miranta-koynelaki-oi-oikonomikes-dyskolies-i-ergasia-choris-ensima-ta-vivlia-kai-ta-senaria-poy-egrapse-21749
19:49

Μιράντα Κουνελάκη: Οι οικονομικές δυσκολίες, η εργασία χωρίς ένσημα, τα βιβλία και τα σενάρια που έγραψε

19:49
Newsroom

Η Μιράντα Κουνελάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ελληνικού Ωδείου, απ’ όπου αποφοίτησε το 1961.

Της: Έπη Τρίμη

Advertisement

Επίσης έκανε αρκετά χρόνια σπουδές μουσικής και πιάνου. Στο θέατρο πρωτοεμφανίστηκε το 1962 με το Θίασο Κατερίνας Ανδρεάδη.

Η Μιράντα Π. Κουνελάκη έχει γράψει από νεαρή ηλικία θεατρικά έργα, στίχους, τηλεοπτικά σενάρια από έργα του Βιζυηνού, του Ροΐδη, του Παπαδιαμάντη, κ.ά., έχει κάνει μετάφραση και διασκευή θεατρικού έργου, επιθεωρησιακά νούμερα, χρονογραφήματα, διηγήματα, πολλά κείμενα για παιδάκια, κείμενα για θεατρικό αναλόγιο κ.λπ.

Advertisement

Advertisement

Η πορεία της στην υποκριτική

Το 1960 έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο με την ταινία “Για σένα την αγάπη μου” όπου υποδύθηκε τη Μαρούλα. Ενσάρκωσε τη Ρένα Σιδέρη στην ταινία “Πικρή μου, Αγάπη”, τη Μαρία Χαράτου στην ταινία “Ο λουστράκος” και τη Μαίρη Μπαρατέλα στην ταινία “Ο χρυσός και ο τενεκές”.

Μερικές από τις σημαντικότερες παραστάσεις που έλαβε μέρος: “Τα παιδιά μας οι κέρβεροι”, “Κόκκινα φανάρια”, “Τελευταίο φθινόπωρο”, “Ο Χριστός ξανασταυρώνεται”, “Πραματευτής”, “Καληνύχτα Μαργαρίτα”, “Ο έμπορος της Βενετίας”, “Ιούλιος Καίσαρ”, “Η κυρία με το σκυλάκι”, “Το κορίτσι με το κορδελάκι” Θίασος Μάνου Κατράκη) κ.ά.

Advertisement

Πολύπλευρο ταλέντο διακρίθηκε στο δράμα, την κωμωδία αλλά και την μιμική και συγκρότησε αρκετές φορές θιάσους οπερέτας, μουσικών κωμωδιών καθώς και επιθεωρήσεων, με μεγάλα ονόματα.

Με τον Ξανθόπουλο εμφανίστηκε μόνο σε μία ταινία, την Οδύσσεια ενός Ξεριζωμένου στο ρόλο της γραμματέας του Θόδωρου Μορίδη.

Advertisement

Με έχουν θίξει οι συνθήκες της ζωής μου. Πέρασα στιγμές οικονομικής δυσπραγίας

Δεν μπορούσα να είμαι επιλεκτική, είχε πει η Μιράντα Κουνελάκη. Πήγαινα σε δουλειές για τα χρήματα ώστε να επιβιώνω αξιοπρεπώς.  Δεχόμουν να παίρνω τα τρέχοντα γιατί έπρεπε να ζήσω και δεν στόχευα στα ένσημα. Αν τολμούσα να τα ζητήσω έτσι όπως ήταν το σύστημα, δεν θα ξανάβρισκα δουλειά.

Είχα ανάγκη τα τρέχοντα γιατί έπρεπε αν ζήσω. Παντρεύτηκα νωρίς, χώρισα νωρίς και δεν ήταν τόσο εύκολα για μένα τα πράγματα. Υπήρξα μαμμόθρεφτο και έπρεπε να το αποτινάξω από πάνω μου αυτό.”. Πού να ήξερε η αγαπημένη και ταλαντούχα ηθοποιός πως σήμερα για τους περισσοτέρους ισχύει αυτό το εργασιακό καθεστώς!