Advertisement
ΥΓΕΙΑ

Covid-19: Το lockdown αύξησε τη δημιουργικότητα των ανθρώπων

16:28
Newsroom

Η πανδημία Covid-19 που οδήγησε σε lockdown είχε επιπτώσεις και στη δημιουργικότητα πολλών ανθρώπων, επιφέροντας αλλαγές, προσαρμογές και γενικότερα μια βελτίωση, δείχνει μια γαλλική έρευνα. Σύμφωνα με την μελέτη, παρά τους περιορισμούς στο σπίτι ή εξαιτίας τους, η δημιουργικότητα σε αρκετούς ανθρώπους αυξήθηκε, αν και εστιάστηκε σε «κανάλια» κατάλληλα για την περίσταση. Πρωτίστως οι άνθρωποι το…έριξαν στο δημιουργικό μαγείρεμα!

Οι ερευνητές του εργαστηρίου Frontlab του Πανεπιστημίου της Σορβόνης και του Ινστιτούτου Εγκεφάλου του Παρισιού, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ψυχολογίας «Frontiers in Psychology», πραγματοποίησαν διαδικτυακή έρευνα μέσω ερωτηματολογίου για να αξιολογήσουν την επίπτωση των lockdown στη διάθεση και στη δημιουργικότητα των ανθρώπων.

Advertisement

Από τις απαντήσεις προέκυψε ότι ναι μεν οι περισσότεροι άνθρωποι ένιωσαν πιο πολύ στρες λόγω του lockdown όμως κατά μέσο όρο ένιωσαν επίσης μεγαλύτερη δημιουργικότητα. Υπήρξε και μια μειονότητα που ένιωσε ότι είχε μικρότερη δημιουργικότητα, επειδή αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και εμπόδια εν μέσω του lockdown.

Οι πέντε δραστηριότητες που αυξήθηκαν περισσότερο μέσα στο σπίτι στη διάρκεια του lockdown και έκαναν τους ανθρώπους να νιώσουν πιο δημιουργικοί, ήταν κατά σειρά το μαγείρεμα (για μερικούς ήταν μια ανακάλυψη!), η γυμναστική, ο χορός, τα προγράμματα αυτοβοήθειας και η κηπουρική. Σε μικρότερο ποσοστό οι άνθρωποι διοχέτευσαν τη δημιουργικότητά τους στη διακόσμηση εσωτερικού χώρου, στο ράψιμο, στη ζωγραφική και στη μουσική.

Advertisement

Η δημιουργικότητα, σύμφωνα με τους Γάλλους επιστήμονες, είναι μια σημαντική γνωστική λειτουργία που επιτρέπει στους ανθρώπους να είναι ευέλικτοι στα νέα περιβάλλοντα και να βρίσκουν λύσεις σε νέες καταστάσεις και προβλήματα. Το πανδημικό lockdown ανάγκασε πολλούς ανθρώπους να κινητοποιήσουν το δημιουργικό δυναμικό τους για να αναθεωρήσουν τις συνήθειές τους και να προσαρμοστούν με δημιουργικό τρόπο στους επιβεβλημένους περιορισμούς.

Advertisement

Όσοι είχαν περισσότερο ελεύθερο χρόνο και πιο πολλά θετικά συναισθήματα, ένιωσαν και πιο δημιουργικοί. Όσοι ήταν πιο φορτωμένοι με υποχρεώσεις ή αγχωμένοι για τον άλφα ή τον βήτα λόγο, άρα με περισσότερα αρνητικά συναισθήματα, ήταν και οι λιγότερο δημιουργικοί.

TAGS:
Advertisement