Καταπονημένο ισχίο: Ποιες οι αιτίες - 6 βασικά συμπτώματα - Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης
Enimerotiko.gr
PLUS Υγεία

Καταπονημένο ισχίο: Ποιες οι αιτίες – 6 βασικά συμπτώματα – Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης

Το ισχίο είναι μια από τις μεγαλύτερες αρθρώσεις του σώματος. Αποτελείται από μία κοίλη επιφάνεια που ανήκει στη λεκάνη, την κοτύλη και μια σφαιρική, την κεφαλή του μηριαίου.

Οι αρθρικές επιφάνειες της κοτύλης και της κεφαλής του μηριαίου καλύπτονται από αρθρικό χόνδρο, μια λεία επιφάνεια που επιτρέπει την ομαλή ολίσθηση αλλά και την απορρόφηση των κραδασμών κατά τη διάρκεια της κίνησης και της φόρτισης.

Η άρθρωση του ισχίου περιβάλλεται από τον αρθρικό θύλακο, μια λεπτή μεμβράνη η οποία παράγει αρθρικό υγρό το οποίο ενυδατώνει και λιπαίνει το χόνδρο και μειώνει τις τριβές βελτιώνοντας την κίνηση.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων ο πόνος και η δυσκαμψία στο ισχίο προκαλούνται από οστεοαρθρίτιδα. Η οστεοαρθρίτιδα και τυχόν άλλα προβλήματα της άρθρωσης του ισχίου μπορεί να διαγνωστούν με ειδικές εξετάσεις όπως η Αξονική ή η Μαγνητική τομογραφία. Ωστόσο, στη συνέχεια η αντιμετώπισή τους μπορεί να απαιτήσει μια αρθροσκόπηση ισχίου. Μία αρθροσκόπηση ισχίου επιτρέπει στο χειρουργό σας τη διάγνωση και τη θεραπεία κάποιων προβλημάτων που επηρεάζουν την άρθρωση του ισχίου σας, χωρίς την ανάγκη για μια μεγάλη τομή στο δέρμα και τους υποκείμενους ιστούς. Αυτή η διαδικασία μπορεί να μειώσει το ποσό του πόνου που αισθάνεστε και να επιταχύνει την αποκατάσταση σας μετά την επέμβαση.

Το πρώτο σύμπτωμα του κάθε προβλήματος στις αρθρώσεις είναι ο πόνος

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτός ο πόνος θα πρέπει να επικεντρώνεται μόνο κοντά στο ισχίο, όταν, στην πραγματικότητα, τείνει να εμφανίζεται στην περιοχή της βουβωνικής χώρας. Μπορεί ακόμη και να αντανακλά κάτω προς το κάτω μέρος του μηρού, φθάνοντας το γόνατο ή και πίσω στους γλουτούς.
Μερικές φορές, όταν κινείστε, μπορεί να νιώσετε μια ξαφνική αίσθηση ρήξης ή σπασίματος.
Αν νιώθετε πως έχετε καταπονημένο ισχίο, μπορεί να είναι και ένα απλό μυϊκό πρόβλημα. Αλλά αν η βουβωνική χώρα σας αρχίζει να πονάει, αυτό είναι ένα άμεσο αποτέλεσμα της φθοράς του ισχίου.

Στην αρχή, αυτός ο πόνος δεν θα είναι πολύ έντονος και θα εμφανιστεί κυρίως σε κάποια στιγμή που ήσασταν σωματικά δραστήριοι. Μετά από μια μεγάλη βόλτα, για παράδειγμα, ή μετά από τρέξιμο ή μετακίνηση βαρέων αντικειμένων. Μόλις ξεκουραστείτε, ο πόνος θα φύγει.

Αργότερα, καθώς η φθορά θα προχωράει, θα δείτε ότι ο πόνος θα γίνεται πιο έντονος και θα είναι δύσκολο για ‘σας να κάνετε βασικές δραστηριότητες, όπως το ν’ ανεβείτε τις σκάλες. Όταν σταυρώνετε τα πόδια σας, θα αισθανθείτε πάλι κάτι σαν τριγμό στα οστά, καθώς και το βράδυ, θα στριφογυρνάτε στο κρεβάτι μη μπορώντας να βολευτείτε. Θα νιώσετε ένα αίσθημα καψίματος στην περιοχή της βουβωνικής σας χώρας.

 

Τα μέτρα που πρέπει να πάρετε αν υποφέρετε από πόνο στο ισχίο

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε περίπτωση που υποφέρετε από πόνο στο ισχίο, θα πρέπει να αρχίσετε να λαμβάνετε μέτρα για να βελτιώσετε τον τρόπο ζωής σας ώστε να ελαχιστοποιήσετε τουλάχιστον τα συμπτώματα, αφού μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει καμία θεραπεία. Θα πρέπει να προσπαθήσετε να τρώτε καλά, έτσι ώστε το σώμα σας να λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, να κάνετε κάποιου είδους ελαφριά άσκηση, έτσι ώστε να μπορείτε να μείνετε ενεργοί χωρίς όμως να ταλαιπωρείτε το σώμα σας.

