Enimerotiko.gr
Κύριες ειδήσεις Οδηγίες

Πρεμιέρα αύριο για το Click Away: Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Click Away – Πρεμιέρα αύριο για τη νέα και περιβόητη μέθοδο διάθεσης προϊόντων. Τα ερωτήματα πολλά, από το αν και πως θα λειτουργήσει και ποια τα βήματα που πρέπει κάποιος να κάνει για να μπορέσει να φτάσει στην πόρτα του καταστήματος και να παραλάβει το προϊόν το οποίο έχει παραγγείλει.

Click Away: Το πρώτο τεστ συμμόρφωσης

Η κυβέρνηση έχει προειδοποιήσει πως αν το μέτρο δεν λειτουργήσει όπως προβλέπεται θα επιβληθούν βαρύτατα πρόστιμα και όχι μόνο αφού υπάρχει και περίπτωση το μέτρο να πάψει να είναι σε ισχύ.

Click Away: Χιλιάδες τα μαγαζιά που θα παραμείνουν κλειστά

Οι απορίες που έχουν γεννηθεί στους καταναλωτές για την νέα μέθοδο διάθεσης προϊόντων είναι πολλές, παρόλα αυτά όλες έχουν την απάντηση τους.

1) Από πότε ξεκινάει το click away;

Από αύριο Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020 οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν τις πρώτες τους παραλαβές.

2) Ποιο είναι το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων;

Το ωράριο λειτουργίας είναι διευρυμένο και προαιρετικό. Παρόλα αυτά ξεκινάει από τις 07:00 το πρωί μέχρι τις 09:00 το βράδυ. Θα καθορίζεται από την κάθε επιχείρηση ανάλογα με τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του καταναλωτή.

3) Τα μαγαζιά θα είναι ανοιχτά όλες τις Κυριακές μέχρι το τέλος του χρόνου;

Η λειτουργία και τις υπόλοιπες Κυριακές μέχρι το τέλος του χρόνου δηλαδή στις 20 και στις 27 Δεκεμβρίου είναι προαιρετική και έχει να κάνει με την απόφαση της εκάστοτε επιχείρησης.

4) Πώς θα παραγγέλνουμε τα προϊόντα;

Είτε καλώντας στο κατάστημα και κάνοντας την παραγγελία σας τηλεφωνικά, είτε μέσω internet δηλαδή μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της κάθε επιχείρησης. Αυτόματα φυσικά και παίρνουν προβάδισμα τα μαγαζιά που έχουν ήδη οργανώσει το ηλεκτρονικό τους κατάστημα καθώς με το τηλέφωνο, θα είναι πολύ δύσκολο να γίνει η σωστή επιλογή του προϊόντος. Από την στιγμή που ο πελάτης δεν θα έχει εικόνα του προϊόντος.

5) Πως θα πληρώνουμε;

Τα προϊόντα θα πληρώνονται ηλεκτρονικά. Είτε μέσω web banking είτε με την πιστωτική ή τη χρεωστική μας κάρτα μέσω του ασύρματου POS. το οποίο θα προσκομίζει η πωλήτρια έξω από το κατάστημα.

6) Τι χρειάζεται για να πάμε να παραλάβουμε την παραγγελία;

Να έχει σταλθεί SMS με τον κωδικό 2 στο 13033 και να έχουμε μαζί μας το έγγραφο που θα αποδεικνύει την παραγγελία, τα στοιχεία του καταστήματος και την ώρα του ραντεβού.

7) Πόσο χρόνο έχουμε για να παραλάβουμε τα προϊόντα μας και να πληρώσουμε;

Με βάση τις οδηγίες που δόθηκαν, η αναμονή δεν πρέπει να ξεπερνά τα 10 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι οι υπάλληλοι θα πρέπει να εξυπηρετούν γρήγορα καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλλεται το ανάλογο πρόστιμο.

8) Μπορούμε να μπούμε στο κατάστημα;

Όχι. Απαγορεύεται ρητά. Η συναλλαγή πρέπει να γίνεται μόνο σε εξωτερικό χώρο. Γι’ αυτό και δεν θα επιτραπεί η λειτουργία καταστημάτων που δεν έχουν είσοδο σε εξωτερικό χώρο π.χ τα εμπορικά κέντρα.

