eleni-tsaligopoyloy-o-ntalaras-poy-tin-anedeixe-to-paidi-sta-19-kai-giati-pisteyei-oti-den-itan-kali-mana-24374
20:02

Ελένη Τσαλιγοπούλου: Ο Νταλάρας που την ανέδειξε, το παιδί στα 19 και γιατί πιστεύει ότι δεν ήταν καλή μάνα

20:02
Newsroom

Η Ελένη Τσαλιγοπούλου γεννήθηκε στις 11 Απριλίου 1963 στη Νάουσα Ημαθίας, όπου και μεγάλωσε. Ασχολήθηκε από πολύ νωρίς με το έντεχνο τραγούδι μαζί με τον αδελφό της, ο οποίος είναι επίσης μουσικός.

Γράφει η Έπη Τρίμη

Advertisement

Το 1985, παρακολουθεί μαθήματα κλασικού τραγουδιού στη Θεσσαλονίκη. Τον ίδιο χειμώνα τραγουδάει επαγγελματικά για πρώτη φορά στην “Όμορφη Νύχτα”, όπου έρχεται σε επαφή με το Γιώργο Ζήκα, τραγούδια του οποίου θα ερμηνεύσει στον πρώτο της προσωπικό δίσκο.

Το 1987 την καλεί ο Μάνος Χατζιδάκις να εμφανιστεί στο «Σείριο» ως ερμηνεύτρια του Σταμάτη Σπανουδάκη, ενώ το καλοκαίρι του ίδιου έτους εμφανίζεται μαζί με το Γιώργο Νταλάρα σε μεγάλη περιοδεία του σε Ελλάδα, Ευρώπη και Αμερική.

Advertisement

Advertisement

Στην Αθήνα ξεκίνησε κυρίως πλάι στο Γιώργο Νταλάρα

Στην αρχή της καριέρας της, λόγω της χαρακτηριστικής της φωνής συχνά τη συγχέουν με την Ελευθερία Αρβανιτάκη. Το 1989, συνεργάζεται με την Οπισθοδρομική Κομπανία, καθώς και με το Νίκο Ξυδάκη, ενώ την επόμενη χρονιά κυκλοφορεί ο δίσκος της “Κορίτσι και Γυναίκα”, ο οποίος είχε προκαλέσει αίσθηση, καθώς αποτέλεσε μια από τις δουλειές που έδωσαν ώθηση στο λεγόμενο “σύγχρονο έντεχνο”, όπως αυτό διαμορφώθηκε κατά τη δεκαετία του 1990.

Στη συνέχεια, εμφανίζεται με άλλα μεγάλα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού, τόσο σε συναυλίες όσο και δισκογραφικά. Το 1994-1995, εμφανίζεται στο “Χάραμα” μαζί με τη Δήμητρα Γαλάνη, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και το Γεράσιμο Ανδρεάτο.

Advertisement

Στα τέλη του 1996 κυκλοφορεί η “Αρζεντίνα”, ενώ δύο χρόνια αργότερα ακολουθεί το “Στην Εποχή Του Ονείρου”, δίσκος που περιλαμβάνει ζωντανές ηχογραφήσεις από τις εμφανίσεις της στην «Ιερά Οδό». Την περίοδο 1998-1999, εμφανίζεται μαζί με τη Μελίνα Κανά στα 13 Φεγγάρια. Το 1999, αλλάζει ύφος τραγουδιών και η νέα της δισκογραφική δουλειά έχει έντονα στοιχεία δυτικής ποπ μουσικής, την οποία προωθεί με συναυλίες ανά τη χώρα και συνεργασίες π.χ. με το Δημήτρη Μπάση, τους Mode Plagal, όπως και τους Μίκρο αργότερα το 2007.

Τα επόμενα χρόνια, συνεργάζεται με τους: Γιάννη Κότσιρα (2000), Νίκο Πορτοκάλογλου και Γιώργο Ανδρέου (2001), Μανώλη Λιδάκη (2002), ενώ συμμετέχει στο soundtrack της ταινίας “Το κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο” των Ρέππα-Παπαθανασίου (2001). Το 2004, συμμετέχει σε αφιέρωμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για το Βασίλη Τσιτσάνη, ενώ το καλοκαίρι συμμετέχει ως κορυφαία του Χορού στην παράσταση “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

To 2005, συνεργάστηκε σε καλοκαιρινή περιοδεία με την Τάνια Τσανακλίδου, ενώ παράλληλα στη δισκογραφική της δουλειά “Αγαπημένο μου Ημερολόγιο”, μαζί με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας, καταπιάνεται με ερμηνείες παραδοσιακών δημοτικών από όλη την Ελλάδα, έχοντας ήδη από την αρχή της καριέρας της καταβολές και έμπνευση από το λαϊκό και δημοτικό τραγούδι.

Advertisement

Το 2008 εμφανίστηκε με την Ανδριάνα Μπάμπαλη και τη Γιώτα Νέγκα στην “Αποθήκη του Μύλου” στη Θεσσαλονίκη, ενώ μαζί με τη Γλυκερία και το συγκρότημα Τρίφωνο στο “Polis Theater”.

Τσαλιγοπούλου: Το τραγούδι με κάνει καλύτερο άνθρωπο

“Καταρχάς να ξεκαθαρίσω ότι δεν θα ήθελα να ξανά ήμουν νέα, πολύ άγχος βρε παιδί μου. Ωστόσο θα ήμουν αχάριστη αν δεν είχα χαρεί αυτό το ταξίδι, κι αν δεν το χαιρόμουν ακόμα. Το τραγούδι δίνει μαγικά συστατικά στη ζωή μου και με κάνει καλύτερο άνθρωπο, είχε πει η Ελένη Τσαλιγοπούλου.

Τραγούδησα σημαντικά τραγούδια από το τέλος της δεκαετίας του ογδόντα μέχρι τώρα, ανθρώπων της γενιάς μου αλλά και νεότερων, λάτρεψα τους μεγάλους μας έντεχνους, και συγκινήθηκα με τα λαϊκά, τα ρεμπέτικα και τα παραδοσιακά τραγούδια. Όλα αυτά έγιναν το ρεπερτόριο μου σε όλη τη διάρκεια της πορείας μου στο τραγούδι, και είναι ακόμη. Επίσης μέσα σε αυτά τα χρόνια γνώρισα πολλούς σημαντικούς ανθρώπους που για μένα ήταν καθοριστικό, γιατί παρέα με όλους αυτούς τους ανθρώπους διαμόρφωσα κάτι θεμελιώδες για μένα, αισθητική”.

Η φωνή μου είναι 10 φορές καλύτερη από τότε που έκοψα το τσιγάρο

“Κάπνιζα τσιγάρα και έπινα ποτά επί χρόνια. Αισθάνομαι, όμως, περισσότερο δυνατή από τότε που έκοψα το τσιγάρο, δηλαδή τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Και αυτό είναι για μένα τέλειο. Η φωνή μου πλέον είναι δέκα φορές καλύτερη”, είχε αποκαλύψει η τραγουδίστρια. Η Ελένη Τσαλιγοπούλου, ώριμη και κατασταλαγμένη πλέον, αντιλαμβάνεται τους πολλαπλούς ρόλους που έχει αναλάβει στη ζωή της. Και είναι πράγματι φανερό, όταν σου μιλά, πως το μυστικό της επιτυχίας της βρίσκεται στην έμφυτη ανησυχία της για αλλαγή και εξέλιξη.

Η προσωπική ζωή της Ελένης Τσαλιγοπούλου

Η τραγουδίστρια κατοικεί στους Θρακομακεδόνες Αττικής και έχει έναν γιο, τον Αργύρη, που γεννήθηκε το 1981. Η Ελένη είχε πει για το ρόλο της ως μητέρα: “Αισθάνομαι τυπική Ελληνίδα μαμά, ασχολούμαι πολύ με το σπίτι μέσα και έξω, μαγειρεύω σχεδόν καθημερινά, γίνονται συχνά μαζώξεις με φίλους, με οικογένεια, μου αρέσει να φροντίζω τους καλεσμένους μου, τους ταΐζω κυριολεκτικά στο στόμα. Επίσης είμαι ακόμη… μαμάρα κανονική”.

Στην ηλικία των 19 ετών δεν ήμουν έτοιμη να γεννήσω και να μεγαλώσω ένα παιδί

Θυμάμαι, άλλες φίλες μου είχαν κάνει παιδί σε εκείνη την ηλικία ή και πιο μικρές, είχε πει σε συνέντευξή της η Ελένη Τσαλιγοπούλου λέγοντας: ” Σίγουρα δεν ήμουν καλή μάνα, όχι επειδή δούλευα πολλές ώρες, αλλά γιατί ήμουν αρκετά νέα. Χειριζόμουν τον γιο μου σαν να ήταν ο μικρότερος αδελφός μου. Οπότε έλεγα περισσότερα “ναι” απ’ ό,τι “όχι”. Αυτό με γέμισε ενοχές. Είναι πολύ σημαντικό για έναν γονιό να θέτει όρια στα παιδιά. Ευτυχώς, μέσα στα χρόνια, έκανα τις διορθωτικές κινήσεις μου και κατάφερα, επιτέλους, να γίνω ένας άνθρωπος πιο ολοκληρωμένος, αλλά και να γίνω καλύτερη μάνα”.

Μεγαλώνοντας, υπήρχαν στιγμές που η Ελένη Τσαλιγοπούλου επιθυμούσε να κάνει ένα δεύτερο παιδί. “Στην πράξη, όμως, αυτό δεν μπορούσε να γίνει, είχε εξομολογηθεί η τραγουδίστρια.” Ήμουν πάνω στο πικ της καριέρας μου. Είχα ελάχιστο χρόνο για μένα. Ήμουν με μια βαλίτσα στο χέρι και όργωνα όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό κάνοντας συναυλίες και μουσικές παραστάσεις. Παράλληλα δισκογραφούσα. Έδινα περισσότερη έμφαση στην καριέρα μου, παρά στην προσωπική μου ζωή”.