Enimerotiko.gr
Υγεία

Κουνουπίδι: 10 λόγοι για να το τρώτε καθημερινά, οι ευεργετικές ιδιότητες και ο σωστός τρόπος κατανάλωσης

Το κουνουπίδι έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό και προσφέρει στο σώμα μας πολλές θρεπτικές ουσίες, όπως φυτικές ίνες.

Αν ανήκετε στη ομάδα που απεχθάνεται τη γεύση και τη μυρωδιά του κουνουπιδιού, ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε γι’ αυτό το σταυρανθές λαχανικό.

Όπως είναι γνωστό, περιέχει πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3, Β6 και φυλλικό οξύ), καθώς και βιταμίνες C, K και E.

Επιπροσθέτως, περιέχει πολλά σημαντικά μεταλλικά στοιχεία, όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο και μαγγάνιο. Και είναι μία από τις πλουσιότερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης.

Η ποσότητα λίπους που περιέχει είναι ελάχιστη. Μαζί με την πρωτεΐνη, το λαχανικό αυτό περιέχει μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών και λιπαρών οξέων Ωμέγα-3.

Κουνουπίδι: Συνεισφέρει στην καρδιαγγειακή υγεία

Η βιταμίνη Κ που λαμβάνουμε από το κουνουπίδι έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος.

Αυτό με τη σειρά του συμβάλλει στην αποφυγή της συσσώρευσης λιπών στο αίμα σας. Τα λίπη στο αίμα σας μπορούν να προκαλέσουν καρδιαγγειακά προβλήματα, όπως αρτηριοσκλήρωση.

Η σουλφοραφάνη που περιέχει το κουνουπίδι μπορεί επίσης να βοηθήσει πολύ. Μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της αρτηριακής σας πίεσης.

Κουνουπίδι: Προστατεύει το στομάχι

Όπως ήδη αναφέραμε, το κουνουπίδι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Αυτές βοηθούν πολύ στην πέψη. Οι φυτικές ίνες προάγουν επίσης την αποβολή των τοξινών από το σώμα.

Από την άλλη πλευρά, η σουλφοραφάνη που περιέχει προστατεύει τα τοιχώματα του στομάχου σας. Αυτό κάνει το στομάχι σας πιο ανθεκτικό απέναντι στα βλαβερά βακτήρια.

Το κουνουπίδι περιέχει επίσης μια υγιεινή ποσότητα ισοθειοκυανατών. Αυτό σημαίνει ότι βοηθάει στην προστασία σας από στομαχικά έλκη ή καρκίνο του παχέος εντέρου.

Κουνουπίδι: Προλαμβάνει την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας

Το κουνουπίδι κάνει πολύ καλό στην υγεία των ματιών. Αυτό οφείλεται κυρίως στην περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικές ουσίες. Τα συστατικά αυτά μειώνουν τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να προλάβουν την τύφλωση.

Η σουλφοραφάνη προστατεύει τους ιστούς του αμφιβληστροειδούς σας. Ο αμφιβληστροειδής μπορεί να βλαφτεί λόγω οξειδωτικού στρες. Λόγω αυτού, το κουνουπίδι βοηθάει πολύ στην προστασία της όρασής σας. Και μπορεί να προλάβει άλλες ασθένειες των ματιών, όπως τον καταρράκτη.

Κουνουπίδι: Καταπολεμά τη βλάβη που προκαλεί η υπεριώδης ακτινοβολία

Η σουλφοραφάνη στο κουνουπίδι μπορεί επίσης να προστατέψει το δέρμα σας από βλάβες που οφείλονται στις υπεριώδεις ακτίνες.

Όταν τρώτε κουνουπίδι, προστατεύετε το σώμα σας από προβλήματα όπως:

φλεγμονή
καρκίνο του δέρματος λόγω υπεριώδους ακτινοβολίας
κοκκίνισμα του δέρματος λόγω αυξημένης ροής του αίματος μετά από ηλιακό έγκαυμα
κυτταρική βλάβη

Είναι σημαντικό να μην εκτίθεστε υπερβολικά στον ήλιο. Η κατανάλωση κουνουπιδιού δεν αρκεί. Να θυμάστε να φοράτε αντηλιακό. Επίσης, μην κάνετε ηλιοθεραπεία για ώρες.

