paradeigma-pros-mimisi-ellinida-daskala-diorthonei-me-exairetiko-tropo-ta-lathi-ton-mathiton-tis-204300
15:13

Παράδειγμα προς μίμηση: Ελληνίδα δασκάλα «διορθώνει» με εξαιρετικό τρόπο τα λάθη των μαθητών της

15:13
Νίκη Μουλά

Ελληνίδα δασκάλα εκφράζει μία διαφορετική άποψη για τον τρόπο που πρέπει να διορθώνουμε τα λάθη των μαθητών, προκειμένου να μην πληγωθούν και αποθαρρυνθούν.

Σύμφωνα με την ίδια, καλό θα ήταν οι εκπαιδευτικοί να δουν τα λάθη των μαθητών ως τη μεγαλύτερη ευκαιρία για τη σωστή μάθηση και να δίνουν κίνητρα στα παιδιά, για να ρισκάρουν και να κάνουν λάθη και όχι το αντίθετο, καθώς τα λάθη των παιδιών είναι ένα από τα βασικότερα εργαλεία μάθησης.

Advertisement

Η Ελληνίδα δασκάλα διατηρεί τη σελίδα “Μικρά Ανθρωπάκια”, η οποία έχει μια εξαιρετική ανάρτηση για το πώς θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να διορθώνουν τα λάθη ή τις αβλεψίες των μαθητών σε τετράδια και φυλλάδια.

Advertisement

Advertisement

Οι κόκκινες διορθώσεις, τα αρνητικά σχόλια και γενικά τα κόκκινα σημάδια, αποθαρρύνουν το μαθητή και επιβαρύνουν τη ψυχολογία του.

Η Ελληνίδα δασκάλα για τη διόρθωση των λαθών των μαθητών

Advertisement

Όπως υπογραμμίζει:

Με αφορμή ένα σχόλιο,

που έγινε πάνω στην ανάρτηση

με θέμα τη θετική ενίσχυση,

σκέφτηκα να δώσω ένα παράδειγμα

διόρθωσης λανθασμένων απαντήσεων.

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή,

η ιδέα της θετικής ενίσχυσης

είναι να κάνουμε ενισχυτικές,

θετικές παρατηρήσεις στα παιδιά.

Σε ένα ολόσωστο κείμενο, για παράδειγμα,

μπορούμε να επικροτήσουμε

τις ήδη σωστές αντιδράσεις του παιδιού

διευκρινίζοντας λεπτομερώς καθετί,

που θέλουμε να δούμε ξανά από εκείνο.

Advertisement

Με τον τρόπο αυτό χτίζουμε μια καλή σχέση μεταξύ μας,

αλλά και του παιδιού με τη διαδικασία της μάθησης.

Ακόμα γίνεται ξεκάθαρο τι περιμένουμε εμείς από το παιδί,

αλλά και πόσο παρατηρούμε και στηρίζουμε την προσπάθειά του.

Συμβουλές της Ελληνίδας δασκάλας για τη διόρθωση των λαθών των μαθητών

Τι γίνεται όμως, όταν έχουμε να διορθώσουμε λάθη;

Τα λάθη που είναι μετρήσιμα,

όπως για παράδειγμα ένα ορθογραφικό λάθος

ή ένα λάθος σε μαθηματική πράξη,

το σημειώνω και δίνω στο παιδί νέες ευκαιρίες για επιτυχία.

Τα παιδιά δε νοιάζονται,

αν διορθώνουμε με κόκκινο χρώμα,

όπως πολύ συχνά ακούω να ανησυχούν οι ενήλικες.

Τα παιδιά νοιάζονται για τα λόγια μας.

Ένα παιχνιδιάρικο σχόλιο, μια ευγενική και χαδιάρικη προτροπή να προσπαθήσουν ξανά, μια έκφραση κατανόησης, λίγο χιούμορ, είναι αυτό που αποφορτίζει το κλίμα και κάνει τα παιδιά να εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημαντικό είναι πάντα να θυμόμαστε να αφήνουμε τα μικρά ανθρωπάκια με έναν καλό λόγο, ακόμα και αν όλες οι απαντήσεις είναι λάθος. Σε περίπτωση, που συμβαίνει αυτό σημαίνει ότι η στοχοθεσία μας για το παιδί είναι ακατάλληλη για το ίδιο.

Το δικό μου μικρό ανθρωπάκι ξετρελαίνεται να διαβάζει τα συννεφάκια. Τα βλέπει σαν παιχνίδι και ανυπομονεί για τα σχόλια!”.

Η Ελληνίδα δασκάλα για τα λάθη των μαθητών