vrechei-chiliarika-i-kyvernisi-moirazei-se-oloys-mechri-3000-eyro-pos-tha-parete-ta-chrimata-207076
15:17

Βρέχει… χιλιάρικα: Η κυβέρνηση μοιράζει σε… όλους μέχρι 3000 ευρώ, πως θα πάρετε τα χρήματα

15:17
Νίκη Μουλά

Ένα νέο μέτρο, για την πάταξη της φοροδιαφυγής στη χώρα μας, η οποία έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, αποφάσισε να βάλει σε εφαρμογή η ΑΑΔΕ.

Ειδικότερα, θα δίνει 3000 ευρώ σε όσους Έλληνες πολίτες αποφασίσουν να καρφώσουν μέσω του κινητού τους περιπτώσεις φοροδιαφυγής, που έχουν γνώση πως λαμβάνουν χώρα.

Advertisement

Νέο μέτρο κατά της φοροδιαφυγής από την ΑΑΔΕ

Advertisement

Σύμφωνα με το φορολογικό νομοσχέδιο, οικονομική επιβράβευση καθιερώνεται αρχικά για τις καταγγελίες που γίνονται στην εφαρμογή Appodixi και σε δεύτερο χρόνο θα εφαρμοστεί και για όσους καταγγέλλουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και διαφάνειας στην νέα ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, η οποία άνοιξε για τους πολίτες τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου.

Advertisement

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, περισσότεροι από 215.000 φορολογούμενοι έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή Appodixi στο κινητό τους, με τις καταγγελίες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής για αποδείξεις να υπερβαίνουν τις 135.000, από τις οποίες 75.000 είναι ανώνυμες και 55.000 επώνυμες.

Advertisement

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τις «Καταγγελίες πολιτών» είναι διαθέσιμη στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή Εφαρμογές/Δημοφιλείς Εφαρμογές/Καταγγελίες Πολιτών και δίνει πλέον τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν αυτοματοποιημένα τις καταγγελίες και πληροφορίες τους, επώνυμα ή ανώνυμα, επιλέγοντας μία ή περισσότερες από τις εξής θεματικές κατηγορίες:

Διαφθορά – παραβάσεις ακεραιότητας

Φορολογικές παραβάσεις

Τελωνειακές παραβάσεις

Οι καταγγελίες και πληροφορίες που υποβάλλονται μέσω της πλατφόρμας διοχετεύονται αυτόματα, ανάλογα με το αντικείμενό τους, στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες για περαιτέρω διερεύνηση, καθώς και στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων, όταν οι υποθέσεις αφορούν θέματα αρμοδιότητάς της.

Advertisement

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, η πλατφόρμα αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής, λαθρεμπορίας και φαινομένων διαφθοράς, διευκολύνοντας την ενεργό συμμετοχή των πολιτών καθώς:

Εξοικονομούνται πόροι από την αυτοματοποίηση της διαδικασίας θεματικής ταξινόμησης των πληροφοριών.

Ενισχύεται η διαφάνεια κατά τη διαχείριση των πληροφοριών, μέσω της συστημικής καταγραφής και παρακολούθησής τους.

Βελτιστοποιείται η πληροφόρηση προς την ΑΑΔΕ, για τα είδη και τις τάσεις των παραβατικών συμπεριφορών.

Αξιοποιούνται οι πληροφορίες σε συνδυασμό με τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου για τη διενέργεια στοχευμένων επιχειρησιακών δράσεων.

Τα βήματα στη ψηφιακή πλατφόρμα για τις καταγγελίες είναι τα εξής:

Είσοδος στην εφαρμογή της ΑΑΔΕ (Χωρίς κωδικούς Taxisnet για ανώνυμες καταγγελίες, με προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης για επώνυμες καταγγελίες).

Στοιχεία Καταγγέλοντος (για επώνυμες καταγγελίες): Εμφανίζονται τα στοιχεία σας όπως αυτά αντλούνται από τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση που ενεργείτε ως εκπρόσωπος μιας επιχείρησης ή οντότητας παρακαλούμε συμπληρώστε τον ΑΦΜ της επιχείρησης/οντότητας.

Περιγραφή Καταγγελίας: Συμπληρώστε το αντικείμενο (φορολογικές παραβάσεις, τελωνειακές παραβάσεις, κακοδιαχείριση – διαφθορά) καθώς και το περιεχόμενο (κείμενο) της καταγγελίας σας. Παρέχεται η δυνατότητα επισύναψης σχετικών αρχείων.

Στοιχεία Καταγγελλόμενων: Συμπληρώστε εάν η καταγγελία αφορά: Ιδιώτη (φυσικό πρόσωπο και η Καταγγελία/Πληροφορία δεν σχετίζεται με την άσκηση της επαγγελματικής του δραστηριότητας), Επιχείρηση/Οντότητα, περιοχή που λαμβάνει ή πρόκειται να λάβει χώρα κάποιο γεγονός, Υπάλληλο ή Υπηρεσία της ΑΑΔΕ.

Τοποθεσία Συμβάντος: Συμπληρώστε στοιχεία αναφορικά με τον τόπο που συμβαίνει ή πρόκειται να συμβεί κάποιο γεγονός.

Προεπισκόπηση Καταγγελίας: Εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες που έχετε συμπληρώσει σε προηγούμενα βήματα με δυνατότητα υποβολής ή επιστροφής προκειμένου να εισαχθούν ή τροποποιηθούν πιθανόν λανθασμένα στοιχεία.

Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, για το νέο μέτρο: «Η ΑΑΔΕ κάνει δύο βήματα μπροστά. Ένα βήμα ψηφιακού εκσυγχρονισμού και ένα βήμα για την αντιμετώπιση της παρανομίας, της φοροδιαφυγής. Σε σχέση με τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό είναι σημαντικό ότι προχωρεί πια αυτή η ηλεκτρονική πλατφόρμα, η ψηφιακή πλατφόρμα για τις καταγγελίες σε σχέση με τη φοροδιαφυγή. Και δεν είναι η μόνη πρωτοβουλία ψηφιακού εκσυγχρονισμού της ΑΑΔΕ. Υπάρχουν και άλλες. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάστηκε η σχετική πλατφόρμα για την λήψη ψηφιακά του πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας. Η φοροδιαφυγή επίσης είναι μια μεγάλη μάχη τόσο για την ΑΑΔΕ, όσο φυσικά και για την Κυβέρνηση. Η μάχη εναντίον της φοροδιαφυγής είναι από τις πιο βασικές πρωτοβουλίες, όχι μόνο του Υπουργείου αλλά και της Κυβέρνησης αυτή την τετραετία.

Έχουμε μάλιστα σχετικό νομοσχέδιο αύριο στο Υπουργικό Συμβούλιο. Με πολλές και διαφορετικές πρωτοβουλίες, γιατί το θέμα θέλουμε να το αντιμετωπίσουμε ολιστικά. Μια από τις πρωτοβουλίες, σχετίζεται με αυτό που σήμερα παρουσιάζουμε. Και είναι η επιβράβευση του πολίτη όταν επωνύμως καταγγέλλει περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Είναι η λεγόμενη ‘e-appodixi’. Αλλά βεβαίως υπάρχουν και άλλες πρωτοβουλίες. Η γενίκευση των mydata, η υποχρεωτικότητα για όλους. Φυσικά στο πλαίσιο της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, η Κυβέρνηση συζητάει και ένα καινούργιο σύστημα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών, δίκαιο, έτσι ώστε τελικά να μην υπάρχουν -όπως συμβαίνει σήμερα- εργοδότες, οι οποίοι να πληρώνουν λιγότερους φόρους από ότι ο υπάλληλός τους. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν ο υπάλληλος αμείβεται με τον κατώτατο μισθό. Είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης, που αφορά το σύνολο φυσικά της κοινωνίας αλλά και όλους εκείνους τους πολλούς πάντως ελεύθερους επαγγελματίες που πληρώνουν κανονικά τους φόρους τους».

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, επεσήμανε για το νέο μέτρο: «Θεωρώ ότι με την πλατφόρμα ‘Καταγγελίες πολιτών’ η ΑΑΔΕ προχωρά σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό και απαραίτητο βήμα. Σε όλα τα προηγμένα κράτη οι δημόσιες ελεγκτικές αρχές βασίζονται και αξιοποιούν τις πληροφορίες που παρέχουν οι πολίτες. Οι πληροφορίες αυτές -ή ακόμη και οι καταγγελίες- για εσφαλμένες και φαύλες πρακτικές, είναι πολύτιμες, διότι υποδεικνύουν στις αρμόδιες υπηρεσίες το πού ακριβώς πρέπει να παρέμβουν. Προκειμένου να εξουδετερώσουν κρούσματα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίας, διαφθοράς ή άλλων συναφών παρανομιών. Η πλατφόρμα ‘Καταγγελίες πολιτών’, από τη φύση και το σχεδιασμό της ενθαρρύνει την υγιή και έντιμη συνεργασία του πολίτη με τους κρατικούς φορείς, με άμεσο στόχο την εμπέδωση της νομιμότητας και της δικαιοσύνης, κατεξοχήν στο πεδίο των πιο κοινών φορολογικών παραβάσεων».

Τέλος, ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, σημείωσε: «Με τη νέα μας ψηφιακή πλατφόρμα, “Καταγγελίες Πολιτών”, διευρύνουμε ακόμα περισσότερο τη συνεργασία των πολιτών με τη Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση για την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου και της ενίσχυσης της διαφάνειας στη λειτουργία της ΑΑΔΕ. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ακόμα ένα βήμα προς την κατεύθυνση της διευκόλυνσης της καθημερινότητας των πολιτών, της ενίσχυσης του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά και της εξυπηρέτησης του δημόσιου συμφέροντος και του κοινωνικού συνόλου».

Πιο συγκεκριμένα, αφού γίνει αποδοχή θεσμικού πλαισίου δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα Επιλογή Νέας Επώνυμης Καταγγελίας, μεσολαβούν οχτώ “βήματα”:

1. Οδηγίες χρήσης

2. Εμφάνιση στοιχείων καταγγέλλοντα – Δυνατότητα υποβολής καταγγελίας ως νόμιμου εκπροσώπου Επιχείρησης/Οντότητας

3. Περιγραφή καταγγελίας:

Δυνατότητα υποβολής καταγγελίας για φαινόμενα Διαφθοράς-Παραβιάσεις Ακεραιότητας, Φορολογικές ή Τελωνειακές παραβάσεις

Καταχώρηση στοιχείων καταγγελίας όπως Περιεχόμενο Καταγγελίας, Χρόνος και Τρόπος διαπίστωσης και στοιχεία συναλλαγής

Να σημειωθεί ότι υπάρχει η δυνατότητα επισύναψης αρχείων

4. Καταχώρηση στοιχείων καταγγελλόμενου ιδιώτη (μη επιτηδευματία)

5. Κατάλογος καταγγελόμενων Καταχώρηση στοιχείων καταγγελλόμενης Επιχείρησης/Οντότητας

6. Τοποθεσία συμβάντος

7. Κατάλογος τοποθεσιών συμβάντος

8. Προεπισκόπηση καταγγελίας