Advertisement
ΚΥΡΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Άγγελος Χατζάς: Η ερωτική επιθυμία, ως δύναμη, επηρεάζει το σώμα το νου και την καρδιά του ανθρώπου

18:20
Newsroom

Ο «Δόκτωρ Γκλας» παίζεται στο θέατρο Φούρνος. Πρόκειται για ένα  μικρό νουάρ κομψοτέχνημα, με σκοτεινές σκιές, που όλοι μας κουβαλάμε και φοβόμαστε και φωτεινές πινελιές, μιας λεπτότατης και κοφτερής σαν το γυαλί-Γκλάς-ειρωνείας.

Της: Έπη Τρίμη

Advertisement

Όνειρο και πραγματικότητα. Τρέλα και λογική. Ο κ. Φρόυντ είναι εδώ. Λίμπιντο και υποσυνείδητο. Ο κ. Πόε, είναι εδώ. Ένας σκοτεινός φόνος. Ο Δόκτωρ Γκλάς, θα σκοτώσει τον αποκρουστικό Πάστορα Γκριγκόριους, για να απελευθερώσει την όμορφη γυναίκα του Χέλγκα, που με τη σειρά της θα προδοθεί από το νεαρό εραστή της Ρέκε;

Ο Σέντερμπεργκ θα βάλει στο τραπέζι πολλά ηθικά ταμπού. Απαντήσεις δεν υπάρχουν. Ας δώσει ο καθένας τις δικές του. Ή τουλάχιστον ας θέσουμε τα ερωτήματα. Σε ένα αφύσικα ζεστό καλοκαίρι, με τα πέταλα από τα μαύρα τριαντάφυλλα του ονείρου του Γκλάς να στροβιλίζονται γύρω μας.

Advertisement

Ο Άγγελος Χατζάς είναι η ψυχή της παράστασης και αυτός είναι ένας από τους λόγους που τον προσεγγίσαμε προκειμένου να μας παραχωρήσει μια συνέντευξη.

Advertisement

Κύριε Χατζά μιλήστε μας για την παράσταση «Δόκτωρ Γκλάς». Τι πραγματεύεται και ποιες ήταν οι προκλήσεις και οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε παίρνοντας στις πλάτες σας το «φορτίο» της διασκευής και σκηνοθεσίας;

Ο ‘Δόκτωρ Γκλας’,γράφτηκε από τον Σέντερμπεργκ στις αρχές του 20ου αιώνα, και τα θέματά του εξακολουθούν και σήμερα να μας απασχολούν με ανάλογη ένταση και με νέες διαστάσεις λόγω του χρόνου που έχει μεσολαβήσει. Η ερωτική επιθυμία ως δύναμη που επηρεάζει το σώμα το νου και την καρδιά του ανθρώπου, διατρέχει τον κορμό του έργου. Η θέση της γυναίκας και η βία εναντίον της. Η υποκρισία της εκκλησίας. Τα όρια της εκδίκησης. Η ερωτική προδοσία. Οι μοναχικές διαδρομές των ανθρώπων, μέσα στην πόλη. Η πρόκληση και η δυσκολία, ήταν και είναι, να τα αποδώσουμε μ’ ένα τρόπο ενδιαφέροντα και ζωντανό και να διαμορφώσουμε την αισθητική έκφρασή τους.

Advertisement

Παράλληλα, με τους εκλεκτούς συναδέλφους σας, λαμβάνετε μέρος και στην παράσταση ως ηθοποιός. Τι διεργασίες κάνατε και πόσος χρόνος χρειάστηκε προκειμένου να φέρετε εις πέρας όλο αυτό το εγχείρημα;

Ξεκινήσαμε πέρυσι με την Αργυρώ Λογαρά, τον Γιάννη Νικολάου και τον Βλαδίμηρο Γιαννακάκο, να κάνουμε αναγνώσεις του έργου, να ψάχνουμε το κείμενο ,να δοκιμάζουμε το λόγο του, να επιλέγουμε και να απορρίπτουμε τρόπους. Εντατικά τους τελευταίους δύο μήνες δουλέψαμε τη συνολική απόδοσή του. Ο  Αλέξανδρος Κομπόγιωργας διαμόρφωσε το εικαστικό περιβάλλον και ο Βασίλης Χρηστακέας τη μουσική επένδυση.

Προτιμάτε να συνεργάζεστε με την ίδια θεατρική ομάδα; Και αν ναι τι σας ενώνει;

Γιορτάζουμε φέτος τα δέκα χρόνια της ομάδας μας και χαιρόμαστε πολύ για την επετειακή εκ των πραγμάτων παράσταση του ‘Γκλάς’. Μας ενώνουν ΄όνειρα, στόχοι, κοινές αγωνίες, σκληρή δουλειά, η χαρά της δημιουργίας, τα βήματα σ’ αυτόν τον αγώνα να διαμορφώσουμε δικούς μας προσωπικούς τρόπους, που ήταν κάθε φορά αποκαλυπτικά και μας γεμίζανε δύναμη, η φιλία.

Advertisement

Πώς θα επιθυμούσατε να είναι τα πρώτα σχόλια των θεατών στην πρεμιέρα σας; Αν κάποιος έκανε μια εύστοχη παρατήρηση θα τη λαμβάνατε υπόψιν σας;

Έχουμε κάνει ήδη δύο παραστάσεις και τα σχόλια μας γεμίσανε χαρά και φυσικά γεννήσανε και ιδέες και προβληματισμούς. Η σχέση με το κοινό όπως βέβαια ξέρετε είναι στο θέατρο μια ζωντανή, απαραίτητη και πολύ συχνά αποκαλυπτική σχέση. Είναι πάντα κρίσιμο να είναι μια δημιουργική επαφή. Το κοινό είναι ένα ζωντανό κομμάτι της παράστασης, εμείς φέρνουμε τη δική μας πρόταση αλλά αυτή λειτουργεί μόνο δίνοντας και παίρνοντας από τον αποδέκτη, τους θεατές μας.

Ποιες εικόνες της Αθήνας σας γοητεύουν και ποιες σας προκαλούν συναισθηματική φόρτιση;

Η Αθήνα είναι λοιπόν ο τόπος, που καλούμαστε τη συγκεκριμένη στιγμή να φέρουμε τη Στοκχόλμη του Σέντερμπεργκ και του Γκλάς. Μιας αφύσικα ζεστής Στοκχόλμης, σε μια πόλη σαν τη σύγχρονη Αθήνα που έχει τα δικά της αφύσικα, λοξά, παράξενα, ακατάστατα μονοπάτια. Αυτή είναι και μια πλευρά της γοητείας της. Εμείς δραστηριοποιούμαστε κυρίως στα Εξάρχεια, τη Νεάπολη, το όνομα μας είναι ‘Νεάπολις’, και βέβαια Ο Φούρνος είναι ένα ιστορικό θέατρο της περιοχής αυτής, που έχει μια συγκλονιστική ιστορία και ένα παρόν πολύ ιδιαίτερο, σίγουρα ενδιαφέρον και πολύχρωμο ,ενίοτε ασπρόμαυρο, κάποτε σκληρό και σίγουρα δαιδαλώδες.

Πώς θα θέλατε να κλείσουμε τη συνέντευξή μας;

Σ’ αυτό λοιπόν το τοπίο φέρνουμε τον δικό μας ‘Γκλάς ΄και προσπαθούμε να τον φωτίσουμε και να δημιουργήσουμε έναν κοινό χώρο εμπειρίας.

Ταυτότητα της παράστασης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΑΓΓΕΛΙΚΗ  ΝΑΤΣΗ

ΔΙΑΣΚΕΥΗ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΓΓΕΛΟΣ  ΧΑΤΖΑΣ

ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ – ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ  ΚΟΜΠΟΓΙΩΡΓΑΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ – ΗΧΗΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΣΙΑ: ΒΑΣΙΛΗΣ  ΧΡΗΣΤΑΚΕΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΟΤΟΝΑΚΗΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΑΝΤΩΝΗΣ  ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ

ΠΑΙΖΟΥΝ

ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ  ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΟΣ, ΑΡΓΥΡΩ  ΛΟΓΑΡΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ  ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΑΓΓΕΛΟΣ  ΧΑΤΖΑΣ

Παραγωγή: Εταιρία θεάτρου «Νεάπολις»

http://neapolis160.blogspot.gr

Info:

Hμέρες και ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα: 21.00

Τρίτη: 21.00

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 20 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική Είσοδος: 12 ευρώ

Άνεργοι – ΑΜΕΑ – Φοιτητικό-Μαθητικό – Ατέλειες: 8 ευρώ

Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/doktor-gklas/

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Printa, από τις οποίες κυκλοφορεί  το βιβλίο σε μετάφραση Αγγελικής Νάτση.

Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το 2020,από τον Στρατή Πανούριο, στο θέατρο Όλβιο.

Πληροφορίες: 210-6460748

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

 

 

 

TAGS:
Advertisement