Καινούριο αυτοκίνητο: Ισχυρά μπόνους για αγορά νέων αυτοκινήτων -Μειώσεις φόρων και κίνητρα απ'την κυβέρνηση
Enimerotiko.gr
Οικονομία

Καινούριο αυτοκίνητο: Ισχυρά μπόνους για αγορά νέων αυτοκινήτων -Μειώσεις φόρων και κίνητρα απ’την κυβέρνηση

Κίνητρα για την αγορά νέων αυτοκινήτων προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τα οποία θα δοθούν από το υπουργείο Οικονομικών.

Όπως επεσήμανε, ο στόλος των ΙΧ που κυκλοφορούν είναι ιδιαίτερα γερασμένος, ενώ γίνεται προσπάθεια μαζί με την ηλεκτροκίνηση, ο μέσος όρος ζωής των αυτοκινήτων στη χώρας μας να μειωθεί και να πλησιάσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

 

Αγορά νέων αυτοκινήτων: Για να μην είναι η Ελλάδα «νεκροταφείο αυτοκινήτων»

 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην ηλεκτροκίνηση και στα κίνητρα για την εισαγωγή αυτοκινήτων νεότερης ηλικίας. Εξήγησε ότι στόχος είναι το κράτος να αποτρέψει την εισαγωγή παλιών αυτοκινήτων και να ωθήσει την αγορά να φέρει νεότερα, έτσι ώστε ο οικογενειάρχης με ένα μέσο εισόδημα να μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο νεότερης ηλικίας σε λογικά πλαίσια. Να μην είναι η Ελλάδα «νεκροταφείο αυτοκινήτων». Εκτίμησε ότι μαζί με τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, στα επόμενα πέντε με οκτώ χρόνια, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ΙΧ στην Ελλάδα θα πάει πιο κοντά στον ευρωπαϊκό. Υπενθύμισε ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι οκτώ χρόνια, ενώ στην Ελλάδα είναι το διπλάσιο.

 

Αγορά νέων αυτοκινήτων: Αλλαγές στην φορολογία αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης

 

Ρυθμίσεις που αναμορφώνουν τη φορολογία των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης προβλέπει- μεταξύ άλλων- το νέο φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

 

Το νέο σύστημα αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης και στηρίζεται στην προοδευτική φορολόγησή τους, ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος και την ενεργειακή αποδοτικότητά του. Αναμορφώνονται αναλογικότερα οι προσαυξήσεις, οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO. Προσαυξάνεται το τέλος ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα με πρώτη ημερομηνία ταξινόμησης έως τις 31 Αυγούστου 2018.

 

Αγορά νέων αυτοκινήτων: Κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων

 

Μεγάλοι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων, για τα οποία μειώνεται περαιτέρω το τέλος ταξινόμησης υβριδικών αυτοκινήτων. Διατηρείται επιπλέον η απαλλαγή του 50% του αναλογούντος τέλους ταξινόμησης για υβριδικά αυτοκίνητα με περισσότερους ρύπους, καθώς και η πλήρης απαλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα ΕΙΧ.

 

Σημειώνεται ότι το νέο νομοσχέδιο καταργεί την υφιστάμενη πρόβλεψη για τη δυνατότητα φορολόγησης μεταχειρισμένων οχημάτων με πρώτη κυκλοφορία στην ΕΕ πριν από την 01.06.2016, με βάση το προϊσχύον καθεστώς φορολόγησης (ιστορικό τέλος).

 

Η κυβέρνηση θέλει και μέσα από τη φορολογία να δώσει ώθηση στην στροφή σε «πράσινες» τεχνολογίες και ευρύτερα στην υλοποίηση των φιλόδοξων στόχων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Στην κατεύθυνση αυτή είχαμε και το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.

 

Αγορά νέων αυτοκινήτων: Ενθαρρύνεται η κτήση και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων

 

Η πρώτη σημαντική παρέμβαση του νομοσχεδίου, πέρα από τα οικονομικά κίνητρα για απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος που έχουν ήδη παρουσιαστεί («οικολογικό bonus»), αφορά στην παροχή φορολογικών κινήτρων με στόχο την ελάφρυνση του κόστους χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος αλλά και την ανάπτυξη σημείων φόρτισης.

 

Ειδικότερα, μέσω ενός πλέγματος κινήτρων ενθαρρύνεται η κτήση και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Τα κίνητρα που παρέχονται περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: έκπτωση δαπάνης για την αγορά και την μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού ή και plug-in υβριδικού οχήματος με την προσαύξηση να ανέρχεται στο 50% και 35% αντίστοιχα (75% ή 35% για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε νησιωτικές περιοχές), αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων, κάλυψη του κόστους φόρτισης και της παροχής οχήματος σε εργαζόμενους χωρίς αυτά να τους επιβαρύνουν ως φορολογητέο εισόδημα, αλλά και εξαίρεση της αγοράς οχήματος μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από φυσικά πρόσωπα.

 

Αγορά νέων αυτοκινήτων: Ενθαρρύνεται και η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης

 

Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνεται μέσω φορολογικών κινήτρων και η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης καθώς προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και έκπτωση δαπάνης για την αγορά και εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης με την προσαύξηση να φτάνει το 50% και το 70% σε νησιωτικές περιοχές, ενώ στην περίπτωση αποκλειστικής χρήσης αυτών από τους εργαζόμενους η προσαύξηση θα ανέρχεται στο 30%.

 

Δημιουργούνται με τον τρόπο αυτό, και σε συνδυασμό με τα προγράμματα επιβράβευσης της αγοράς και μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω παροχής οικολογικού bonus, οι προϋποθέσεις για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών στους ελληνικούς δρόμους.


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα