Enimerotiko.gr
Υγεία

Πρήξιμο κοιλιάς – Τυμπανισμός: Γιατί συμβαίνει – Πως θα τον αποφύγετε – Πως θα τον εξαφανίσετε στο λεπτό

Φούσκωμα κοιλιάς: Πρόκειται για την αίσθηση διόγκωσης της κοιλιάς, γνωστή και ως κοιλιακό φούσκωμα. Πολλοί αναρωτιούνται για ποιο λόγο, μπορεί να προκαλείται, αυτό, το φούσκωμα. Συνήθως, έχει να κάνει με διαταραχή της φυσιολογικής κινητικότητας. Έτσι, δημιουργούνται αυξημένα αέρια, τα οποία προκαλούν, το συγκεκριμένο φούσκωμα κοιλιάς.

Από εκεί και πέρα, τα αυξημένα αέρια, μπορεί να προκαλέσουν και άλλα συμπτώματα. Το πιο συνηθισμένο είναι η αυξημένη αποβολή αερίων από τον πρωκτό. Επίσης, ο ασθενής παρουσιάζει πόνο στην κοιλιακή χώρα, ο οποίος απομακρύνεται με την αποβολή αερίων ή κοπράνων.

Συμβουλές υγείας:

Έλεγχος της κοιλιακής διάτασης: Αν έχετε κοιλιακή διάταση, πρέπει να σας δει κάποιος ιατρός. Σε περιπτώσεις, διάρροιας, δυσκοιλιότητας, απώλειας βάρους και αιμορραγίας, αυξάνονται οι πιθανότητες να έχετε κάτι σοβαρό.

Φούσκωμα κοιλιάς: Ποιες οι αιτίες του κοιλιακού φουσκώματος

– Δίαιτα
– Σύνδρομο δυσαπορρόφησης
– Κατάποση αέρα
– Ευερέθιστο έντερο
– Μερική απόφραξη εντέρου
– Δυσκοιλιότητα
– Έμμηνη ρύση
– Άλλα αίτια

 Πολύ σπάνια
– Ασκίτης
– Oγκοι
– Λοίμωξη

Φούσκωμα κοιλιάς: Ποιες τροφές μπορούν να προκαλέσουν αέρια

– φασόλια
– λαχανικά (σ.σ. μπρόκολο, λάχανο, λαχανάκι Βρυξελλών, κρεμμύδια, αγκινάρες, σπαράγγια)
– τα φρούτα (σ.σ. αχλάδια, μήλα, ροδάκινα)
– τα ολικής αλέσεως (σ.σ. σιτάρι ολικής αλέσεως, πίτουρο)
– τα ηδύποτα και τα φρουτοποτά
– το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (σ.σ. τυρί, παγωτό, ψωμί, δημητριακά, dressing της σαλάτας)
– οι τροφές που περιέχουν σορβιτόλη (σ.σ. διαιτητικές τροφές, γλυκά και τσίχλες χωρίς ζάχαρη)

Φούσκωμα κοιλιάς: Ποια προϊόντα συστήνονται

– τρόφιμα που δεν προκαλούν αέρια
– τρόφιμα που δεν περιέχουν υψηλά λιπαρά

Φούσκωμα κοιλιάς: Αντιμετώπιση

– Κατανάλωση υγρών
– Αποφυγή κατανάλωσης ανθρακούχων ποτών
– Κατανάλωση τροφών, ενισχυμένων σε προβιοτικά
– Μη κατανάλωση αλατιού
– Κατανάλωση τροφών, ενισχυμένων σε κάλιο, (σ.σ. ντομάτα, αγγούρι, μπανάνα)
– Κατανάλωση τζίντζερ, μάραθου και μαϊντανού
– Διατήρηση του φυσιολογικού σωματικού βάρους,
– Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ
– Αργό μάσημα της τροφής
– Αποφυγή μασήματος τσίγλας
– Αποφυγή ύπνου μετά από γεύμα
– Αποφυγή κατανάλωσης γαλακτοκομικών, σόγιας, καλαμποκιού, αγγουριού, πιπεριάς, ραπανακιών, ρεβιθιών, φακής, μήλων
– Αποφυγή κατανάλωσης μπρόκολου, κουνουπιδιού, λάχανου Βρυξελλών, λάχανου γενικώς, ωμών κρεμμυδιών, φασολιών, μπιζελιών

Διαβάστε επίσης:

Καθαριότητα σπιτιού: 16 εύκολοι τρόποι για να κάνετε το σπίτι σας να αστράφτει

10 τηλεοπτικοί «κακοί» της Ελληνικής τηλεόρασης που άφησαν ιστορία

«Όσο χτυπάει η καρδιά μου, θα είμαι εδώ για σένα». Η τρυφερή εξομολόγηση μιας μάνας

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News