leipei-schedon-apo-ola-ta-i-ch-amp-8220-tsoychtero-amp-8221-prostimo-gia-chiliades-ellines-odigoys-an-den-echoyn-ayto-sto-aytokinito-240113
19:43

Λείπει σχεδόν από όλα τα Ι.Χ.: “Τσουχτερό” πρόστιμο για χιλιάδες Έλληνες οδηγούς αν δεν έχουν αυτό στο αυτοκίνητο

19:43
Ορφέας

Ο νόμος ορίζει ότι είναι απαραίτητο για όλους τους οδηγούς να φροντίζουν ώστε τα αυτοκίνητά τους να είναι εξοπλισμένα με ειδικά αντικείμενα που έχουν χαρακτηριστεί ως υποχρεωτικά για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων ή για να αποφεύγονται πρόστιμα σε περίπτωση ελέγχου.

Ένα καλά εξοπλισμένο οχήματος με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που προβλέπονται από τη νομοθεσία, μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση αναπάντεχων καταστάσεων στο δρόμο.

Advertisement

Είναι σημαντικό οι οδηγοί να διασφαλίζουν ότι τα υποχρεωτικά αντικείμενα παραμένουν πάντα στο αυτοκίνητο και να προβαίνουν σε τακτικούς ελέγχους για να επιβεβαιώσουν ότι είναι σε καλή κατάσταση και λειτουργικά. Αυτό εξασφαλίζει ότι σε περίπτωση ανάγκης, θα μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά.

Το άγνωστο πρέπει για το αμάξι:

Advertisement

Πέρα όμως από το τρίγωνο, τον πυροσβεστήρα και το φαρμακείο που όλοι θυμόμαστε ( ; ) να έχουμε στο αυτοκίνητό μας, είναι υποχρεωτικό να φέρουμε μαζί μας και ένα ανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας.

Advertisement

Το ανακλαστικό γιλέκο δεν είναι μόνο υποχρεωτικό από το νόμο, αλλά θα μας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (αν για παράδειγμα πάθουμε ένα κλατάρισμα και πρέπει να αλλάξουμε τον τροχό). Φορώντας το ανακλαστικό γιλέκο όταν βρισκόμαστε εκτός αυτοκινήτου, η ασφάλεια μας αυξάνεται κατακόρυφα μέρα και νύχτα.

Γενικά, τα ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας είναι αναγκαία σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ή μιας βλάβης. Και αυτό γιατί κάνουν τον οδηγό ορατό στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, ειδικά κατά την διάρκεια της νύχτας ή όταν επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Advertisement

Τα ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας πωλούνται στο εμπόριο σε διάφορες ποιότητες (πολυεστέρα ή νάιλον) και έχουν έντονο χρώμα με ανακλαστικές λωρίδες και κλείνουν γύρω από τον κορμό του σώματος με velcro.

Είναι διαθέσιμα σε διάφορα μεγέθη και εκτός από αυτά για του ενήλικους, υπάρχουν στο εμπόριο και αντίστοιχα ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας για παιδιά, και μάλιστα με βάση την ηλικία του ανήλικου.

Το ανακλαστικό γιλέκο ασφαλείας πρέπει να φυλάσσεται είτε στην τσέπη της πόρτας του οδηγού είτε στο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό για να είναι εύκολα προσβάσιμο και να μπορείτε να το φορέσετε πριν βγείτε από το ακινητοποιημένο αυτοκίνητο.

Advertisement

Το διοικητικό πρόστιμο για την απουσία των υποχρεωτικών, από το νόμο, αντικειμένων, συμπεριλαμβανομένου και του ανακλαστικού γιλέκου είναι 80 ευρώ.

Λίγοι το γνωρίζουν: Το “κόλπο” με την κουκούλα για να μην πληρώνεις Τέλη Κυκλοφορίας

Οι Έλληνες οδηγοί έχουν ανακαλύψει έναν τρόπο για να αποφεύγουν τα έξοδα που αφορούν το αυτοκίνητό τους, όπως καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, ΚΤΕΟ και να μην γίνονται αντιληπτοί από τις Αρχές.

Ειδικότερα, πολλοί επιλέγουν να θέσουν το αυτοκίνητό τους σε ακινησία, μια διαδικασία που ολοκληρώνεται και ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας myCAR της ΑΑΔΕ, με τους οδηγούς να επιλέγουν «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» και στη συνέχεια να πληκτρολογούν τον αριθμό του οχήματος, τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό του χώρου στάθμευσης που θα βρίσκεται το όχημα.

Τι πρέπει να κάνουν οι Έλληνες οδηγοί για ψηφιακή ακινησία

Για να μπορέσει να τεθεί σε ψηφιακή ακινησία ένα όχημα, ο χώρος που θα φυλάσσεται πρέπει να είναι είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος και ο ιδιοκτήτης του ΙΧ να έχει αφαιρέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας από το όχημά του.

Βέβαια, ψηφιακή ακινησία σημαίνει απαγόρευση κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και παρουσία του σε δημόσιο δρόμο.

Όμως, πολλοί Έλληνες οδηγοί, για διάφορους λόγους (π.χ. επειδή θέλουν να συνεχίσουν να κυκλοφορούν το όχημα τους, ή στη θέση που έχουν δηλώσει ότι θα φυλάσσεται το όχημα, έχουν σταθμεύσει άλλο αυτοκίνητο), το έχουν παρκάρει, παράνομα, σε δημόσιο δρόμο.

Σε περίπτωση ελέγχου, από τα αρμόδια όργανα, θα επιβληθεί άρση της ακινησίας, πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας, πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ.

Σε περίπτωση, μάλιστα, υποτροπής, το πρόστιμο εκτοξεύεται στις 30.000 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Ο απίθανος τρόπος των Ελλήνων οδηγών που δεν κινούν το αυτοκίνητό του

Συνεπώς, πολλοί οδηγοί ντύνουν το δηλωμένο σε ακινησία όχημά τους, που βρίσκεται παράνομα σταθμευμένο σε δημόσιο δρόμο, με κουκούλα, βασιζόμενοι στο γεγονός ότι οι ελεγκτικές αρχές δεν θα τη σηκώσουν για να αποκαλύψουν την ταυτότητα του ΙΧ.

Έτσι, οι οδηγοί ευελπιστούν ότι μόλις τα αρμόδια όργανα δουν την κουκούλα, θα πιστέψουν ότι το αυτοκίνητο φροντίζεται από τον ιδιοκτήτη του και θα τους απαλλάξει από τον κίνδυνο να θεωρηθεί εγκαταλελειμμένο.

Βέβαια, η πολύμηνη παρουσία οχήματος (ακόμα και αν φέρει κουκούλα) σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ίσως εκληφθεί ως εγκατάλειψη από κάποιον περίοικο και ενδέχεται να καλέσει τον εκάστοτε Δήμο, ώστε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες απομάκρυνσής του από το σημείο.

Έλληνες οδηγοί βάζουν κουκούλα στο ακούνητο αυτοκίνητο

Υποχρεούνται όλοι οι Έλληνες οδηγοί να το κάνουν: Ολική αλλαγή στα διπλώματα οδήγησης

Αλλαγές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά στις άδειες οδήγησης προτείνει η ΕΕ, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Πλέον, εφόσον περάσει η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου, θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να περάσουν από γιατρό και να επαναλαμβάνουν τις επισκέψεις τους σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η τελευταία εξέλιξη σημειώθηκε την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, όταν η Επιτροπή ψήφισε υπέρ της εφαρμογής υποχρεωτικών ιατρικών εξετάσεων, τόσο κατά την έκδοση, όσο και την ανανέωση των αδειών οδήγησης. Επίσης, συμφωνήθηκε ότι η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης θα πρέπει να ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 χρόνια.

Πρόκειται για μια απόφαση που φέρνει αναστάτωση στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, δεδομένου ότι στις περισσότερες από αυτές τα διπλώματα οδήγησης δεν έχουν ημερομηνία λήξης και οι οδηγοί, ακόμα και οι ηλικιωμένοι, δεν απαιτείται να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις.

Στα «κάγκελα» η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC

Την εναντίωσή του με τη συγκεκριμένη πρόταση εξέφρασε και ο ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Γερμανία, η οποία δεν αποδέχεται την υποχρεωτικότητα των ιατρικών εξετάσεων. Αντιθέτως, προτείνει οι ιατρικές εξετάσεις να είναι υποχρεωτικές μόνο σε όσους οδηγούς ταλαιπωρούνται από ασθένειες που επηρεάζουν την ικανότητές τους στην οδήγηση.

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινουβουλίου τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής μιας υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου τουλάχιστον δύο ετών για τους νέους οδηγούς, κατά τη διάρκεια της οποίας θα υποβάλλονται σε περιορισμούς, όπως οι αυστηρότερες ποινές για επικίνδυνη οδήγηση και όριο αλκοόλ 0,2 g/l όταν κάθονται πίσω από το τιμόνι.

H θέση της Επιτροπής Μεταφορών θα ψηφιστεί κατά πάση πιθανότητα από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη σύνοδο ολομέλειας του Ιανουαρίου 2024.