Enimerotiko.gr
PLUS

Πιλότοι απαντούν σε 16 από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις επιβατών που μόνο αυτοί γνωρίζουν την αλήθεια

Είναι πιο εύκολο να πιστέψεις στη μαγεία παρά να καταλάβεις πώς οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν μια μεταλλική κατασκευή 1.000 τόνων να πετάξει στον ουρανό. Η άγνοια προκαλεί φόβο για πράγματα που δεν κατανοούμε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί πιλότοι και άλλοι υπάλληλοι αεροπορικών εταιρειών μοιράζονται ελεύθερα πληροφορίες σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια και τους κινδύνους που εγκυμονούν. Εξηγούν επίσης γιατί τα αεροπλάνα είναι όμορφα αντικείμενα!

Επιλέξαμε 16 σαφείς απαντήσεις στις πιο συναρπαστικές και δύσκολες ερωτήσεις που απασχολούν κάθε άτομο που έχει δει έστω και μια φορά στη ζωή του αεροπλάνο.

16. Πώς έχει πρόσβαση κάποιος στο πιλοτήριο εάν η πόρτα είναι μπλοκαρισμένη από μέσα;

Υπάρχει ένας ειδικός κωδικός που πρέπει να εισαγάγει ένας αεροσυνοδός για πρόσβαση στο πιλοτήριο. Αυτό είναι απαραίτητο σε ορισμένες περιπτώσεις – εάν και οι δύο πιλότοι έχουν χάσει τις αισθήσεις τους, για παράδειγμα. Ο καπετάνιος του αεροσκάφους ανακαλύπτει τον κωδικό πριν από την πτήση και τον δίνει στο πλήρωμα. Μετά την εισαγωγή του κωδικού, η πόρτα ανοίγει μέσα σε ένα λεπτό, εκτός εάν οι πιλότοι κάνουν κάτι. Εάν ένας πιλότος δει στην κάμερα ότι δεν είναι αεροσυνοδός αυτός που βρίσκεται πίσω από την πόρτα, τότε μπλοκάρει εντελώς την πόρτα και δε υπάρχει τρόπος να εισέλθει ο εισβολέας.

15. Μπορούν οι πιλότοι να έχουν πυκνά μουστάκια ή σκουλαρίκια;

Τα μακριά γένια, το μουστάκι, τα σκουλαρίκια και άλλα είδη διακοσμήσεων στο πρόσωπο δεν επιτρέπουν στους πιλότους να φορούν σωστά τις μάσκες οξυγόνου. Οι μάσκες πρέπει να στερεωθούν πολύ σφιχτά στο κεφάλι. Γι ‘αυτό τα πρόσωπα των πιλότων πρέπει πάντα να είναι καθαρά και μερικές φορές επιτρέπεται μόνο ένα περιποιημένο και κοντό μούσι. Διαφορετικά, μπορεί να υπάρξει κάποια κατάσταση που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών.

14. Τι θα συμβεί εάν όλοι οι κινητήρες πάψουν να λειτουργούν;

Κατά τη διάρκεια κάθε πτήσης, τα αεροπλάνα μεταβαίνουν σε λειτουργία όπου οι κινητήρες λειτουργούν με μηδενική μόχλευση.Είναι πολύ σπάνιο οι κινητήρες να μη λειτουργούν πλήρως. Και ακόμη και σε μια τέτοια κατάσταση, υπάρχει ένας τρόπος για να ενεργοποιηθούν ξανά οι κινητήρες.

Αλλά ακόμη και χωρίς τους κινητήρες, ένα αεροπλάνο μπορεί να προσγειωθεί. Το πιο διάσημο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση με ένα Boeing 747 πάνω από τη Java το 1982. Το αεροπλάνο μπήκε σε ένα σύννεφο σκόνης από ένα ηφαίστειο που είχε εκραγεί και έτσι και οι 4 κινητήρες σταμάτησαν να λειτουργούν. Το πλήρωμα κατάφερε να προσγειώσει το αεροπλάνο σε ένα κοντινό αεροδρόμιο και κανένας από τους 263 επιβάτες δεν τραυματίστηκε.

13. Για πόση ώρα λειτουργούν οι μάσκες οξυγόνου;

Το επίπεδο οξυγόνου και η πίεση μέσα στο επίπεδο υποστηρίζονται τεχνητά. Εάν η καμπίνα αποσυμπιεστεί σε μεγάλο ύψος, οι άνθρωποι αρχίζουν να έχουν υποξία: χάνουν τις αισθήσεις τους ​​και μπορεί να πεθάνουν χωρίς μάσκα οξυγόνου.

Οι μάσκες οξυγόνου μπορούν να λειτουργήσουν για 10-15 λεπτά. Είναι αρκετός χρόνος για τον πιλότο να κατεβάσει το αεροπλάνο σε υψόμετρο όπου μπορείτε να αναπνέετε κανονικά. Οι πιλότοι έχουν τις δικές τους μάσκες οξυγόνου που λειτουργούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό συμβαίνει επειδή πρέπει να είναι σε θέση να προσγειωσούν στο αεροπλάνο χωρίς να χάσουν την εστίασή τους. Πριν από κάθε πτήση, οι πιλότοι τσεκάρουν αν οι μάσκες τους λειτουργούν σωστά.

12. Κοιμούνται οι πιλότοι στο πιλοτήριο;

Περίπου το 56% των πιλότων έχει αποκοιμηθεί κατά λάθος κατά τη διάρκεια μιας πτήσης (ή ίσως να κοιμήθηκε). Ευτυχώς, τα σύγχρονα αεροπλάνα λειτουργούν σε αυτόματη λειτουργία για σχεδόν ολόκληρη την πτήση και οι ελεγκτές κυκλοφορίας απαιτούν από τους πιλότους να είναι σε διαρκεί επικοινωνία.

Σε μεγαλύτερες πτήσεις, μπορεί να υπάρχουν 2 πληρώματα ή 3 πιλότοι που αντικαθιστούν ο ένας τον άλλον έτσι ώστε όλοι να μπορέσουν να ξεκουραστούν. Οι πιλότοι κοιμούνται και ξεκουράζονται σε ένα ειδικό δωμάτιο. Είναι σημαντικό το πλήρωμα να είναι σε επαφή με τους ελεγκτές κυκλοφορίας όλη την ώρα και τουλάχιστον ένας χειριστής να ελέγχει την πτήση.

11. Γιατί τα αεροπλάνα κάνουν μερικές φορές κύκλους πριν από την προσγείωση;

Αυτή είναι μια εντελώς φυσιολογική κατάσταση. Το αεροπλάνο μπορεί να κάνει έναν δεύτερο κύκλο για διάφορους λόγους. Για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχει ένα αντικείμενο ή ένα ζώο στο διάδρομο, μπορεί να υπάρχει πολύ ισχυρός πλευρικός άνεμος ή το αεροδρόμιο να είναι προσωρινά κλειστό για την επείγουσα προσγείωση ενός άλλου αεροπλάνου.

Οι επιβάτες ανησυχούν πολύ επειδή, πριν από την πολυαναμενόμενη προσγείωση, το αεροπλάνο ξαφνικά αρχίζει να ανεβαίνει. Στην πραγματικότητα, όλα είναι υπό έλεγχο, και αυτός είναι ένας τυπικός τρόπος για να κάνουν έναν άλλο κύκλο.

10. Εάν ένα μωρό γεννηθεί κατά την διάρκεια πτήσης, από ποια χώρα θα λάβει την ιθαγένεια;

Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Το παιδί μπορεί να είναι πολίτης:

  • Της χώρας στην οποία είναι εγγεγραμμένη η αεροπορική εταιρεία ·
  • Της χώρας πάνω από την οποία γεννήθηκε.
  • Της χώρας στην οποία προσγειώθηκε το αεροπλάνο.
  • Στις περισσότερες περιπτώσεις, η πρώτη επιλογή είναι η πιο δημοφιλής, αλλά η απόφαση λαμβάνεται από την αεροπορική εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη το νόμο.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες δίνουν ένα μπόνους στα μωρά που γεννιούνται κατά την πτήση : την ευκαιρία να πετάνε δωρεάν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

9. Μπορεί ένα αεροπλάνο να προσγειωθεί σε αυτόματη λειτουργία;

Στα σύγχρονα αεροπλάνα, υπάρχουν συστήματα ελέγχου που καθοδηγούν το αεροπλάνο από υψόμετρο 1.000 ποδών σχεδόν έως την προσγείωση στον διάδρομο. Κατά την προσγείωση, είναι δυνατή η επιλογή της αυτόματης λειτουργίας για την ίδια την προσγείωση, αλλά η λειτουργία πρέπει να ενεργοποιηθεί από τον πιλότο. Η λειτουργία πρέπει να ελέγχεται εντελώς και να προσαρμόζεται, εάν χρειαστεί.

Πριν από την προσγείωση, το αεροπλάνο καθοδηγείται από ένα σύστημα προσγείωσης οργάνων και ο πύργος ελέγχου του αεροδρομίου καθοδηγεί το αεροπλάνο και αλλάζει τη διαδρομή του, όπως απαιτείται. Το σύστημα λειτουργεί ακόμη και αν το επίπεδο είναι εντελώς εκτός λειτουργίας.

8. Σε περίπτωση που απαιτείται αναπάντεχη προσγείωση , σε ποιο σημείο είναι ασφαλέστερο να γίνει στο νερό ή στο έδαφος;

Αυτό εξαρτάται από το μοντέλο του αεροπλάνου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι πιο εύκολο να προσγειωθείτε στο έδαφος. Το νερό θα πλημμυρίσει ένα αεροπλάνο πολύ γρήγορα και είναι επίσης «πιο σκληρό» από το έδαφος λόγω της πυκνότητας και της σύστασής του. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, οι πιθανότητες επιβίωσης είναι υψηλότερες όταν προσγειώνονται στο έδαφος και όχι στο νερό.

7. Τι τρώνε οι πιλότοι κατά τη διάρκεια μιας πτήσης;

Υπάρχει ένα ξεχωριστό μενού για πιλότους με μερικά πιάτα από τα οποία μπορούν να διαλέξουν. Εάν ο καπετάνιος προτιμά το κοτόπουλο, τότε ο συγκυβερνήτης θα πάρει το ψάρι ή κάποιο άλλο κρέας. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την αποφυγή δηλητηρίασης από τα ίδια συστατικά. Οι πιλότοι τρώνε με σειρά, και μερικοί τρώνε  στην αίθουσα με τα χειριστήρια χρησιμοποιώντας ειδικά τραπεζάκια.

Αλλά υπάρχουν ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που δεν ακολουθούν αυτόν τον κανόνα, και έτσι οι πιλότοι μπορεί να καταναλώσουν το ίδιο φαγητό με τους επιβάτες.

6. Γιατί οι πιλότοι μερικές φορές πετούν μαζί με τους επιβάτες;

Μερικές φορές οι πιλότοι μπορεί να πετούν από το ένα αεροδρόμιο στο άλλο μαζί με τους επιβάτες. Εν πλω, εάν φορούν στολή, δεν μπορούν να κοιμηθούν, να φάνε ή να παρακολουθήσουν ταινίες με ακουστικά μπροστά από τους επιβάτες. Ένας χειριστής μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους επιβάτες ή ακόμη και να προκαλέσει πανικό. Τις περισσότερες φορές, οι πιλότοι πετούν σε επιπλέον θέσεις στην καμπίνα ή στις θέσεις πρώτης κατηγορίας.

5. Τι είναι χειρότερο: σύγκρουση με πουλί, χαλάζι ή χτύπημα από κεραυνό;

Αστραπές χτυπούν συχνά αεροπλάνα, αλλά οι επιβάτες δεν το παρατηρούν καν. Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διακοπή ρεύματος στο αεροπλάνο. Αλλά οι πιλότοι έχουν οδηγίες που κάνουν επανεκκίνηση όλων των ηλεκτρονικών στο αεροπλάνο και η πτήση συνεχίζεται ως συνήθως.

Τα πουλιά παρουσιάζουν μεγαλύτερο κίνδυνο από ό, τι νομίζετε. Εάν τα πουλιά μπουν σε μια τουρμπίνα, μπορεί να την καταστρέψουν ή ακόμη και να προκαλέσουν πυρκαγιά. Δεν είναι κάθε παρμπρίζ αρκετά ισχυρό για να επιβιώσει από μια σύγκρουση με ένα πουλί. Γι ‘αυτό υπάρχουν ειδικές γεννήτριες που παράγουν ειδικούς θορύβους, ακόμη και στα ελικόπτερα, για να τρομάξουν τα πουλιά.

