4-000e-epidotisi-0-exoda-gia-venzini-erchetai-stin-ellada-to-neo-ilektriko-citroen-poy-fortizei-se-3-ores-68011
20:15

4.000€ επιδότηση, 0 έξοδα για βενζίνη: Έρχεται στην Ελλάδα το νέο ηλεκτρικό Citroen που φορτίζει σε 3 ώρες

20:15
Newsroom

Η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται γρήγορα στην Ελλάδα και αναμένεται από αρχές Μαρτίου να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον η είσοδος του νέου Citroen Ami.

Συγκεκριμένα, το όχημα Citroen Ami θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου, αποτελώντας ιδανική επιλογή για μετακινήσεις στην πόλη. Βασίζεται 100% στην ηλεκτρική ενέργεια, ενώ προσφέρει τεράστια ευελιξία κι εύκολη πρόσβαση στις πόλεις.

Advertisement

Οι εκπομπές CO2 είναι μηδενικές, το ίδιο και τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ εξασφαλίζει τελείως αθόρυβη και ευχάριστη μετακίνηση. Η μπαταρία του, για πλήρη φόρτιση, χρειάζεται μόλις 3 ώρες σε πρίζα του κοινού οικιακού δικτύου!

αυτοκίνητο

Advertisement

Citroen Ami: Τεχνικά χαρακτηριστικά
  • Μήκος: 2,4 m
  • Πλάτος: 1,4 m
  • Ύψος: 1,5 m
  • Διάμετρος κύκλου στροφής: 7,2 m
  • Βάρος (χωρίς μπαταρία):
  • Βάρος (με μπαταρία): 485 kg
  • Μπαταρία: 5.5 kWh

Πότε αναμένεται ο 2ος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Την ίδια ώρα, αναμένεται να ξεκινήσει ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», προσφέροντας μεγαλύτερη ενίσχυση από την ήδη προβλεπόμενη για τα ΑμεΑ, και 1.000 ευρώ επιπλέον της κανονικής επιδότησης για τους νέους έως 29 ετών, που θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό μικροαυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, η επιδότηση για αυτού του είδους τα οχήματα ανεβαίνει από 800 σε έως 3.000 ευρώ, ενώ ειδικά για νέους έως 29 ετών φτάνει έως και 4.000 ευρώ.

Advertisement

Ο κύκλος αυτός θα ξεκινήσει τον προσεχή Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε πριν λίγο καιρό το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και θα έχει αναδρομική ισχύ από 1.12.2021, ενώ οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως τις 31.12.2023.

Πιο αναλυτικά όμως, οι σημαντικότερες διατάξεις του νέου προγράμματος είναι οι εξής:

Advertisement

  • Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.
  • Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ.
  • Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα Άτομα με Αναπηρία, που δικαιούνται επιπλέον 1.000 ευρώ, για τις οικογένειες που έχουν τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα, οι οποίες θα δικαιούνται 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο, έναντι των συνολικά 1.000 ευρώ που προβλεπόταν στο παρελθόν, αλλά και για τους νέους έως 29 ετών οι οποίοι θα λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ.

  • Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως και L7e αυξάνεται από 20% σε 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης από 800 ευρώ σε 3.000 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά εμπορευμάτων ή/και επιβατών καθώς και τα μικροαυτοκίνητα. Ειδικά για νέους έως 29 ετών προβλέπεται η προσαύξηση της ενίσχυσης κατά 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων.
  • Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα L1e έως L4e παραμένει στο 20% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα ελαφρά ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με κυβισμό μικρότερο των 50 cc καθώς και τα αντίστοιχα οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού.

    Ειδικά για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων του συνόλου της κατηγορίας L θα επιδοτείται προαιρετικά ως μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος η αγορά δεύτερης μπαταρίας με ποσό 300 ευρώ.

  • Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένει στο 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ.

Τι ισχύει για τις εταιρείες

Για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα.

  • Ο αριθμός των οχημάτων για τον οποίο μια εταιρεία δικαιούται επιδότηση δεν θα περιορίζεται πλέον αριθμητικά, σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος που υπήρχε το όριο των 3 ή 6 οχημάτων (σε περίπτωση νησιωτικών Δήμων).
  • Οι εταιρείες θα μπορούν πλέον να επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, με τον όρο ότι αυτοί θα εξυπηρετούν αμιγώς τους σκοπούς της εταιρείας και δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση.
  • Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα στις εταιρείες να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με το ποσό ανά όχημα να είναι 1.000 ευρώ.
  • Εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν πλέον και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.
  • Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR–Eco Islands, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά, καθώς η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο σε όλα τα νησιά της χώρας.
  • Ενισχύονται επίσης οι εταιρείες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) με ποσοστό επιδότησης 30% και μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.
  • Σε σχέση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος, δεν θα υπάρχει πλέον η υποχρέωση εξαγοράς του οχήματος στη λήξη της περιόδου χρονομίσθωσης. Με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων εταιρικών στόλων.
Advertisement