Enimerotiko.gr
Οδηγίες

Πράσα: Η ανεκτίμητη διατροφική τους αξία, ο σωστός τρόπος κατανάλωσης και ο κρυφός κίνδυνος

Πράσα για την υγεία – Συμβουλές υγείας: Τα πράσα είναι υπέροχα λαχανικά, τα οποία βοηθούν τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα πράσα περιέχουν πάρα πολλές βιταμίνες, καθώς και διάφορα άλλα συστατικά, τα οποία βοηθούν στην υγεία. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πληροφορίες για τη φράση «Τον έπιασαν στα πράσα
», καθώς και οδηγίες για συνταγές με πράσα.

Πράσα για την υγεία – Συμβουλές υγείας: Πώς σχηματίστηκε η φράση «Τον έπιασαν στα πράσα
»

Μόλις η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, κάποιος Θεόδωρος Καρράς έφτιαξε μια συμμορία κακοποιών, που ρήμαζαν τα σπίτια και τα μαγαζιά. 
Η αστυνομία τους κυνηγούσε να τους πιάσει, μα ποτέ δεν το κατόρθωνε. Ο Καρράς είχε γίνει αληθινό φόβητρο των κατοίκων. Την εποχή εκείνη στην Κολοκυνθού των Αθηνών κατοικούσε ο παπά-Μελέτης, που έλεγαν ότι είχε φλουριά με το τσουβάλι.

Αν και περασμένης ηλικίας, η καταπληκτική του δύναμη έκανε εντύπωση σε όλους. Το σπιτάκι που έμενε, ήταν τριγυρισμένο με περιβόλι από πράσα. 
Μια νύχτα ο παπάς πετάχτηκε οπό τον ύπνο του. Του φάνηκε πως είδε στο περιβόλι του κάποια σκιά, που κινούταν ύποπτα μέσο στα πράσα.

Άφοβος καθώς ήταν, πήγε προς τα κει και μ’ ένα πήδημα γράπωσε από τον σβέρκο -ποιον άλλον;- τον περίφημο Καρρά, που τον παρέδωσε στην αστυνομία. Ο κακοποιός ομολόγησε γρήγορα τους συνεργάτες του, που πιάστηκαν κι αυτοί. Απ’ αυτό το γεγονός προέκυψε και η φράση «τον έπιασαν στα πράσα», που σημαίνει επ’ αυτοφόρω σύλληψη.

Πράσα για την υγεία – Συμβουλές υγείας: Βελουτέ σούπα με πράσα, σπανάκι και παρμεζάνα

Υλικά συνταγής:
– 2 πράσα, κομμένα σε ροδέλες
– 400γρ τρυφερό σπανάκι, φρέσκο
– 3 μεγάλες πατάτες, κομμένες σε κύβους
– 1 κρεμμύδι ξερό, τριμμένο
– Φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
– Μπαχάρι τριμμένο
– 1 κ.σ. μπούκοβο
– Αλάτι
– 1/2 φλ. ελαιόλαδο
– 1 ½ λίτρο ζωμό λαχανικών
– 1 φλ. flakes παρμεζάνας
Για τον ζωμό λαχανικών:
– 1 κρεμμύδι ξερό, χοντροκομμένο
– 1 καρότο, ψιλοκομμένο
– Δάφνη
Εκτέλεση συνταγής:
– Πρώτα ετοιμάζουμε το ζωμό βράζοντας όλα τα λαχανικά σε λίγο παραπάνω από 1.5 λίτρο νερό.
– Σε μια άλλη κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα πράσα μέχρι να μαλακώσουν, ανακατεύοντας συνεχώς.
– Προσθέτουμε τις πατάτες, το ζωμό λαχανικών και τα μπαχαρικά και αφήνουμε τη σούπα να βράσει για 15′, σκεπασμένη με το καπάκι.
– Προσθέτουμε το σπανάκι και βράζουμε για άλλα 5-6′.
– Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και με μπλέντερ χειρός, πολτοποιούμε το μεγαλύτερο μέρος της.
– Σερβίρεται ζεστή με flakes παρμεζάνας και λίγο μαϊντανό.

Πράσα για την υγεία – Συμβουλές υγείας: Παπαρδέλες με πράσα και μανιτάρια

Υλικά συνταγής:
– 1 πακέτο παπαρδέλες ή ταλιατέλες
– 4 πράσα σε ροδέλες
– 400γρ. μανιτάρια σε φέτες
– 50γρ. μανιτάρια πορτσίνι αποξηραμένα
– 3 σκελίδες σκόρδο, σε φέτες
– 1 φλιτζανάκι του καφέ εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο Λακωνίας
– Παρμεζάνα τριμμένη για το σερβίρισμα
– Αλάτι
– Πιπέρι

Εκτέλεση συνταγής:
– Μουλιάζετε τα αποξηραμένα μανιτάρια σε λίγο νερό. Τα στραγγίζετε και τα κόβετε σε φετούλες. Φυλάτε αυτό το νερό στην άκρη.
– Βράζετε τις παπαρδέλες αλ ντέντε σύμφωνα με τις οδηγίες στη συσκευασία τους.
– Μέσα σε ένα πλατύ και βαθύ σκεύος ζεσταίνετε το ελαιόλαδο Λακωνίας και σοτάρετε τα φρέσκα μανιτάρια, τα αποξηραμένα και στραγγισμένα μανιτάρια, τα πράσα και το σκόρδο μέχρι να μαλακώσουν και να ροδίσουν. Ρίχνετε το νεράκι των μανιταριών που κρατήσατε, αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.
– Σουρώνετε τις παπαρδέλες και τις ρίχνετε στο σκεύος με τα μανιτάρια και ανακατεύετε. Προσθέτετε λίγη τριμμένη παρμεζάνα και ανακατεύετε. Μοιράζετε τις παπαρδέλες σε πιάτα, ρίχνετε λίγη επιπλέον παρμεζάνα και σερβίρετε αμέσως.

Πράσα για την υγεία – Συμβουλές υγείας: Μπακαλιάρος με πράσα

Υλικά συνταγής:
– 1.250 γρ. πράσα, όχι πολύ μεγάλα, κομμένα σε χοντρούτσικες ροδέλες
– μια φέτα μπακαλιάρος παστός, γύρω στα 750-1.000 γρ., χωρίς κόκαλο
– 2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
 ελαιόλαδο για το σοτάρισμα και λίγο επιπλέον για το φούρνο
– λίγη πάπρικα και μαύρο πιπέρι
μαϊντανός ψιλοκομμένος
 χυμός από μισό ή ένα λεμόνι
Εκτέλεση συνταγής:
Ξαλμυρίζουμε τον μπακαλιάρο από την προηγούμενη μέρα (αλλάζοντας το νερό του κάθε 4 ώρες). Ρίχνουμε 3-4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα και σοτάρουμε τα πράσα για 3-4 λεπτά. Προσθέτουμε νεράκι και τα αφήνουμε να βράσουν μέχρι να μαλακώσουν και να είναι σχεδόν έτοιμα. 
Αραδιάζουμε τα πράσα σε ένα ταψί ή πυρέξ καλύπτοντας τον πάτο σε μια στρώση. Στρώνουμε τον μπακαλιάρο από πάνω τους κομμένο σε κομμάτια. Προσθέτουμε λίγο ακόμη ελαιόλαδο στο φαγητό, ρίχνουμε το μαϊντανό, την πάπρικα και το πιπέρι, και ψήνουμε στους 180° C, μέχρι να ροδίσει το ψάρι. Αφού το βγάλουμε, περιχύνουμε με το λεμόνι και σερβίρουμε.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News