9) Μπορούμε να κάνουμε αλλαγές των προϊόντων;

Τα δικαιώματα του καταναλωτή, εξακολουθούν να ισχύουν. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα παραβιάζονται οι υγειονομικοί κανόνες. Άρα, αντικατάσταση του προϊόντος, θα γίνεται ακριβώς με την ίδια διαδικασία: με ραντεβού που θα κλείνεται ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία με το κατάστημα. Η αντικατάσταση θα γίνεται επίσης εκτός του καταστήματος και όλα αυτά εντός 10 ημερών.

10) Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων;

Πολλές και αυτό είναι η αιτία που χιλιάδες επαγγελματίες επέλεξαν να κρατήσουν τα ρολά κατεβασμένα. Θα πρέπει να φροντίσουν ώστε οι υπάλληλοι που θα εξυπηρετούν να μην είναι σε καθεστώς αναστολής. Δεύτερον, οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη λειτουργίας τους με click away να συμπληρώνουν κατάλογο με τα ραντεβού των πελατών, ο οποίος θα επιδεικνύεται υποχρεωτικά στα αρμόδια όργανα σε περίπτωση ελέγχου. Τρίτον, θα απαγορεύουν την είσοδο πελατών στο κατάστημα.

Αν εντοπιστεί πελάτης εντός του καταστήματος θα του επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ ενώ για την επιχείρηση προβλέπεται πρόστιμο έως και 50.000 ευρώ αλλά και πιθανό λουκέτο έως και 90 ημερών. Θα πρέπει επίσης να φροντίζει ώστε η ουρά έξω από το κατάστημα να μην ξεπερνά τα 9 άτομα και η αναμονή για τον κάθε πελάτη να μην ξεπερνά τα 10 λεπτά. Δεδομένου μάλιστα ότι η απόσταση μεταξύ των πελατών, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο μέτρα, η κάθε εμπορική επιχείρηση θα χρειάζεται υπάλληλο και έξω από το κατάστημα για να φροντίζει την τήρηση των κανόνων. Αυτό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που διαθέτουν μόνο έναν υπάλληλο, είναι εξαιρετικά δύσκολο πρακτικά. Γι’ αυτό και εκτιμάται ότι ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, απλά δεν θα λειτουργήσει.

11) Για συναλλαγή με τιμολόγιο θα μπορώ να μπαίνω σε κατάστημα;

Οι πωλήσεις μέσα από τον χώρο του καταστήματος σε επαγγελματίες, θα επιτρέπονται στο εξής μόνο για τα είδη που συνδέονται με την οικοδομή. Ήδη οι αλυσίδες που σήκωσαν ρολά για να πωλούν με τιμολόγιο σε όλα τα επαγγέλματα, θα υποχρεωθούν να ξανακλείσουν τα καταστήματά τους ή να τα λειτουργήσουν μόνο με τη μέθοδο του click away. Επομένως, και οι επαγγελματίες θα μπορούν να αγοράζουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που αγοράζουν και οι υπόλοιποι πολίτες. Απλώς, αντί για απόδειξη, θα ζητούν τιμολόγιο.

12) Τι ισχύει για τα καταστήματα οπτικών και τα βιβλιοπωλεία;

Στα καταστήματα οπτικών θα επιτρέπεται κατόπιν ραντεβού. Στα βιβλιοπωλεία, ο κόσμος θα μπαίνει μέσα αλλά θα πρέπει να τηρεί τους αυστηρούς υγειονομικούς κανόνες.

Τέλος να σημειωθεί ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις θα εξακολουθήσουν να θεωρούνται πληττόμενες και θα ισχύσουν γι’ αυτές όλα τα μέτρα στήριξης: επιστρεπτέα προκαταβολή, αναστολή φόρων και εισφορών, αναστολή συμβάσεων εργασίας, μείωση ενοικίου κλπ. Επίσης, είναι ανοικτό το ενδεχόμενο πρόσθετων μέτρων στήριξης για τις επιχειρήσεις που δεν θα κάνουν καθόλου πωλήσεις μέσω click away.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News