9 ορμόνες που μας παχαίνουν χωρίς να το καταλαβαίνουμε και τι να κάνουμε για να τις «ξεγελάσουμε»
Enimerotiko.gr
Υγεία

9 ορμόνες που μας παχαίνουν χωρίς να το καταλαβαίνουμε και τι να κάνουμε για να τις «ξεγελάσουμε»

Οι ορμόνες παίζουν καταλυτικό παράγοντα στην αύξηση του βάρους, εκτός από την κακή διατροφή και την καθιστική ζωή.

Ειδικότερα, υπάρχουν κάποιες ορμόνες που πιθανώς να σας εμποδίζουν από το στόχο σας να χάσετε βάρος. Δείτε ποιες είναι αυτές και πώς να τις εξισορροπήσετε.

Ορμόνες: Υψηλά επίπεδα οιστρογόνων

Τα οιστρογόνα θα σας κάνουν να παίρνετε βάρος ακόμα και αν δεν τρώτε πολύ. Γι’ αυτό, πρέπει να καταναλώσετε λιγότερο κρέας και να το αντικαταστήσετε με λαχανικά. Οι τροφές με υψηλές ίνες δεσμεύουν τα οιστρογόνα και τα απομακρύνουν από τον οργανισμό.

Ορμόνες: Έλλειψη σε σεροτονίνη

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που το ρίχνουν στα γλυκά για να αντιμετωπίσουν την θλίψη τους και έτσι παχαίνουν. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλες πηγές σεροτονίνης όπως τα αυγά, οι ξηροί καρποί και ο ανανάς. Η γυμναστική μπορεί επίσης να αυξήσει τα επίπεδα σεροτονίνης.

Ορμόνες: Υψηλά επίπεδα γκρελίνης

Η γκρελίνη είναι η ορμόνη που αποφασίζει αν είστε πεινασμένος ή όχι. Για να τη ξεγελάσετε, καλό θα ήταν να τρώτε τροφές που φουσκώνουν το στομάχι όπως λαχανικά, φρούτα και δημητριακά και να μειώσετε τη ζάχαρη και τις επεξεργασμένες τροφές, γιατί έχουν πολλές θερμίδες και δεν μειώνουν την γκρελίνη, με συνέπεια να πεινάτε. Επιπροσθέτως, ο ύπνος και η ξεγνοιασιά είναι ο καλύτερος τρόπος ώστε να την κρατήσετε σε χαμηλά επίπεδα.

Ορμόνες: Αυξημένα επίπεδα σε νευροπεπτίδια Υ

Σ’ αυτήν την περίπτωση δεν θα χορταίνετε με τίποτα και κάνει το λίπος να συσσωρεύεται στην πλάτη και τους γλουτούς. Αποφύγετε δια ροπάλου τροφές με ζάχαρη.

Ορμόνες: Αυξημένη προλακτίνη

Η προλακτίνη θα οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση του βάρους, σε τριχοφυΐα και αλλαγές στην περίοδο. Θα πρέπει να επισκεφθείτε τον γιατρό σας.

Ωστόσο, υπάρχουν τροφές που βοηθάνε, όπως το ginseng.

Ορμόνες: Έλλειψη σε γλυκαγόνη

Η γλυκαγόνη μειώνει την όρεξη και βοηθάει στην πέψη των λιπαρών ουσιών. Ωστόσο, η έλλειψη της από τον οργανισμό, μπορεί να δείχνει πως υπάρχει πρόβλημα στα νεφρά, το συκώτι ή το πάγκρεας.

Για ν’ αυξηθούν τα επίπεδα, θα πρέπει ν’ αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες και να ασκείστε. Καλό θα ήταν να κάνετε μεγάλα διαλείμματα ανάμεσα στα γεύματα (χωρίς να λιμοκτονείτε), ώστε η ορμόνη να χωνεύει μόνη της τα λιπαρά.

Ορμόνες: Έλλειψη αδρεναλίνης

Η αδρεναλίνη αυξάνει τον μεταβολισμό και καίμε πιο γρήγορα λίπος. Ωστόσο, θα πρέπει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες, να κόψετε υδατάνθρακες όπως το λευκό ψωμί, το καλαμπόκι και το ρύζι, ώστε η αδρεναλίνη να αρχίσει να καταπολεμάει τους ιστούς λίπους.

Ορμόνες: Αυξημένα επίπεδα σε τεστοστερόνη

Η τεστοστερόνη παίζει σημαντικό ρόλο και στο γυναικείο σώμα, εκτός από το ανδρικό. Τα αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης προκαλούν αύξηση του βάρους και των αποθεμάτων λίπους στο πάνω μέρος του σώματος. Καλό θα ήταν να τρώτε δημητριακά ολικής άλεσης, σόγια και καφέ, ενώ να αποφεύγετε την ζάχαρη.

Ορμόνες: Έλλειψη αδιπονεκτίνης

Η αδιπονεκτίνη βοηθάει στην απώλεια βάρους και δεν επηρεάζει την όρεξη. Η ορμόνη αυτή αυξάνεται από το περπάτημα, όπως και τα φιστίκια, τα μονοακόρεστα λιπαρά, όπως ελαιόλαδο ή αβοκάντο, για να εξαφανιστεί το λίπος ακόμα πιο γρήγορα.


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα