Enimerotiko.gr
News

Μήνυμα 112: Πότε πρέπει να το καλέσουμε – Τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν παίρνουν τα μηνύματα.

Μήνυμα 112: Οι οδηγίες για τους πολίτες που δεν λαμβάνουν τα έκτακτα μηνύματα από το 112 που στέλνει η Πολιτική Προστασία.

Έκτακτο μήνυμα μέσω του 112 έστειλε η Πολιτική Προστασία, στο πλαίσιο του περιορισμού της διασποράς του κορονοϊού.

Πολλοί ήταν εκείνοι που άκουσαν το κινητό τους να χτυπά και είδαν την ειδοποίηση, ωστόσο αρκετοί είναι επίσης αυτοί που δεν λαμβάνουν μήνυμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και αυτή η ειδοποίηση ελήφθη κατά κύριο λόγο από όσους έχουν τα λεγόμενα «έξυπνα κινητά», τα οποία διαθέτουν το απαραίτητο λογισμικό.

Σύμφωνα με πηγές της ΓΓΠΠ, καλό θα ήταν οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων να κάνουν κάποιες ενέργειες, που πιθανόν να μην έχουν γίνει από όλους τους πολίτες, ώστε να λαμβάνουν πλέον όλες τις ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης, είτε στο κινητό είτε στο σταθερό τηλέφωνο, με γραπτό ή φωνητικό μήνυμα, κάτι που εξασφαλίζει την ενημέρωση και όλων των ανθρώπων με ειδικά προβλήματα και αναπηρίες.

Πώς μπορεί κάποιος να καλέσει το 112 και ποιες είναι οι ώρες λειτουργίας του;

Ο πολίτης μπορεί να καλέσει το 112 όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM), καθώς και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.

Σε τι είδους περιστατικά μπορεί κάποιος να καλέσει το 112;

Σε οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη, η οποία θέτει σε κίνδυνο την περιουσία και την ζωή των πολιτών, καθώς και το φυσικό περιβάλλον. Ο πολίτης μπορεί να καλέσει από οποιαδήποτε τοποθεσία, καθώς η υπηρεσία λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή. Ο εντοπισμός της θέσης του καλούντος γίνεται αυτόματα για όλες τις κλήσεις, αμέσως μόλις απαντήσει ο ειδικά εκπαιδευμένος χειριστής. Η θέση του καλούντος απεικονίζεται άμεσα σε ηλεκτρονικό χάρτη στην οθόνη του χειριστή, ο οποίος συλλέγει βασικές πληροφορίες και συμπληρώνει ηλεκτρονική καρτέλα συμβάντος, η οποία προωθείται σε πραγματικό χρόνο στον αρμόδιο ή τους συναρμόδιους φορείς αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, ήτοι την Ελληνική Αστυνομία, το Πυροσβεστικό Σώμα, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας και το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή.

Μήνυμα 112: Τι πρέπει να κάνετε

Για να διασφαλιστεί, όμως, και σε αυτά τα τηλέφωνα η λήψη των ειδοποιήσεων πρέπει οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων να κατεβάσουν ένα πρόγραμμα.
Όσοι δεν έχουν τέτοια τηλέφωνα πρέπει να κάνουν εγγραφή στην πλατφόρμα του 112, ώστε να λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις με SMS ή με φωνητικά μηνύματα σε κινητά και σταθερά.
Για να γίνει αυτό, πρέπει να μπουν στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΠ και στην πλατφόρμα του 112 και να ακολουθήσουν τις οδηγίες για κάθε περίπτωση.
Οι οδηγίες αφορούν πρώτον τους κατόχους «έξυπνων κινητών», οι οποίοι πρέπει να κάνουν κάποιες ρυθμίσεις, πατώντας την ένδειξη που αναφέρει «ορισμένες ρυθμίσεις», η οποία τους βγάζει στην επόμενη σελίδα, όπου υπάρχουν όλοι οι τύποι των κινητών και τους καθοδηγεί λεπτομερώς.

Όσοι δεν έχουν «έξυπνα κινητά», πηγαίνουν στην ένδειξη «εγγραφή» της πλατφόρμας και συμπληρώνουν τα στοιχεία και τον τρόπο που επιθυμούν να λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News