omiros-poylakis-oi-roloi-stin-10i-entoli-ta-mathimata-me-lignadi-kai-i-dimosia-epithesi-sti-mendoni-108450
21:16

Όμηρος Πουλάκης: Οι ρόλοι στην 10η εντολή, τα μαθήματα με Λιγνάδη και η δημόσια επίθεση στη Μενδώνη

21:16
Newsroom

Ο Όμηρος Πουλάκης (σ.σ.γιος του στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Πουλάκη) γεννήθηκε στις 7 Νοεμβρίου 1983.

Της: Έπη Τρίμη

Advertisement

Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και τελειόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το δε κοινό τον γνώρισε  μέσα από την ενασχόλησή του με την τηλεόραση ως συμπρωταγωνιστής στην 10η εντολή, το σίριαλ του Alpha. Σύντροφός του για εφτά χρόνια ήταν η επίσης ηθοποιός Ιωάννα Παππά, ενώ έχει ιδιαίτερη αδυναμία στον πατέρα του!

Advertisement

Ήμουν μαθητής του Λιγνάδη

Ο Όμηρος Πουλάκης μίλησε μέσω skype, το πρωί της Κυριακής, στην εκπομπή της Σίσσυς Χρηστίδου στο OPEN. Ο γνωστός ηθοποιός πήρε θέση στις καταιγιστικές εξελίξεις στον χώρο του θεάτρου, έπειτα από το ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε για τον Δημήτρη Λιγνάδη, καθώς υπήρξε μαθητής του στο Εθνικό Θέατρο και σκηνοθέτης του τόσο στην πρώτη, όσο στην δεύτερη και την τρίτη επαγγελματική του παράσταση .

Advertisement

Πιο συγκεκριμένα, ο Όμηρος Πουλάκης σημείωσε χαρακτηριστικά πως «ο Δημήτρης Λιγνάδης ήταν καθηγητής μου στο Εθνικό θέατρο στο πρώτο έτος και ήταν οι τρεις πρώτες επαγγελματικές μου συνεργασίες. Οτιδήποτε σαν μαρτυρία για πρόσωπα ή πράγματα, η οποία θα μπορούσε να εισφέρει, έχω επιλέξει χωρίς να κατακρίνω οποιαδήποτε άλλη οδό να την προσφέρω είτε στο Πειθαρχικό και στο Σωματείο είτε στη νομική οδό. Θα το κάνω στην περίπτωση που κληθώ και αξιολογώντας, φυσικά, τη συνθήκη γιατί και για μένα είναι μια συναισθηματικά ιδιαίτερη συνθήκη. Ήταν δάσκαλός μου αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι όλα αυτά τα οποία ακούω δεν είναι πλήρως καταδικαστέα και δεν οφείλω να συμβάλλω».

Αδιανόητο να μην υπάρχει η λέξη συγνώμη από τη Μενδώνη

Όσον αφορά στην τοποθέτηση της Υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη στον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού θεάτρου, ο Όμηρος Πουλάκης επισήμανε πως «θεωρώ αδιανόητο να μην υπάρχει έστω η λέξη «συγνώμη» και η φράση «αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη». Υπήρξαν 35 ολόκληρα λεπτά και δεν τα είπε. Με συγχωρείται που στον λόγο μου εμφανίζεται ο θυμός που νιώθω. Αν η διεύθυνση του Δημήτρη Λιγνάδη ήταν επιτυχημένη δεν θα πιστωνόταν η Υπουργός Πολιτισμού την επιτυχία αυτήν; Υπήρξαν 20 μέρες σιωπής, υπεκφυγών επί της ουσίας και έγινε εισαγωγική τοποθέτηση σε κλειστή συνέντευξη τύπου και δεν ειπώθηκε τίποτα. Το ελάχιστο δεν είναι πάντοτε λίγο αλλά το καθόλου είναι καθόλου».

Advertisement

«Δεν ξέρω αν μπορώ να περιγράψω τι νιώθω. Είναι αδιανόητο».

Το θέατρο σε καιρούς κρίσης αποτελεί μία διέξοδο για τους ανθρώπους

Το θέατρο σηματοδοτεί έναν χώρο και έναν χρόνο μέσα στον οποίο κάποιος άνθρωπος κάτι θα μας πει ή κάτι δεν θα μας πει. Σχετίζεται με το χειροπιαστό των πραγμάτων, με την διαρκή δυνατότητα των ανθρώπων να μην εξαρτούν την νόηση τους αποκλειστικά από την όραση, αλλά να ενεργοποιούν ένα ολόκληρο σύνολο από αισθήσεις, αντιλήψεις, τρόπους πρόσληψης και στάσης απέναντι σε ένα συμβάν παραστατικό μιας και μιλάμε για θέατρο.

Τα παραπάνω συντελούν στο να εξηγηθεί μια ροπή και μια ενασχόληση των ανθρώπων προς το θέατρο από διάφορες πλευρές. Όταν τα πολύπλοκα εργαλεία ή gadgets του σύγχρονου κόσμου αδυνατούν να επιλύσουν ακόμα και εκείνα για τα οποία δημιουργήθηκαν, όταν η ανυδρία μιας τεχνολογικής αυτοβελτίωσης φτάσει στο όριό της, και αποκαλυφθεί πως δεν είναι πλασμένη για να δίνει υπαρξιακές απαντήσεις ή κατευθύνσεις, τότε είναι σαφές πως θα υπάρξει διάθεση στροφής προς το χειροπιαστό και το πρωτογενές, για να αποτραπεί ο πρωτογονισμός, όποιον τεχνολογικό ή illustration μανδύα κι αν φοράει, είχε αναφέρει ο Όμηρος Πουλάκης στο mag.spoutnik.gr.

Advertisement