Advertisement
NEWS

Εισάγεται μάθημα (πρόγραμμα) υφαντικής, κεντήματος, πλεξίματος και κεραμικής στα Δημοτικά Σχολεία

09:00
Δημήτρης Δημόπουλος

Κονδύλι 4 εκατ. ευρώ για προμήθεια εξοπλισμού και υλικού για την ανάπτυξη του προγράμματος “Πολιτιστική Παιδεία – Εργαστήρια Δημιουργίας και Χειροτεχνίας”.

Παλαιές αναμνήσεις, από τις μανάδες τους και τις γιαγιάδες τους, θα βιώσουν πολλοί δάσκαλοι καθώς η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη αποφάσισε να εισάγει μάθημα υφαντικής, κεντήματος, πλεξίματος και κεραμικής , για τους μαθητές και τις μαθήτριες, στα Δημοτικά Σχολεία.

Advertisement

Το πρόγραμμα-μάθημα θα φέρει την ονομασία “Πολιτιστική Παιδεία – Εργαστήρια Δημιουργίας και Χειροτεχνίας” και θα εφαρμοστεί σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, “στο πλαίσιο”, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, “ενός σύγχρονου συστήματος εκπαίδευσης”.

Advertisement

Στόχος το μαθήματος-προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να εξοικειωθούν με τεχνικές, όπως η υφαντική, το κέντημα, το πλέξιμο και η κεραμική και να αναβιώσουν ελληνικές παραδοσιακές τέχνες μέσα από βιωματική μάθηση.

Advertisement

Πρόκειται να δημιουργηθούν γωνίες- εργαστήρια χειροτεχνίας στα Δημοτικά Σχολεία.

Για το λόγο αυτό η Σοφία Ζαχαράακη ενέκρινε τέσσερα (4) εκατομμύρια ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού και υλικού.

Advertisement

Το αιτιολογικό της απόφαση

Σύμφωνα με το αιτιολογικό της απόφασης:

Α. Η παραδοσιακή χειροτεχνία αποτελεί βασικό στοιχείο της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, αλλά η μετάδοσή της στις νεότερες γενιές έχει σχεδόν εκλείψει. Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αναζωογόνηση των τοπικών τεχνών και στη σύνδεση των παιδιών με τη δημιουργική εργασία και την πολιτιστική ταυτότητα. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό στη βιωματική, χειρωνακτική και πολιτιστική εκπαίδευση, ευθυγραμμιζόμενο με τους στόχους της UNESCO για εκπαίδευση στην πολιτιστική ποικιλομορφία.

Β. Αναμένεται μέσω της δράσης οι μαθητές:

Ρεπορτάζ: Σ. Σιακαβάρας – esos.gr

Advertisement
TAGS:
Advertisement