Η έντονη αντίδραση της Έλενας Παπαρίζου στο νέο επεισόδιο του The Voice προκάλεσε συζήτηση για τον ρόλο των εκπαιδευτικών και την ψυχολογική επίδραση που ασκούν στα νέα ταλέντα — η coach ξέσπασε όταν διαγωνιζόμενη αποκάλυψε πως δάσκαλοι αμφισβήτησαν τις φωνητικές της δυνατότητες, ζητώντας δημόσια εξηγήσεις και αναλαμβάνοντας την υπεράσπιση της νεαρής.
Κατά την εξομολόγηση της διαγωνιζόμενης, η Έλενα Παπαρίζου δεν έκρυψε την οργή της: «Συγνώμη, παιδί μου, ποιος δάσκαλος σου έχει μιλήσει έτσι; Να ΄ρθει να τα βάλει μαζί μου, τώρα. Δεν το κατάλαβα αυτό. Όχι, μισό λεπτό. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κόβουν τα φτερά από νέα παιδιά; Μην τα πάρω τα πάρω στην κράνα τώρα! Δηλαδή ποιος εκπαιδευτικό το έχει κάνει αυτό; Νευριάζω, παιδιά». Με αυθόρμητο πάθος επέμεινε: «Κορίτσι μου, ζητώ συγνώμη εκ μέρους αυτού του ηλίθιου ανθρώπου. Πραγματικά, κορίτσι μου. Θα μου πεις ποιος είναι και θα τον πάρω τηλέφωνο. Εγώ θα κανονίσω». Η συναισθηματική φόρτιση κορυφώθηκε με την εξομολογητική παραδοχή της ίδιας: «Μα είναι δυνατόν; Αχ παιδιά, νευρίασα! Τα πήρα! Αχ παιδιά, νευρίασα, αλήθεια. Πιάστε με, έχω ζεσταθεί, καίω ολόκληρη».
Η δημόσια τοποθέτηση της Παπαρίζου άνοιξε ξανά το ζήτημα της ευθύνης των δασκάλων στην προσέγγιση των νέων καλλιτεχνών: από τη μία, υπάρχει η ανάγκη για ειλικρινή καθοδήγηση και στήριξη· από την άλλη, οι αφορισμοί ή η υποτίμηση μπορούν να έχουν καταστροφικές συνέπειες στην αυτοπεποίθηση του υποψηφίου. Στο τηλεοπτικό πλαίσιο, μια τέτοια έκρηξη συναισθημάτων λειτουργεί διττά — αφενός ως αυθεντική έκφραση προστατευτικού ενστίκτου, αφετέρου ως σημείο προβληματισμού για το πώς αξιολογούν και επιδρούν οι ενήλικες-επόπτες στην πορεία των νέων.
Το επεισόδιο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: πολλοί επαίνεσαν τη στάση της coach ως υπερασπιστική προς το ταλέντο, άλλοι υπενθύμισαν την ανάγκη για ψύχραιμη και τεκμηριωμένη κριτική από εκπαιδευτικούς. Ανεξάρτητα από τη μεμονωμένη ένταση, η συζήτηση που προέκυψε επικεντρώνεται στην υπευθυνότητα και την ευαισθησία απέναντι στα νέα πρόσωπα που αναζητούν χώρο και αναγνώριση στον καλλιτεχνικό χώρο.