Ακολουθήστε τις οδηγίες του γιατρού σας χωρίς να κάνετε κατάχρηση στα αντιφλεγμονώδη φάρμακα και τα μυοχαλαρωτικά, επειδή αυτό μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο συκώτι σας μακροπρόθεσμα. Από την άλλη πλευρά, αν ο στόχος σας είναι να εμποδίσετε τη φθορά του ισχίου (χωρίς απαραίτητα να πάσχετε από αυτό το πρόβλημα) ή αν τα συμπτώματά σας είναι πολύ ελαφριά, θα πρέπει να ακολουθήσετε αυτές τις συστάσεις.

Προσπαθήστε να έχετε ένα ισορροπημένο βάρος

Κάντε λίγη ελαφριά άσκηση κάθε μέρα, ειδικά ασκήσεις που δεν απαιτούν από εσάς να μετακινήσετε τα ισχία σας, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο ή το κολύμπι.
Αυξήστε την κατανάλωση βιταμίνης C, Α και D, επειδή αυτά τα θρεπτικά συστατικά θα σας βοηθήσουν να συνθέσετε το κολλαγόνο. Έτσι, θα πρέπει σίγουρα να προσπαθήσετε να τρώτε περισσότερα φρούτα όπως: εσπεριδοειδή, μάνγκο, ανανά, καρότα, πεπόνια και φράουλες, καθώς και κάποια είδη λαχανικών όπως τα σταυρανθή λαχανικά (κουνουπίδι, μπρόκολο), οι αγκινάρες και το σκόρδο, το οποίο είναι ιδιαίτερα καλό για τη μείωση του οιδήματος των αρθρώσεων.


Η ζελατίνη είναι ιδανική για την αποκατάσταση των χόνδρων, διότι, όπως γνωρίζετε, τα οστά δεν μπορούν να αναπτυχθούν ξανά, αλλά οι χόνδροι μπορούν.
Μην διστάσετε να πάρετε συμπληρώματα μαγνησίου. Αυτή η θρεπτική ουσία είναι θεμελιώδης για τη διατήρηση της καλής υγείας των αρθρώσεων και είναι πολύ ωφέλιμη για τη γενική υγεία σας. Ρωτήστε το τοπικό κατάστημα βιολογικών τροφίμων σας ή το γιατρό σας, από πού μπορείτε να πάρετε αυτά τα συμπληρώματα.
Πίνετε τουλάχιστον δύο λίτρα νερό την ημέρα. Είναι πολύ σημαντικό να μένετε ενυδατωμένοι, διότι αυτό θα κρατήσει επίσης τις αρθρώσεις σας ενυδατωμένες, τρέφοντας έτσι τους χόνδρους σας. Αυτό να το θυμάστε.
Μερικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν επίσης τα συμπληρώματα βιταμινών, όπως η θειική γλυκοζαμίνη, η οποία είναι ιδανική για την αποτροπή της φθορά του ισχίου. Είναι ένας φυσικός τρόπος για να ενισχύσετε αυτό το μέρος του σώματός σας καθώς και τα οστά και τους χόνδρους σας.

Ποια είναι τα οφέλη μιας αρθροσκοπικής επέμβασης στο ισχίο;

Το κύριο όφελος μιας αρθροσκοπικής επέμβασης στο ισχίο είναι να επιβεβαιωθεί ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα και σε πολλές περιπτώσεις να προχωρήσουμε σε αντιμετώπιση του προβλήματος, την ίδια στιγμή.

Πώς γίνεται η επέμβαση αρθροσκόπησης

Η αρθροσκόπηση του ισχίου γίνεται με γενική αναισθησία. Το πόδι του ασθενούς είναι δεμένο σε ένα χειρουργικό κρεβάτι έλξης που εξασφαλίζει την διάταση της άρθρωσης του ισχίου, κρατώντας την ΄΄ευρύχωρη΄΄ προκειμένου να καταστεί δυνατή η διέλευση του αρθροσκοπίου (ένα μικρό άκαμπτο τηλεσκόπιο με μια ψηφιακή κάμερα στην άκρη) στο χώρο μεταξύ της μπάλας (μηριαία κεφαλή) και της υποδοχής της (κοτύλη) στην άρθρωση. Μια μεγάλη ποικιλία μικροεργαλείων και ειδικών μέσων που μπορεί να εισαχθούν στην άρθρωση του ισχίου επιτρέπουν την εκτέλεση ενός μεγάλου αριθμού από διαφορετικές χειρουργικές πράξεις στην άρθρωση του ισχίου.
Ο χειρουργός σας συνήθως θα κάνει περίπου δύο έως τέσσερις μικρές οπές γύρω από την άρθρωση. Θα τοποθετήσει ένα μικρό τηλεσκόπιο μέσω μίας από τις οπές, ώστε να εξετάσει την άρθρωση. Εάν χρειαστεί θα τοποθετηθούν χειρουργικά εργαλεία μέσω των άλλων οπών, για τη θεραπεία τυχόν προβλημάτων της άρθρωσης


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα