o-kyriarchos-ton-aitheron-to-pio-diasimo-aeroplano-olon-ton-epochon-poy-chreiastikan-50-000-atoma-gia-na-ftiachtei-51213
19:57

Ο κυρίαρχος των αιθέρων: Το πιο διάσημο αεροπλάνο όλων των εποχών που χρειάστηκαν 50.000 άτομα για να φτιαχτεί

19:57
Χριστίνα Προφαντή

Το Boeing 747 είναι το πιο διάσημο αεροπλάνο όλων των εποχών, το οποίο κατασκευάστηκε μέσα σε ενάμισι χρόνο, ύστερα από δουλειά 50.000 ανθρώπων και είχε χωρητικότητα 500 επιβατών.

Είχαν μπροστά τους μια αποστολή από αυτές που μοιάζουν εκ των προτέρων καταδικασμένες ν’ αποτύχουν μ’ εκκωφαντικό τρόπο: πού ακούστηκε μέσα σε 16, μόλις, μήνες να κατασκευάσεις ένα ιπτάμενο μεγαθήριο, το οποίο θα χωράει στα σιδερένια «σωθικά» του σχεδόν μισή χιλιάδα ανθρώπους;

Advertisement

Boeing 747: Έφερε την επανάσταση στον τομέα των αερομεταφορών

Advertisement

Το εγχείρημα θα έβγαινε εκτός αρχικού προγραμματισμού, το αεροσκάφος που- σύμφωνα με το θρυλικό περιοδικό TIMES– «Θα έφερνε την επανάσταση στον τομέα των αερομεταφορών» δε θα ήταν έτοιμο εγκαίρως και τα Κονγκόρντ, που έσπαγαν το φράγμα του ήχου με την ταχύτητά τους, θα συνέχιζαν να κυριαρχούν στους αιθέρες. Όμως…

Advertisement

Advertisement

Boeing 747: Φτιάχτηκε από 50.000 άτομα κάθε ειδικότητας

Όμως ουδείς είχε υπολογίσει τους “Incredibles”. Οι «Απίθανοι» ήταν μια τεράστια ομάδα αποτελούμενη από 50.000 άτομα κάθε ειδικότητας, οι οποίοι μαζεύτηκαν στα τέλη των 60s στο κολοσσιαίο εργοστάσιο της Μπόινγκ, προκειμένου να φτιάξουν σε σκάρτο 1.5 χρόνο το πιο διάσημο αεροπλάνο όλων των εποχών: το Boeing 747.

Boeing 747: Το αρχικό του όνομα ήταν “Jumbo Jet”

Advertisement

To “Jumbo Jet”, όπως ήταν το αρχικό του όνομα για διαφημιστικούς λόγους, ήταν το πρώτο αεροσκάφος ευρείας ατράκτου που κατασκευάστηκε και πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 9 Φλεβάρη του 1969.

Boeing 747: Μεταφέρει ακόμη και σήμερα 500 επιβάτες

Το γεγονός πως μπορεί να μεταφέρει 500 επιβάτες τη φορά του έδωσε τεράστιο πλεονέκτημα έναντι του Κονγκόρντ των 100 θέσεων, κι έτσι δεν άργησε να γίνει το νο1 σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό πως «βασιλεύει» μέχρι και σήμερα, καθώς όλες οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες το χρησιμοποιούν (αν και αναμένεται να αντικατασταθεί στο εγγύς μέλλον από το Boeing Y3).

Βέβαια, δεν ήταν τα πάντα εξ αρχής ρόδινα στο 747. Μπορεί οι “Incredibles” να είχαν ολοκληρώσει το θαύμα τους και να είχαν παραδώσει το γιγαντιαίο σιδερένιο πουλί εντός του προκαθορισμένου χρόνου, όμως δεν έλειπαν τα προβλήματα.

Boeing 747: Δεν έλειψαν τα προβλήματα

Ο ελαττωματικός του κλιματισμός ήταν συχνά αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού από τους επιβάτες, τα φώτα της καμπίνας άναβαν και έσβηναν στις πιο… άκυρες στιγμές, προκαλώντας σύγχυση στο κοινό, ενώ σχηματίζονταν μεγάλες ουρές έξω από τις 12 συνολικά τουαλέτες του Μπόινγκ.

Ακόμα, κατηγορήθηκε πως οι τεράστιοι κινητήρες του ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι υπεύθυνοι για «επιβλαβείς αναθυμιάσεις», με τους ειδήμονες ν’ αναφέρουν πως κάθε νέο μοντέλο του είναι χειρότερο από το προηγούμενο.

Boeing 747: Το παρατσούκλι του «Βασιλιάς των ουρανών»

Με την πάροδο των ετών, φυσικά, τα προβλήματα λύθηκαν και σήμερα, 51 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη πτήση του με τις αερογραμμές Παν Αμ, είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των αιθέρων. Άλλωστε, το παρατσούκλι του δεν ψεύδεται: «Βασιλιάς των ουρανών».