Κουνουπίδι: Νευροεκφυλιστικές διαταραχές

Ακόμα ένας λόγος για να τρώτε κουνουπίδι είναι ότι σας βοηθάει να προστατευτείτε από νευροεκφυλιστικές διαταραχές. Η σουλφοραφάνη ενεργοποιεί αποτοξινωτικά ένζυμα. Βοηθάει επίσης τον εγκέφαλό σας να θεραπεύσει τις βλάβες στους νευρώνες λόγω οξειδωτικού στρες ή φλεγμονής.

Αυτό σημαίνει ότι θα έχετε λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσετε νόσους όπως το Πάρκινσον και το Αλτσχάιμερ.

Κουνουπίδι: Καταπολεμά την υπέρταση

Μπορείτε να βοηθήσετε τις αρτηρίες σας τρώγοντας κουνουπίδι, χάρη στις αντιοξειδωτικές και στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που διαθέτει.

Τα λιπαρά οξέα Ωμέγα-3 και οι φυτικές ίνες σάς βοηθούν να μειώσετε τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης (LDL). Αυτό είναι πολύ καλό αν αντιμετωπίζετε καρδιολογικά προβλήματα. Σας βοηθάει επίσης να αποφύγετε τα προβλήματα με την καρδιά σας.

Κουνουπίδι: Ισορροπεί τους ηλεκτρολύτες

Η κατανάλωση κουνουπιδιού σάς βοηθάει να ισορροπήσετε τα επίπεδα των ηλεκτρολυτών σας. Χάρη σε αυτό, το νευρικό σας σύστημα λειτουργεί σωστά. Και, ως αποτέλεσμα, οι μύες σας θα συσπώνται όπως πρέπει.

Αν είστε αθλητικός τύπος, πιθανώς καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες αθλητικών ποτών. Πολλοί άνθρωποι τα καταναλώνουν για να ισορροπούν τους ηλεκτρολύτες τους.

Το πρόβλημα είναι ότι τα ποτά αυτά περιέχουν επίσης σάκχαρα που δεν χρειάζεστε. Μια καλή εναλλακτική είναι να συμπεριλάβετε το κουνουπίδι στη διατροφή σας.

Κουνουπίδι: Σωστή λειτουργία εγκεφάλου

Ο φώσφορος στο κουνουπίδι βοηθάει πολύ στην αποκατάσταση των κυτταρικών μεμβρανών. Αυτό είναι ουσιαστικό για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού σας συστήματος.

Ταυτόχρονα, δύο άλλες σημαντικές ουσίες είναι το κάλιο και η βιταμίνη Β6. Υποστηρίζουν την υγεία των νευροδιαβιβαστών και του εγκεφάλου συνολικά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, αν θέλετε ο εγκέφαλός σας να βρίσκεται σε εγρήγορση και να λειτουργεί σωστά.

Κουνουπίδι: Κρατάει μακριά τον διαβήτη

Μπορεί να προλάβει την εμφάνιση διαβήτη. Αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C και κάλιο. Αυτά τα δύο συστατικά ρυθμίζουν τη γλυκόζη στο αίμα σας και τον μεταβολισμό σας.

Όταν τα επίπεδα του καλίου σας είναι χαμηλά, τα επίπεδα της γλυκόζης σας μπορεί να αυξηθούν. Αυτό μπορεί να αποτελεί σημαντική απειλή αν έχετε διαβήτη.

Λόγω αυτού, είναι πολύ σημαντικό να τρώτε αρκετές τροφές που περιέχουν υψηλά επίπεδα καλίου.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο BioMed Research International, η βέλτιστη απόδοση των θρεπτικών ουσιών του κουνουπιδιού επιτυγχάνεται όταν αυτό μαγειρεύεται με τη διαδικασία του μπλανσαρίσματος ή στον ατμό.