hyundai-dokimazoyme-to-neo-montelo-tis-bayon-1-2l-mpi-84-ps-33708
12:22

Hyundai: Δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο της Bayon 1.2L MPi 84 ps

12:22
Newsroom

Η Hyundai τα τελευταία χρόνια κατάφερε μέσα από σκληρή δουλειά να αναδείξει πολλά μοντέλα της σε best-seller και να κεντρίζει διαρκώς με τις καινοτομίες της. Το τελευταίο της μοντέλο που ξεκίνησε να κυκλοφορεί και στην Ελλάδα, το BAYON, έχει πολλά στοιχεία που το κάνει αξιοπρόσεκτο.

hyundai bayon

Advertisement

Πήρε το όνομά του από την πόλη Μπαγιόν που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας. Καθώς το μοντέλο θα αποτελέσει κυρίως ένα ευρωπαϊκό προϊόν, η Hyundai αποφάσισε να δώσει το όνομα της ευρωπαϊκής πόλης στο μοντέλο της. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο Crossover, το οποίο ανατρέπει τα δεδομένα της κατηγορίας. Διαθέτει κομψή σχεδίαση, φρέσκο ντιζάιν, προηγμένες τεχνολογίες κινητήρα και πολυάριθμα συστήματα ασφάλειας. Όλα αυτά ενώ βρίσκεται στην κατηγορία Β-crossover, την πλέον αγαπητή κατηγορία των Ελλήνων.

hyundai bayon

Advertisement

Ουσιαστικά ως προς τις διαστάσεις κατατάσσεται μεταξύ του i20 και του Κona, χωρίς ουσιαστικά να διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από αυτά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης διαπιστώσαμε ότι εσωτερικά έχει μεγάλους χώρους, με τους σχεδιαστές να μην έχουν αφήσει ούτε χιλιοστό ανεκμετάλλευτο. Οι επιβάτες εμπρός έχουν στην διάθεσή τους χώρο για τα πόδια τους 1.07 μ. και οι πίσω 88,2 εκατοστά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορούν να ταξιδέψουν άνετα πίσω δύο μεγαλόσωμοι ενήλικες ή και τρίτος με λίγες υποχωρήσεις, ενώ υπάρχει χαμηλό κεντρικό τούνελ που δεν προβληματίζει τον επιβάτη που θα καθίσει πίσω στο κέντρο. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 411 λίτρα και με κατεβασμένα τα καθίσματα γίνεται 1.205 λίτρα.

Advertisement

Hyundai bayon

Εξωτερικά πρόκειται για ένα άρτιο σχεδιαστικά μοντέλο, με φρέσκιες ιδέες και όμορφο ντιζάιν. Αυτό που μας κέντρισε από την πρώτη ματιά είναι οι προβολείς LED σχήματος βέλους, τα μακρόστενα φώτα ημέρας και η δυναμική γραμμή που καταλήγει στην κολώνα C, δίνοντας επίσης την αίσθηση του βέλους.

Advertisement

Βλέποντάς πιο προσεκτικά στο μπροστινό μέρος διακρίνουμε μια φαρδιά μάσκα που φιλοξενεί το κομψό πλαίσιο της εισαγωγής αέρα χαρίζοντας στο εμπρός τμήμα μία μοναδική εμφάνιση. Στα πλάγια δεν μπορείς να προσπεράσεις τις όμορφες ζάντες, τον αεροδυναμικό καθρέπτη και τις ακμές στην πόρτα, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα LED σε σχήμα επίσης βέλους συνδέονται με μία λεπτή κόκκινη γραμμή. Μάλιστα είναι τοποθετημένα στα δύο άκρα ώστε να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Στοιχεία ταυτότητας αποτελούν, επίσης, το εκτεταμένο παρμπρίζ και η κομψή οριζόντια γραμμή που συνδέει τα φωτιστικά σώματα.

hyundai

Το BΑΥΟΝ που έχει μήκος 4,18 μ. δηλαδή είναι 14 εκατοστά πιο μακρύ από το i20 με το οποίο μοιράζεται το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο, ενώ από το Κona είναι και 2,5 εκατοστά πιο κοντό, 2,5 εκατοστά πιο στενό και 7,5 εκατοστά πιο χαμηλό. Αυτή είναι και η διαφοροποίηση εξωτερικά του μοντέλου, που απευθύνεται σε ένα κοινό που θέλει κάτι ενδιάμεσο από τα δύο μοντέλο, καλύπτοντας το κενό που υπάρχει.

Advertisement

Το εσωτερικό είναι ένα κλασικό, όμορφο εσωτερικό της Hyundai. Όμορφες και φωτεινές γραμμές σε όλη την καμπίνα, άνετο και προπάντων χαρούμενο. Η ευρυχωρία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με πολλές έξυπνες αποθηκευτικές ιδέες για τους επιβάτες. Το ταμπλό και το σχήμα των θυρών εναρμονίζεται με τον πίνακα οργάνων, ενώ ο ατμοσφαιρικός φωτισμός LED προσδίδει μία διακριτική, αλλά σοφιστικέ μπλε χροιά στην καμπίνα το βράδυ κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τα πλαστικά είναι σκληρά με καλή συναρμογή και καλή ποιότητα υλικών, υπάρχουν οριζόντιες λεπίδες σε όλο το ταμπλό που φιλοξενούν τους αεραγωγούς και ως κύριο μέλημά τους έχουν να δώσουν την αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους.

Οι αποθηκευτικοί χώροι εντός καμπίνας είναι ακριβώς αυτοί που χρειάζονται χωρίς υπερβολές με τα υπερυψωμένα καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα να κάνουν καλά την δουλειά τους, όταν ο οδηγός αποφασίσει να οδηγήσει γρήγορα σε δρόμους με πολλές στροφές.

Ακολουθώντας την τάση της εποχής, η έκδοση που οδηγήσαμε διαθέτει πίνακα αφής 8” στο κέντρο του ταμπλό, όπου ο οδηγός ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες πλην του κλιματισμού, που τον χειρίζεται ξεχωριστά με κουμπιά που βρίσκονται ακριβώς κάτω, ενώ υπάρχει και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25” που δίνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό ανά πάσα στιγμή. Επίσης πολύ όμορφο είναι το τετράκτινο τιμόνι.

Ό,τι διαθέτει σήμερα η Hyundai στη φαρέτρα της περιλαμβάνεται στη λίστα του μοντέλου. Προσφέρει ασύρματη σύνδεση για Android και iPhone, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, δύο θύρες USB, Bluetooth με αναγνώριση φωνής, χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά και Cruise Control. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η λίστα με τις τεχνολογίες ασφάλειας, αφού στο στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε την ομπρέλα «SmartSense» της Hyundai με περισσότερα από δέκα συστήματα που προφυλάσσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Σε αυτά περιλαμβάνεται και το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος, και μάλιστα με αναγνώριση πεζών και μοτοσικλετιστών.

Η πρώτη επαφή με το καινούργιο μοντέλο έγινε με τον κινητήρα βενζίνης των 1,200 κ.εκ. που αποδίδει 84 ίππους και έχει 118 Nm ροπής στις 4.200 στροφές. Ο κινητήρας μπορεί να μην μας κέρδισε με τις εκρηκτικές του επιδόσεις, όμως ήταν ελαστικός και εμφανίστηκε συνεργάσιμος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η απόκριση στο γκάζι ήταν ικανοποιητική και κινηθήκαμε άνετα και σβέλτα στους δρόμους της πόλης. Εκεί που κάναμε κάποιες υποχωρήσεις είναι στον αυτοκινητόδρομο, όπου διαπιστώσαμε τη μικρή ισχύ του κινητήρα. Όμως με δεδομένο ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο πόλης, οι υποχωρήσεις είναι αναγκαστικές και προς το συμφέρον της οικονομίας καυσίμου.

Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα έρχεται σε 13,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 165 χλμ/ώρα. Στη δοκιμαστική οδήγηση η μικτή κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 6,5 λίτρα στα 100 χλμ και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αυτή κυμάνθηκε κοντά στα 5 λίτρα. Το αυξημένο ύψος από το έδαφος που είναι 16,5 μας επέτρεψε να κινηθούμε με άνεση και εκτός δρόμου, χωρίς όμως να μπορούμε να κάνουμε ό,τι με ένα τετρακίνητο όχημα. Οι αναρτήσεις μας πρόσφεραν άνεση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, αν και ο προσανατολισμός του είναι καθαρά για τον αστικό ιστό. Εκτός αυτού μπορεί να κινηθεί άνετα κοντά στα 130-140 χλμ/ώρα, αλλά κάναμε αρκετές παραχωρήσεις, όταν αποφασίσαμε να κάνουμε κάποια προσπέραση.

Θέλοντας να επισημάνουμε τα θετικά του μοντέλου Bayon της Hyundai σίγουρα προκρίνουμε την χαμηλή κατανάλωση, την άνεση του χώρου, τον ελαστικό κινητήρα που αν και 84 ίππους κινεί το αμάξωμα ικανοποιητικά και την πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Από την άλλη στα αρνητικά βάζουμε τους περιορισμούς στην μετακίνηση εκτός δρόμου και κάποιες λεπτομέρειες στο εσωτερικό που έχουν να κάνουν με την πρακτικότητα στην καμπίνα, όπως η δυσκολία όταν βάζεις την ζώνη ασφαλείας. Η τιμή κτήσης του μοντέλου ξεκινάει από τα 15.790 ευρώ συν τα όποια έξτρα αποφασίσει να βάλει ο οδηγός.

Δείτε το παρακάτω βίντεο:

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