Μια καταιγίδα από χαλάζι είναι εξίσου επικίνδυνη, αλλά η κακοκαιρία είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπιστεί και να αποφευχθεί.

4. Γιατί υπάρχουν σπείρες στις τουρμπίνες;

Οι τουρμπίνες λειτουργούν σχεδόν χωρίς να κάνουν καθόλου θόρυβο. Εάν πλησιάζετε σε κάποια ενώ λειτουργεί, θα σας σπρώξει μερικά μέτρα μακριά και θα τραυματίσετε σοβαρά. Μετά από μια σειρά ατυχημάτων, οι τουρμπίνες έχουν τώρα σπείρες ή ειδικά σήματα στο κέντρο, έτσι ώστε οι άνθρωποι να βλέπουν εάν ο κινητήρας είναι ενεργοποιημένος ή σβηστός.

3. Μπορεί ένα απλό άτομο να προσγειώσει το αεροπλάνο;

Αν μιλάμε για ένα σύγχρονο αεροπλάνο, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας εδώ. Ένα πρόσφατο πείραμα σε έναν προσομοιωτή πτήσης έδειξε ότι ένας αεροσυνοδός τα καταφέρνει. Ως επί το πλείστον, αυτό οφείλεται σε συστήματα υπολογιστών που θα καθοδηγήσουν και θα προσγειώσουν το αεροπλάνο καθώς το άτομο στο πιλοτήριο λαμβάνει οδηγίες μέσω του ραδιοφώνου σχετικά με το τι πρέπει να κάνει.

2. Γιατί δε δίνουν αλεξίπτωτο στους επιβάτες;

Αυτό ακούγεται περίεργο, αλλά το αλεξίπτωτο πιθανότατα δε θα σώσει τη ζωή σας εάν το αεροπλάνο αρχίσει να πέφτει. Ακόμα και σε ήρεμη κατάσταση, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να το φορέσουν σωστά και να προσγειωθούν με ασφάλεια. Και για να βγείτε από ένα αεροπλάνο χωρίς να τραυματιστείτε, ένα αεροσκάφος πρέπει να πετάει αργά και να μη βρίσκεται πάνω από 16.000 πόδια.

Αλλά υπάρχουν μερικοί επιβάτες που παίρνουν το αλεξίπτωτο μαζί τους ως χειραποσκευή. Μπορείτε να το ακολουθήσετε κι εσείς, αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι το αλεξίπτωτο κοστίζει όσο και ένα καλό αυτοκίνητο.

1. Φοβούνται οι πιλότοι να πετάξουν;

Η μεγαλύτερη συντριβή αεροπλάνου στην ιστορία δε συνέβη στον ουρανό, συνέβη στο έδαφος. Το 1977, 2 αεροπλάνα συγκρούστηκαν στο διάδρομο και 583 άτομα πέθαναν. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κατά τα πρώτα 3 λεπτά μετά την απογείωση και 8 λεπτά πριν από την προσγείωση.Αλλά ακόμη και τότε, το 95,7% των ανθρώπων που ήταν παρόντες σε αεροπορικό δυστύχημα επέζησαν.

Εάν θέλετε να έχετε περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης, καθίστε στο πίσω μέρος του αεροπλάνου: τα ασφαλέστερα καθίσματα είναι εκεί. Επιλέξτε θέσεις που βρίσκονται μέσα στις 5 σειρές  κοντά από τις εξόδους κινδύνου.

Μπόνους: Πρέπει να χειροκροτάμε τους πιλότους;

Στην πραγματικότητα, στους πιλότους αρέσει όταν οι αεροσυνοδοί τους λένε ότι η προσγείωση τους εκτιμήθηκε και ότι οι επιβάτες χειροκρότησαν. Ορισμένοι πιλότοι στέκονται ακόμη και στην έξοδο λέγοντας αντίο στους επιβάτες και μπορείτε να τους ευχαριστήσετε αυτοπροσώπως. Μπορείτε ακόμη και να τους προσφέρετε μια σοκολάτα. Θα τους αρέσει!

Ποια άλλη ερώτηση θα θέλατε να κάνετε σε έναν πιλότο;

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News