαφορετική. Η Φώτω Μπαρτζώκα είναι ταγμένη στο ΠΑΣΟΚ, υπήρξε από τα πρώτα στελέχη του και έχει σαν θεό τον Ανδρέα Παπανδρέου – εξ ου και το όνομα Αντρίκος που έδωσε στον μοναχογιό της. Η ίδια είναι φυλακισμένη γιατί εκβίαζε άντρες που ήταν πελάτες στον οίκο ανοχής τον οποίο διατηρούσε, κάτι που ο γιος της αγνοεί πλήρως μέχρι που του το αποκαλύπτει αναγκαστικά. Αγαπημένη της συνήθεια να τσακώνεται με την νεοδημοκράτισα Μανωλία Μπούρνοβα.

Advertisement

Πρόκειται για ένα από τα πιο διάσημα ερωτικά τρίγωνα της ελληνικής τηλεόρασης. Μητέρα και κόρη ερωτεύονται τον ίδιο άντρα, που στην συγκεκριμένη περίπτωση την είναι ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, ο οποίος και έγραψε τη σειρά. Την μητέρα (Μαρία) υποδύθηκε η Πέμυ Ζούνη και την κόρη (Χριστίνα) η Ιωάννα Παππά. Από τότε μέχρι και σήμερα, τον γνωστό σεναριογράφο, σκηνοθέτη και ηθοποιό ακολουθούν πολλά αστεία και πειράγματα σχετικά με τις μητέρες.

Η Φανή, την οποία υποδύθηκε η Ταμίλα Κουλίεβα, θα μείνει στην ιστορία ως η μητέρα που σύναψε σχέση με τον φίλο του γιου της. Μαζί της και οι ερωτικές σκηνές με τον Αιμίλιο Χειλάκη, που θεωρούνται από τις πιο σέξι της ελληνικής τηλεόρασης, ειδικά για την εποχή που προβλήθηκαν, αφού η σειρά είναι της σεζόν 1998-99.

Η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου υποδύθηκε καταπληκτικά την Ζουμπουλία Αμπατζίδου στην ελληνική κωμική σειρά “Στο Παρά Πέντε” που σημείωσε τεράστια επιτυχία. Ήταν μία από τους πέντε ήρωες της θρυλικής παρέας, αλλά και μητέρα της Άννας. Μία μητέρα από την επαρχία, που αρνείται να προσαρμοστεί στην πόλη και τους γρήγορους ρυθμούς της, που σπούδασε την κόρη της γιατρό και που αναπολεί τα χωράφια της και τους συγχωριανούς της.

Μία ακόμη θρυλική μάνα που άφησε τη δική της ιστορία στην ελληνική τηλεόραση είναι, αναμφίβολα, η Μαίρη από τη σειρά “Μάνα είναι μόνο μία” την οποία έπαιξε η αγαπημένη Μαίρη Χρονοπούλου. Το σίριαλ, που προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1993, ακολουθούσε τη ζωή της χήρας Μαίρης με τα δύο παιδιά της και την πολύ έντονη σχέση ανάμεσά τους. Γιατί η Μαίρη, ως γυναίκα ήταν πληθωρική, αλλά ως μάνα, είχε τις εμμονές της.

Η κυρά Δέσπω (Αλίκη Αλεξανδράκη), μητέρα του Βασίλη Προύσαλη που είναι ο Ενωμοτάρχης του Διαφανίου, αγαπήθηκε πολύ μέσα από τη σειρά “Άγριες Μέλισσες”. Αποτελεί μία από τις πρόσφατες προσθήκες στη λίστα με τις τηλεοπτικές μάνες, αφού η σειρά διανύει τώρα τη δεύτερη σεζόν της και πάει για τρίτη. Σοφή, έξυπνη και συμπονετική, η Δέσπω έχει πάντοτε τη λύση για όλους και για όλα, βάζει πάνω από όλα τον άνθρωπο, ενώ έχει και τις δεξιότητες ενός ντετέκτιβ!

Άλλη μία πρόσφατη προσθήκη, είναι η μαμά Ευανθία (Καίτη Κωνσταντίνου) στη νέα σειρά της ΕΡΤ “Η τούρτα της μαμάς” διά χειρός Αλέξανδρου Ρήγα, Δημήτρη Αποστόλου και Μάνου Ψιστάκη. Η μητέρα εδώ είναι μία απλή, καθημερινή, συνηθισμένη μαμά, με την οποία ο τηλεθεατής αισθάνεται οικεία. Τα συγγενικά τραπέζια που οργανώνει και, κυρίως, η τούρτα της που πάντα έρχεται την κατάλληλη στιγμή, υπενθυμίζει τη δύναμη της οικογένειας. Στα συν η επανένωση της ηθοποιού με τον Κώστα Κόκλα μετά τα “Εγκλήματα”.

TAGS:
Advertisement