Enimerotiko.gr
Υγεία

Δυσκοιλιότητα: Αντιμετωπίστε τη πριν τις καλοκαιρινές διακοπές

Δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι ίσως από τις πιο συνηθισμένες ενοχλήσεις του οργανισμού. Είναι όμως αρκετά επίπονη και κουραστική κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Ως δυσκοιλιότητα περιγράφεται γενικά η κατάσταση κατά την οποία ένα άτομο έχει λιγότερες από τρεις κενώσεις του παχέος εντέρου την εβδομάδα.

Η δυσκοιλιότητα μπορεί να προκληθεί από ιατρικές παθήσεις όπως υποθυρεοειδισμός, φλεγμονώδης νόσος του εντέρου. Από  φάρμακα παυσίπονα, αντικαταθλιπτικά, αλλά και άλλους παράγοντες.

Για τους περισσότερους από εμάς, είναι μια κατάσταση που προκαλείται από ό,τι τρώμε, ή , μάλλον, δεν τρώμε.

Δυσκοιλιότητα: Ποιες τροφές θα σας ανακουφίσουν

Δαμάσκηνα

Υπάρχει ένας λόγος που είναι γνωστή τροφή στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες είναι αυτό που αυξάνει τον όγκο των κοπράνων σας, έτσι ώστε να μπορεί να κινείται κατά μήκος του εντέρου με εύρυθμο τρόπο. Ένα δαμάσκηνο περιέχει περίπου 1 γραμμάριο ινών. Έχουν επίσης φρουκτάνες, σορβιτόλη και σάκχαρα που μπορεί να έχουν καθαρτική δράση.

Λιναρόσπορος

Αρκεί μία κουταλιά από τριμμένο σπόρο λιναριού για να πάρετε 2 γραμμάρια ινών. Και μπορείτε να το προσθέσετε σε πολλά γεύματα, όπως στα δημητριακά σας το πρωί ή στις σαλάτες σας την υπόλοιπη ημέρα. Ωστόσο, μην καταναλώνετε τους λιναρόσπορους ολόκληρους, αφού, αν δεν είναι σε μορφή σκόνης (τριμμένοι) δεν διασπώνται από το στομάχι και το έντερο και δεν σας προσφέρουν τα θρεπτικά τους συστατικά.

Σπανάκι

Μία κούπα μαγειρεμένο σπανάκι περιέχει 4 γραμμάρια ινών, αλλά είναι και πολύ καλή πηγή μαγνησίου. Το συγκεκριμένο μέταλλο βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση του νερού από άλλες τροφές και αυτό συμβάλλει στην πιο ομαλή κίνηση του εντέρου.

Έτσι λοιπόν πριν ξεκινήσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, μπορούμε να πάρουμε μαζί μας διάφορα τρόφιμα, για να απολαύσουμε τις ημέρες ξεγνοιασιάς.

Και να αφήσουμε στην άκρη τη δυσκοιλιότητα.

Ακολουθήστε τις ειδήσεις του Enimerotiko.gr στο Google News